deken steeds kapot

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: deken steeds kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:12

Er zijn geen dekens die prikkeldraad bestendig zijn

Ik zou mijn paard voor nog geen goud in een weide zetten met prikkeldraad

Nu is het je deken volgende keer is het je paard zelf

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:14

Sorry, je kent de situatie niet, maar er is echt geen andere goede stallingsoptie.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:14

je zegt dat er geen geld is voor om een draadje ervoor te plaatsen, kijk even op marktplaats staat vaak genoeg draad en lint ed aangeboden voor een prikkie. desnoods zet je alleen het gedeelte van het land af, waar je paard op dat moment staat, en verhuis je het telkens naar het nieuwe stukje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:15

Het is niet alleen maar he tgeld, want prikpaaltjes met wit stroomdraad ertussen kan ik best betalen. Ze willen het gewoon liever niet hebben, en da

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:15

t mag van mij, ik ben er tenslotte te gast.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:15

Tjaaa nu zijn het je dekens volgende keer is het je paard en wat dan als hij helemaal onder de wonden zit....?

Situatie doet er niet toe veilitheid voorop

Als ze het voor geen goud willen hebben dan had ik ze de hand geschud en gaan zoeken naar een andere stalling even goede vrienden hoor maar ik hoef geen paard met wonden of misschien nog wel erger door prikkeldraad

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:19

Okee, dan zou jij het zo doen, maar ik zeg dat er écht geen andere stallingsmogelijkheden zijn waar ik mijn paard neer kan zetten zonder hem weg te moeten doen (en wegdoen betekent in mijn geval: inslapen)

Ik weet wat er kan gebeuren met prikkeldraad en ben er ook allesbehalve voorstander van. In de wei bij de vorige stal zat er zo'n hek met gaatjes, dat is ook ontzettend naar, want daar is ze toen met haar been in blijven hangen. Hek kapot en been kapot. Is wel weer goed hersteld, en daar is uiteindelijk een schot voor gezet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:22

Dan ging ik liever gister nog dan vandaag met die mensen van het land om tafel zitten

Als je paard goed in die draden komt te zitten kun je hem ook in laten slapen...

100 keer gaat het goed de 101 ste keer gaat get geheid fout

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:26

GG, ik weet dat je daarin gelijk hebt, en zo zou ik het ook het liefste zien gebeuren. Maar ik denk dat het ook wel een goed punt is dat sommige andere paarden de prikpaaltjes niet echt als een belemmering zien. Dan duwen ze, liggen de paaltjes op de grond en het draad ook.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:30

Je hebt van die breedte spanners kun je op of aan de zijkant van je paal indraaien en daar een stroomlint of draad door dus kun je aan de palen vam prikkeldraad maken
Prikpalen duw je indd zo om
Ik zou het echt gaan aankaarten meid

En echt niet banketstaaf tegenover jou bedoelt al me berichten maar veiligheid voor alles

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:33

Nee weet ik hoor, jij hebt ook het beste met mijn paard voor. En die breedtespanners, waar koop je die en voor hoeveel? Dat klinkit wel als een goede oplossing, daar heeft niemand last van.

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:35

kun je geen kokker om het prikkeldraad heen schuiven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 23:37

Yvanda: dat vind ik redelijk geniaal. :') het is alleen wel heeel veel prikkeldraad, breedtespanners lijken me dan handiger. Ik ben anders bang dat de andere paarden er doorheen duwen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:44

Breedte spanners kun je nog zelf maken houtplankje en daar een oog op draaien draadje erdoor

De orginele kun je kopen bij alle winkels ruitersport boerenbond welkoop iedereen die schikdraad artikelen verkopen
Denk aan gallacher ik heb die op mijn heras hek werk zitten omdat mijn grote ruin toendertijd gewoon over de stroomdraden ging met zijn kange nek en dan aan dat hekwerk zat te trekken

Ik heb alles omheind met heras hekwerk en 50 cm daarvoor paaltjes met 2 brede stroombanden

Bak is van hout met schrikdraadje op de eeste plank en de hoogste plank omdat je er grapjassen tusen hebt zitten die aan die bakrand gaan knagen

Tuurlijk heb ik het beste voor met elk paard het is gewoon gevaarlijk en dat vind niemand leuk
En ik snap ook dat jij afhankelijk van iemand bent wat ik dan niet heb heb eigen stallen en eigen grond (africhtingstal)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:44

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:50

Je paard is dus geen sloper, maar het draad om het land. Ik zou daar mijn paard niet achter zetten :n Als de omheining niet veranderd kan worden (schrik 1 meter VOOR het prikkeldraad en een goede dot schrik erop) dan dekenloos. Al is dat laatste nu natuurlijk geen optie meer...

Mocht de eigenaar er geen heil in zien om erin te investeren, dan zou ik mij er persoonlijk nog wel aan durven wagen. Even een investering, maar scheelt iig wel dekens aanschaffen...

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:53

dan zou ik indd het prikkeldraad weghalen!
ik heb er ook last van, wil het van t zomer ook weghalen :+