Schoenen me stalen neuzen gevaarlijk bij paarden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:38

Alice schreef:
Mijn vriendin heeft een keer blackstone gehad met stalen neuzen, haar paard is er toen op gaan staan en vervolgens kwam er een deukje in.
Ik vindt zelf dat stalen neuzen gevaarlijk zijn bij paarden, maar mijn vader, die er nog weinig verstand van heeft, beweerd het tegendeel.
Wat vinden jullie, en zijn er mensen die ervaring hebben met stalen neuzen bij paarden?

En wat denk je wat er met die vriendin haar teen was gebeurt als ze geen stalen neuzen had gehad in haar schoenen?

Ik heb voor het werk werkschoenen en ik moet zeggen dat dat me goed bevalt, voel me al kaal als ik ze niet aan heb en probeer wat te verslepen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 14:05

SANEX schreef:
Je hebt tegenwoordig al de nieuwe versie, kunsstof neuzen, hier heb ik ook schoenen van van Mountain Horse, het is idd gevaarlijk met stalen neuzen,vooral als ze nét op dat randje gaan staan waar het staal begint, als dat omklapt is het hakkie-sjakkie-weg-is-teentje !

Dat is precies mijn mening, beter een paard dat op een (dan platte) teen gaat staan, dan een afgehakte teen. Haha!

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 16:55

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 17:23

ik had voor de kisten die ik nu draag gewone blackstone schoenen.. met een kartonnen neus.. hij hield wel wat tegen, maar niet alles... maar het voordeel van de3ze schoenen was.. dat als ze indeukte, dan kon ik ze met mn tenen weer uitdeuken. ze waren ook goed bestand tegen kinderen die erop springen Haha!

maar ik heb dus sinds een paar weken kisten, omdat die andere na 4 jaar letterlijk uit elkaar vielen. vind ik nog een hele prestatie voor een schoen die veel te verduren krijgt, zoals zuren.. paarden en kinderen.

verder voor mn werk heb ik ook van die veiligheids schoenen, maar dan lage, met stalen neus... k heb ze nog geen half jaar, en de neus die komt alweer naar buiten, dat is jammer..

verder heb ik nog een paar schoenen (tja sorry, ik heb nou eenmaal veel schoenen voor een jongen) dat zijn ook veiligheids schoenen, met stalen neus en een stalen zool erin, die gebruik ik dus voor als ik aan het klussen ben en overal spijkers liggen enzo Haha!

en dan heb ik nog wat sportschoenen... skate schoenen.. en nog wat.. maar daar ga ik niet mee naar stal.

maar ik denk niet dat de generatie schoenen met stale neuzen van deze tijd niet zo gevaarlijk meer zijn. ik heb een keer gehad dat mn vader met zn bus over mn voeten heen reed, sinds dien draag ik Altijd stalen neuzen.

greetz jef

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:39

hoi ik heb een paard die erg eigenweis is en wilde de trailer nooit in nu gaat het beter maar vroeger gaf mijn moeder gewoon een schop met die schoenen niet mis mee ze voelt ze amper.

als je paard erop gaat staan doet dat geenzeer integendeel als je tenen vast zitten.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:37

loonie schreef:
hoi ik heb een paard die erg eigenweis is en wilde de trailer nooit in nu gaat het beter maar vroeger gaf mijn moeder gewoon een schop met die schoenen niet mis mee ze voelt ze amper.

Lijkt me ook niet dat ze dat voelt nee, maar dat paard voelt het denk ik wel!

En daar zal ook echt de neus niet van indeuken of omslaan