Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Takke, waarom wel een vergunning voor meerdere binnenstallen/binnenbakken/stapmolens en niet voor een ruime uitloopstal en dieren laten lopen op gewone agrarische grond? Ik denk dat het moeilijker is om een grote stal te plaatsen dan een open vlakte een open vlakte te laten en daar op de plek waar anders binnen stallen zouden komen nu een ruime buitenstal maken. En ik denk inderdaad dat ik op een roze wolk leef maar ik denk ook dat het haalbaar is, als je het maar wil en ik denk dat mensen dat 'willen' niet vaak hebben. Omdat het nou eenmaal neit voor het oprapen ligt nemen ze genoegen met hun paard 23/7 in de stal. En daar gaan mensen gewoon de mist in.
linsim26 schreef:mijn paard komt ook alleen buiten als ik er ben. en dan staat ze bij het hek te hinniken waar ik blijf om haar weer binnen te zetten..
er is wel weiland genoeg maar dat lopen ze nu helemaal kapot en dan hebben ze van de lente ook niets meer te eten dat lijkt me ook niet handig.
ik heb gelukkig een paard wat best een dagje binnen kan staan, ik weet dat het dieren zijn die 24 uur per dag beweging nodig hebben maar ik denk dat er nog steeds meer plaatsen zijn waar paarden 24 uur per dag binnen staan dan 24 uur buiten.
mijn paard vind er ook geen drol aan om in de regen buiten te staan, dan staat ze alleen maar te wachten dat ik haar weer binnen haal.
als ik aan mn paard zou zien dat ze ongelukkig was op stal zou ik wel een andere oplossing zoeken maar ze is altijd vrolijk dus..
kijk als je paard staat te springen op stal snap ik dat het beter is het naar buiten te doen maar bij de mijne is het geen probleem.
Valencia2002 schreef:linsim26 schreef:mijn paard komt ook alleen buiten als ik er ben. en dan staat ze bij het hek te hinniken waar ik blijf om haar weer binnen te zetten..
.
Staat ze dan alleen buiten? Dan snap ik namelijk wel waarom ze hinnikt...niet naar jou, maar naar haar maatjes (sorry, maar moest het even kwijt).
Anniick schreef:Mijn paard staat ook in eens stal en komt er alleen uit als ik er ben. Simpelweg omdat toen ik hem kocht totaal geen idee had dat veel naar buiten een must voor een paard is; puur omdat je dit in het westen niet ziet.
Sinds een paar maanden ben ik dit echt wel gaan inzien, daarom gaat hij waarschijnlijk binnenkort naar een stal waar die zowel zomers al swinters lekker naar buiten kan.
Kortom, educatie en goede voorlichting voordat je een paard aanschaft, lijkt mij de meest mogelijke en haalbare oplossing.