lang op stal gestaan.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:34

Ik vind dit gewoon zo kwalijk dat ik eigenlijk niet wil reageren.
Nu snap ik waarom de regering wil dat iemand een diploma moet behalen om een paard te houden.

Zelfs als ik dood zou gaan zijn er nog 2 mensen die naar mijn pony omkijken..
En je had zelf toch ook even kunnen vragen naar het paard?
Of even kunnen bellen? :n

mika11

Re: lang op stal gestaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:43

Ik denk inderdaad eerst even minimaal 10 minuten stappen aan de hand.
Het lijkt me heel slecht voor je paard als hij 3 weken heeft stilgestaan, jij hem losgooit en hij uit z'n dak gaat.
Eerst met stappen even z'n spieren opwarmen.
Wist jij hier dan niks van toen jij ziek was?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:44

Agossie 3 weken in de stal, ik vind het echt heel sneu sorry hoor. :(
Zal hem er wel voorzichtig uithalen, in een keer helemaal gek doen lijkt me niet heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:49

Ik zou TS niet te snel veroordelen hoor.

Ken een pension waar ze je paard een hele dag laten neerliggen, niet bellen en pas als je 's avonds opduikt even doodleuk melden "ohja, bijna vergeten je paard ligt al hele dag neer en mest niet".
Kan me dus ook voorstellen als je in het ziekenhuis ligt, dat je paard op zo'n pension dus niet uit z'n box wordt gehaald als je er zelf niet voor zorgt. En je moeder kan wel zeggen "wij regelen het wel", als dat iemand is die er geen finesse mee heeft en niks van paarden weet, dan riskeer je natuurlijk dat ze je paardje ook echt 3 weken binnen laten staan.

Of, zoals in mijn geval: zeggen dat ie is buiten geweest, maar amper over de drempel van zijn box geweest zijn... Tussen zeggen en effectief doen zit veel, je kan het toch niet controleren, maar daar heeft de TS nu niks meer aan en moet nu zien op te lossen hoe ze haar driftkikkertje weer lekker relax kan krijgen :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:07

Dat is waar, misschien kon ze er wel echt niks aan doen :) Misschien lag ze wel helemaal in coma ofzo.
Maar alsnog vind ik het sneu.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 09-01-11 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:16

eridinges schreef:
Ik vind dit gewoon zo kwalijk dat ik eigenlijk niet wil reageren.
Nu snap ik waarom de regering wil dat iemand een diploma moet behalen om een paard te houden.

Zelfs als ik dood zou gaan zijn er nog 2 mensen die naar mijn pony omkijken..
En je had zelf toch ook even kunnen vragen naar het paard?
Of even kunnen bellen? :n

AAARGH wat een verschrikkelijk betweters zijn er hier toch op het Bokt misschien lag TS wel in coma door infectie wat weten jullie daar nou van, als je heel erg ziek bent en je gaat ervan uit dat je moeder alles regelt en het blijkt dat je moeder het verkeerd heeft opgepakt, dat kan toch een keer voorkomen in een mensenleven. Paard is niet gestorven hoor. Doe toch eens normaal zeg.
Wanneer geven mensen nou eens gewoon antwoord op een vraag van TS in plaats van ongevraagd rotcommentaar te leveren terwijl de feiten en achtergronden niet gekend zijn. Bah.

chillibean2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:17

beginnen met losgooien...een dag of drie, dan longeren met alleen een hoofdstel. Daarna longeren met een touwtjes/slofje/bijzet. Dan kan de rug ook weer wat losser worden.
Niet te lang longeren, minuut of 20.
Ik zou pas weer gaan rijden als je paard aan de longe weer lekker los is in de rug.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-01-11 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 6 berichten samen gevoegd tot 1.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:19

Chillibean, die berichten kun je gewoon in een bericht typen, als je al verzonden hebt kun je altijd nog op wijzigen drukken ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:21

TS: En is het paard er nu al uitgeweest en weet je of hij het goed maakt inmiddels?
Laatst bijgewerkt door eridinges op 09-01-11 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:23

AAARGH wat een verschrikkelijk betweters zijn er hier toch op het Bokt misschien lag TS wel in coma door infectie wat weten jullie daar nou van, als je heel erg ziek bent en je gaat ervan uit dat je moeder alles regelt en het blijkt dat je moeder het verkeerd heeft opgepakt, dat kan toch een keer voorkomen in een mensenleven. Paard is niet gestorven hoor. Doe toch eens normaal zeg.
Wanneer geven mensen nou eens gewoon antwoord op een vraag van TS in plaats van ongevraagd rotcommentaar te leveren terwijl de feiten en achtergronden niet gekend zijn. Bah.[/quote]

