Wat doen? Alleen voor de paarden zorgen...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:48

Anoli schreef:
Paard te koop zetten op internet met haar 06 nummer erbij. als ze dan telefoontjes krijgt schrikt ze hard genoeg...

Dat zou ik toch niet doen... vrees dat je daar ook enorme ruzie mee bereikt en waarschijnlijk helemaal geen oplossing. Al kan het wel verleidelijk zijn }>

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:52

Solleke_Noah schreef:
Anoli schreef:
Paard te koop zetten op internet met haar 06 nummer erbij. als ze dan telefoontjes krijgt schrikt ze hard genoeg...

Dat zou ik toch niet doen... vrees dat je daar ook enorme ruzie mee bereikt en waarschijnlijk helemaal geen oplossing. Al kan het wel verleidelijk zijn }>

Ik zou dat misschien wel doen.. Als praten niet helpt?! Dan schrikt ze wel en weet ze wel wat haar te doen staat!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:54

Solleke_Noah schreef:
Anoli schreef:

En misschien schud je die zus daar wel enorm mee wakker...

Wie niet luisteren wil moet maar.... ??

Voelen, dus laat haar maar eens wat voelen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:57

hoe praat de ts?
probeert ze op ruziezoekende toon duidelijk te maken dat haar zus een egoïstisch kreng is?
of vraagt ze rustig of zuslief ook wat wil helpen met de paarden?

verder lijkt de ts veel verantwoordelijkheid naar zichzelf te trekken, onbewust denk ik.
waardoor haar zus vrij weinig hoeft te doen.
vandaar mijn idee van een schema.

maar ts, als je de hele dag thuis bent, waarom ga je dan nu pas naar de paarden?

verder wacht ik nog op antwoord van mijn vorige vraag :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:59

Dus haar paard ging dood en sindsdien doet ze zo? Dan is het toch tijd om eens te praten. Rouwen ja, maar niet ten koste van een paard. Ze laat hier een ander paard onder lijden. 20 en zo doen? Kom op, schouders er onder en doorgaan. Een 10 jarig paard zo laten verpieteren? Belachelijk! Als ik je goed begrijp, wérkt ze zelfs in de paarden? Baas inlichten! Echt, dat zo'n dierenbeul in de paarden kan werken. Schandalig!
Je kan je moeder vragen om je gewoon te helpen? Als ze je haalt en brengt met de auto? Dat is toch een kleine moeite? Al wacht ze dan even op je in de auto?

Sorry hoor, ik heb zelf 3 schatten van kinderen. Ik houd van ze en ze zijn gek van ballet. Niet mijn ding en weet je? Ik ga altijd kijken als ze wat mogen doen! Dat heb ik voor ze over! Daar heb ik voor gekozen toen ik kinderen kreeg. Jullie hebben een zwak: Paarden. Dat ze er niet op gaat zitten omdat ze het eng tja, maar dat ze jullie op deze manier in de steek laat, doet me aan mijn skonma denken. Die komt ook alleen kijken als mijn kids naar het kerkkoor gaan. Laten ze dat nou net níet willen? Ze vinden die oma nu al stom!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:04

minikatje schreef:
hoe praat de ts?
probeert ze op ruziezoekende toon duidelijk te maken dat haar zus een egoïstisch kreng is?

verder lijkt de ts veel verantwoordelijkheid naar zichzelf te trekken, onbewust denk ik.

maar ts, als je de hele dag thuis bent, waarom ga je dan nu pas naar de paarden?

Ik verzorg mijn dieren ook 2x per dag, dus lijkt me logisch dat je er 's avonds nog een keer heen gaat.

Ja hoe ze praat met dr zus geen idee, misschien eens met hele gezin gaan praten.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:05

minikatje schreef:
hoe praat de ts?

