Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
21deees schreef:Die van my doet dit met vlas.. Hoe ze het red weet ik niet maar stal is steeds doorweekt.. Ze staat dus echt te soppen.. Wordt dr moe van.. Eigenaresse wil trouwens geen andere bodembedekking
Sietara schreef:Hoi, idd 3 balen is veel!!!
als alles eruit is strooi ik 2 plakken erin en klaar...
Neonlight schreef:Mag je anders ook vlas gebruiken (ivm mestafvoer)? Dan zou je dit als extra onderlaag kunnen gebruiken.
nynke55 schreef:strokorrels gebruiken, ik heb ook zo'n zwijntje! Scheelt een stuk.
Kelly_ann schreef:Ik zou zeggen probeer eens een week zonder mesten en alleen (ruim!) opstrooien. Zo krijg je een onderlaag die redelijk vast ligt absorbeert en warmte behoudt. Paarden zullen zo ook niet meer zo vlug alles opeten en dus kaal staan.
Alleen als je paard de boel omploegt (die heb je) wordt ook dit een vieze bende. Voorwaarde is om wel genoeg stro te gebruiken voor een schone bovenlaag.
Vlas of zaagsel ligt vaster dus kan ook uitkomst bieden, hier kan je dagelijks de mest weghalen en b.v een keer per week natte plekken eruit halen. Ook dit werkt het beste als je een ruime laag gebruikt, de onderlaag zo lang mogelijk vast laat liggen en een schone bovenlaag strooit.
Essie73 schreef:nynke55 schreef:strokorrels gebruiken, ik heb ook zo'n zwijntje! Scheelt een stuk.
zou een goed idee zijn, alleen dat komt voor eigen kosten en maakt het dan wel een dure stalling.
.
Candace schreef:Wow 3 balen per week, das veel!
franka75 schreef:spuit er iets smerigs overheen zoals azijn of een ander middeltje zodat hij er met zn tanden uitblijft.
succes met die smeerlap van je
anneliesdj schreef:Daarnaast vind ik één baal in een box van 4x5 wel wat weinig, ik zou er zeker 2 in gooien, je hebt het toch over normale pakjes neem ik aan?
Proberen zo vaak mogelijk te mesten, 's morgens en 's avonds, voor hij er een troep van kan maken. Daarnaast goed veel opstrooien en het stro wat hij tot rommel heeft gelopen laten liggen als bodem.
En poepberg in één hoek van de box maken helpt soms ook, dan leren ze dat ze daar hun behoefte moeten doen maar ik geef geen garantie want sommigen leren het nooit.
Kelly_ann schreef:Gebruik je wel genoeg? Gooi er eens 2 pakken bij, misschien heb je dan genoeg voor een absorberende onderlaag.
Vaak zijn mensen te zuinig met bodembedekking...
Een 'vieze' onderlaag houden helpt ook erg goed tegen de stro eters, zeker als je een beetje kan mengen.
Vieze geur zal meevallen als je maar van de bodem afblijft. Genoeg grote paardenbedrijven mesten 1x per week en strooien iedere dag bij.
ikdoemaarwat schreef:In deze zou je geen stro meer gebruiken dus kan er wel wat van de stalling af lijkt mij.....overleggen waard misschien?
ook de tip meer naar buiten , is een goede,....dan blijft er minder tijd over voor bevuilen