Het wordt altijd ruzie... en schelden en roepen op de duur.. Dan zegt ze: en ik werk en gy zijt de hele dag thuis... en gy kunt ook iets doen en bla bla bla
schema denk ni da het helpt... Zal het proberen in elk geval :-)
denk gwn dat wanneer het haar 'niet uitkomt' ze zegt da ik maar zie da ik kan gaan, want zij heeft geen tijd, of zij moet weg, of .....
omdat ik de hele dag aan het studeren ben, en ik anders 2x 'tijd verlies' omdat ik ook nog naar mijn andere moet, en dat doe ik altijd s avonds, dan is de piste vrij en kan ik rustig longeren enz...
En mijn mama is s avonds pas thuis, want met de fiets doe ik er dan nog langer over, en kan geen voer meenemen met de fiets XD
(en kan je ffe je vorige vraag herhalen aub?)

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:08

idefix4 schreef:
Dus haar paard ging dood en sindsdien doet ze zo? Dan is het toch tijd om eens te praten. Rouwen ja, maar niet ten koste van een paard. Ze laat hier een ander paard onder lijden. 20 en zo doen? Kom op, schouders er onder en doorgaan. Een 10 jarig paard zo laten verpieteren? Belachelijk! Als ik je goed begrijp, wérkt ze zelfs in de paarden? Baas inlichten! Echt, dat zo'n dierenbeul in de paarden kan werken. Schandalig!
Je kan je moeder vragen om je gewoon te helpen? Als ze je haalt en brengt met de auto? Dat is toch een kleine moeite? Al wacht ze dan even op je in de auto?

Sorry hoor, ik heb zelf 3 schatten van kinderen. Ik houd van ze en ze zijn gek van ballet. Niet mijn ding en weet je? Ik ga altijd kijken als ze wat mogen doen! Dat heb ik voor ze over! Daar heb ik voor gekozen toen ik kinderen kreeg. Jullie hebben een zwak: Paarden. Dat ze er niet op gaat zitten omdat ze het eng tja, maar dat ze jullie op deze manier in de steek laat, doet me aan mijn skonma denken. Die komt ook alleen kijken als mijn kids naar het kerkkoor gaan. Laten ze dat nou net níet willen? Ze vinden die oma nu al stom!

k weet ni meer hoe het precies ging, is ook al een tijd bezig, maar zal ws begonnen zijn da ik zei: ik ga wel vndg enz...
En 90% van de tijd rijdt mijn mama met mij (ze rijdt me overal rond, echt naar alles XD), ze helpt ook met hooi van de bot afhalen en in de bakken doen, dan doe ik het in hun stallen (mn mama is bang voor paarden :p)
maar mijn mama heeft het ook al zo druk, en ze moet soms s avonds werken, dus dat wordt altijd een probleem...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:10

Anoli schreef:
Ik verzorg mijn dieren ook 2x per dag, dus lijkt me logisch dat je er 's avonds nog een keer heen gaat.

Ja hoe ze praat met dr zus geen idee, misschien eens met hele gezin gaan praten.
[/quote]

haar andere paard staat op een volpension geloof ik, was ook al eens topic over :)
maar vind de tijden zo laat, als ze s'ochtends gaat en dan s'avonds weer om 8 uur. eerst de weidepaardjes voeren en daarna naar de andere om uit te mesten.
scheelt weer zo s'avonds laat in het donker sjouwen.

het hele gezin aan tafel vind ik ook wel goed idee.
en even op papier zetten wat je allemaal doet en hoe het beter verdeeld kan worden.
+ dat zus ook wel eens met de auto kan rijden voor de ts

vorige vraag was wat je zus aan haar paard deed :)

heb jij geen rijbewijs?

Anoli

Re: Wat doen? Alleen voor de paarden zorgen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:12

Ja juist als je met het hele gezin gaat praten en dingen op papier zet kun je er ook moeilijker onderuit komen lijkt mij want het hele gezin weet van de regels en wordt je dus door iedereen gecontroleerd

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:14

Schrijf het anders een op in een duidelijke brief. Misschien dat de boodschap dan beter overkomt. En niet zeggen dat je liever zou hebben dat ze haar deel van het werk deed, maar gewoon dat zij haar werk zal moeten doen of dat het beestje anders op marktplaats komt te staan.

Kom op zeg, ze is twintig, dan zit er echt iets fout in haar hoofd als ze haar zus voor haar pleziertjes laat werken. Je zou toch zeker ook niet haar sporttenue voor haar wassen en haar sokken klaarleggen als ze voetbalde in plaats van een paard te hebben?

Dat jij zelf je tijd in kan delen heeft niets te maken met het feit dat zij een paard heeft. Zíj koos er voor een paard aan te schaffen, dus zíj zal tijd voor het beest moeten maken. Kan of wil ze dat niet, dan kan ze dus dat paard niet langer in haar bezit hebben.

Ik ben ook praktisch elke dag thuis maar mijn zus vráágt het netjes als ze zelf geen tijd heeft voor haar pony.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:18

minikatje schreef:
Anoli schreef:

haar andere paard staat op een volpension geloof ik, was ook al eens topic over :)
maar vind de tijden zo laat, als ze s'ochtends gaat en dan s'avonds weer om 8 uur. eerst de weidepaardjes voeren en daarna naar de andere om uit te mesten.
scheelt weer zo s'avonds laat in het donker sjouwen.

het hele gezin aan tafel vind ik ook wel goed idee.
en even op papier zetten wat je allemaal doet en hoe het beter verdeeld kan worden.
+ dat zus ook wel eens met de auto kan rijden voor de ts

vorige vraag was wat je zus aan haar paard deed :)

heb jij geen rijbewijs?[/quote]

Nee, ik heb nog :p geen rijbewijs... En zij rijdt ook ni voor mij, het mag haar geen moeite kosten of ze heeft geen tijd of ze is moe... T is echt een moeilijke ze, en echt een dikke egoist!!
het hele gezin, dat is het juist... Mijn mama vind het ook moeilijk om zich te moeien, ze vindt ook dat mijn zus meer moet gaan, maar we kunnen ze moeilijk dwingen eh...
En mijn papa zie ik trouwens ni meer, dus die kan ook niks zeggen...
Ze doet er niks aan... Dat is het nu net ...
Ze zegt dat ze haar deze zomer (of lente) terug gaat 'opleren' en mee rijden en wandelen enz, maar dat zei ze vorig jaar ook...
Verder doet ze er niks mee
(als je dat bedoelt)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:23

verder dat het een heel bekend verhaal is wat je verteld ( ik zit ook in zo'n situatie, alleen kan ik de zorg delen met iemand anders )

je kunt haar moeilijk dwingen, maar zij dwingt jou wel om voor haar paard te zorgen.
lijstje maken van de kosten en de uren die je in haar paard stopt.
en verder is en tafelgesprek erg ophelderend, ik denk niet dat je zus bekend wil staan als egoïstisch monster :)

en wanneer wil jij je rijbewijs gaan halen?
lijkt me erg handig

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 21:27

minikatje schreef:
verder dat het een heel bekend verhaal is wat je verteld ( ik zit ook in zo'n situatie, alleen kan ik de zorg delen met iemand anders )

je kunt haar moeilijk dwingen, maar zij dwingt jou wel om voor haar paard te zorgen.
en verder is en tafelgesprek erg ophelderend, ik denk niet dat je zus bekend wil staan als egoïstisch monster :)

lijkt me erg handig

dwingen kan helaas niet...
En wat eten geven en hooi in de box duurt ook geen uren ofzo...
En eigenlijk staat ze al bekend als egoist XD hihi
En ik ga mijn rijbewijs zo snel mogelijk doen!!! (al ben ik meer op mn gemak op een paard dan in een auto XD)
maar dat zal ten vroegste deze zomer zijn denk ik :p

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:11

Coeur schreef:
minikatje schreef:

lijkt me erg handig

dwingen kan helaas niet...
En wat eten geven en hooi in de box duurt ook geen uren ofzo...
En eigenlijk staat ze al bekend als egoist XD hihi
En ik ga mijn rijbewijs zo snel mogelijk doen!!! (al ben ik meer op mn gemak op een paard dan in een auto XD)
maar dat zal ten vroegste deze zomer zijn denk ik :p

Zij dwingt jou toch ook om voor haar paard te zorgen? Als ik zo lees zitten jullie in een patstelling, en zullen jou moeder en jij één lijn moeten gaan trekken tegenover je zus, anders gaat er stomweg echt niets aan de situatie veranderen. Tafelgesprek is goed, alleen zal je dan je poot stijf moeten gaan houden, zus niet voor paard zorgen, is paard weg. Want ik heb zo het idee dat het zuslief haar rugje zal roesten hoe ze bekend staat, als zij haar leventje maar niet aan hoeft te passen. ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:28

Ik vind dat een dier niet de dupe mag worden. Het is een 10-jarig paard! Zoek een leuke bijrijd(st)er en geef die de ruimte. Mss raakt die wel zo in de ban van het paardje dat hij of zij hem wil overnemen. Dan heeft je zus een goede reden om hem te verkopen aan iemand die er zeker goed voor zal zorgen. Eigenlijk heeft zo iemand geen recht meer van spreken. Deze dame is geen eigenaar meer. Een paard is geen fiets die je in de schuur zet om er nooit meer naar om te kijken. Dat is wel wat ze doet.
En hoed af voor je moeder. Je punt is mij nu duidelijk.
Ik zou ook niet niet voor een dier kunnen zorgen, wetende dat het dier dan niet verzorgd gaat worden. Ik kan wel begrijpen dat je dat wel blijft doen. Nu hopen dat je een leuke medeverzorger vindt!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:33

Ik zou daar toch echt een secreet in zijn hoor.

IK zou ze wel beide voeren maar dan bijv. bij thuiskomst tegen zus zeggen: of je nog even langs je paard wilt gaan, heb haar niet gevoerd want ik ben jouw egoïstische houding nu echt goed zat.
Haalt ze dan haar schouders op,gewoon nog een paar dagen volhouden (terwijl je natuurlijk wel gewoon voert) en dan zeggen...wat wil je? verkopen of moet ik de dierenbescherming bellen?

Ik run een stalletje samen met mijn moeder, die heeft er ook een handje van gehad door elke dag in de week iets anders te gaan doen waardoor ik 4x per dag stond te voeren,stallen stond te mesten,beweging geven etc en dan ook nog een baan hebben en in mijn upje een kind opvoeden. Ik trok dat ook niet meer, heb er eerst een aantal keer wat van gezegd en uiteindelijk heb ik s'avonds voor ik naar bed ging een briefje neer gelegd:
Mam
Ik heb een erg drukke dag gehad, kan jij de laatste keer voeren???

En dat las ze dus pas om 24.00 uur.

Ze was boos toen ze voor niets heen ging want de paardjes hadden uiteraard al gehad, er ontstond een ruzie maar daaruit is wel een schema bij ons ontstaan.

Gewoon actie ondernemen hoor, dit houd je niet vol. Succes meid

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 23:49

Bedankt voor alle reacties!!
Ik heb het ook al eens gezegt zo: k heb haar geen eten gegeven, ge moet zelf nog gaan... dikke rusie natuurlijk enz, maar het heeft even geholpen :-)
Mss moet ik dat in het vervolg nog maar een paar keer doen:-)
langs de andere kant, als ik tijd heb vind ik het natuurlijk helemaaaal niet erg dat ik moet gaan ofzo, dan heb ik alle tijd en ben ik zeker dat mijn paardje ok is :-)
en kan ik hem gerust een halve emmer koekjes voeren XD hihi

en ja, mijn mama is echt de beste!! :-)
een schema maken zal ik zeker in de toekomst doen en kijken of het helpt, en hopelijk vind ik snel een verzorger/ster :-)
Voorlopig wil mijn andere, jongere zus wel helpen en het af en toe van mij overnemen...
Vond ik wel leuk om te horen, ze heeft niet echt iets met paarden, maar voeren kan ze gerust XD

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:01

Da's wel een goeie! ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:06

Ik zou eerst eens een goed gesprek aan gaan met z'n allen. Laat daarin ook weten dat je een verzorger zoekt en dat je ook van plan bent om die dingen met je zus dr paard te laten gaan doen.
Mocht dat gesprek nou niet werken dan inderdaad doen alsof je haar paard niet meer voert en verzorgt.
En anders echt eens opperen aan dr of het niet beter is om m te verkopen.
Ookal wil jij dat zelf ook neit, maar het beestje is in de bloei van zijn leven, er moet wat met hem gedaan worden.
Het is zielig voor het paard dat het maar weg staat te kwijnen en dat er niks mee gedaan wordt.
Dat heeft dat beest ook niet verdiend, en dan is het soms beter om hem te verkopen, hoe erg je dat ook tegen staat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:18

Coeur schreef:
Nee, ik heb nog :p geen rijbewijs... En zij rijdt ook ni voor mij, het mag haar geen moeite kosten of ze heeft geen tijd of ze is moe... T is echt een moeilijke ze, en echt een dikke egoist!!
het hele gezin, dat is het juist... Mijn mama vind het ook moeilijk om zich te moeien, ze vindt ook dat mijn zus meer moet gaan, maar we kunnen ze moeilijk dwingen eh...
En mijn papa zie ik trouwens ni meer, dus die kan ook niks zeggen...
Ze doet er niks aan... Dat is het nu net ...
Ze zegt dat ze haar deze zomer (of lente) terug gaat 'opleren' en mee rijden en wandelen enz, maar dat zei ze vorig jaar ook...
Verder doet ze er niks mee
(als je dat bedoelt)

Als ik het goed begrijp, en ik bedoel het niet als een sneer, dan is jou zus dus de baas in huis...

Want je moeder vind het moeilijk om zich ermee te bemoeien aangezien je zus toch niet luistert. ik hoefde dat niet te flikken thuis, zolang je thuis woont gelden de regels van mn ouders geldt hier bij ons.

Meid als ik jou was zou ik lekker dat paard op marktplaats aanbieden en haar 06 nr erbij zetten, dan schrikt ze hard genoeg lijkt mij...

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 14:26

Jaa, zo iets... Niet echt dat ze baas is, maar ze is bijna niet thuis, dus ze doet een beetje wat ze wil...
En voor mijn mama is het idd heel moeilijk, want mijn zus is bijna altijd weg, en mijn mama weet zelf dat mijn zus haar eigen zin doet...
Haar paard te koop zetten, daar ga ik nog even mee wachten, want dan doet ze toch zeker iets terug, en dat wil ik niet.
En ik denk dat ik daar alleen maar meer rusie mee zal veroorzaken...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:28

een ruzie is niet altijd slecht hoor, soms lucht een ruzie enorm op tussen jullie beide.
Je wordt boos en gooit er dingen uit die je al heel lang dwars zitten, en misschien je zus ook wel.

Soms is ruzie heel verhelderend, en kan het voor een oplossing zorgen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:42

Kan niet een vriendin helpen in die tijd, of een verzorgster zoeken?

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 22:06

K denk dat ik een verzorgster heb gevonden...
Zaterdag spreek ik met haar af...
Het is een meisje van 14, ziet er wel een leuk meisje uit.
Vinden jullie 14 niet te jong eig? Ze zegt dat haar ouders akkoord zijn (dus vind ik ook ok)