Zou als ik jou was even het hele topic doorlezen voordat je iemand een betweter noemt?? knap om in coma te liggen en tegelijk te internetten. Of zou jou dit ook overkomen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:32

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik ook dat er nogal aanvallend word gereageerd naar de TS, ze zal tenslotte niet voor niks in het ziekenhuis hebben gelegen. En als ze je daar tegenwoordig langer 3 weken houden, mankeer je toch echt iets ergers dan een griepje.
Het kan makkelijk dat de TS er van uit ging dat haar moeder voor het paard zou zorgen, en dat dat dus niet is gebeurt. Heb zelf in een zelfde soort situatie gezeten toen ik voor school een week weg moest.

Maar ook ik ben benieuwd hoe het nu gegaan is met het paard uit de box halen ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:37

Inoterry schreef:
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik ook dat er nogal aanvallend word gereageerd naar de TS, ze zal tenslotte niet voor niks in het ziekenhuis hebben gelegen. En als ze je daar tegenwoordig langer 3 weken houden, mankeer je toch echt iets ergers dan een griepje.
Het kan makkelijk dat de TS er van uit ging dat haar moeder voor het paard zou zorgen, en dat dat dus niet is gebeurt. Heb zelf in een zelfde soort situatie gezeten toen ik voor school een week weg moest.

Maar ook ik ben benieuwd hoe het nu gegaan is met het paard uit de box halen ;)

Je hebt gelijk!
Als haar paard op een pensionstal staat, betekent dat er nog meer mensen zijn en een staleigenaar.
Als die nu allemaal ook zo begaan waren met paarden, hadden die ook het paard kunnen losgooien of longeren.
Het was wel bekend dat ze in het ziekenhuis lag.
Je zou toch denken, als je weet dat een stalgenoot in het ziekenhuis ligt, dat haar paard geen beweging krijgt.
Dan heb je meer aan daden in de vorm van hulp dan achteraf zeuren dat het paard stil staat (geldt voor haar stalgenoten)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 09-01-11 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:38

Vind het van de stal ook een slechte zaak. Als er een paar dagen niemand naar het paard komt kijken om het uit zijn stal te halen dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:40

Bij ons op stal wordt er perfect gezorgd voor de paarden als iemand een tijdje niet kan. Snap inderdaad ook niet zo goed dat er bij andere stalgenoten/ de stalhouder geen lampje is gaan branden...

mika11

capopjekop schreef:
Vind het van de stal ook een slechte zaak. Als er een paar dagen niemand naar het paard komt kijken om het uit zijn stal te halen dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden.

Wij hebben ongeveer precies hetzelfde gepost op hetzelfde moment ;)

eridinges

capopjekop schreef:

Ja idd ik zou dezelfde dag nog proberen te vertrekken als er niks met het paard gebeurd zou zijn.
Hoewel ik het me niet voor kan stellen dat iemand met een hart voor paarden een paard 3 weken niet uitmest en buitenzet.

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:46

eridinges schreef:
Fransje_70 schreef:
Wanneer geven mensen nou eens gewoon antwoord op een vraag van TS in plaats van ongevraagd rotcommentaar te leveren terwijl de feiten en achtergronden niet gekend zijn. Bah.

Zou als ik jou was even het hele topic doorlezen voordat je iemand een betweter noemt?? knap om in coma te liggen en tegelijk te internetten. Of zou jou dit ook overkomen?

(ik heb even de quotes beter gezet anders snappen andere mensen hier niets meer van)
Goed lezen: ze is nu UIT het Ziekenhuis. Dan kan je weer internetten.
Ja zoiets zou mij eventueel ooit kunnen overkomen en misschien jou ook wel. Zo gaan de dingen soms in het leven. Maar dat is iets wat je misschien nog moet leren. En verder als je geen zinvol antwoord op de vraag van TS kan geven ga dan niet je gal spuwen maar open een fijn topic met de titel bijvoorbeeld "Er zijn heeeel veel mensen die niet goed voor hun paard zorgen maar IK hoor daar niet bij, want ik ben onfeilbaar en een betweter en reageer graag ongevraagd met rottig commentaar op anderen terwijl ik de feiten helemaal niet ken"

Stal is gemest stond er door TS gemeld. Denk dat ie ook gewoon vreten heeft gehad. Er zijn pensionstallen waar mensen zich niet met andermans paarden bemoeien. Of denken dat ie op boxrust moet vanwege blessure. Er zijn zoveel redenen te bedenken. Het is niet leuk geweest voor paard maar hij is niet gestorven en hij leeft nog steeds en gaat straks weer buiten spelen. Volgende keer weet moeder van TS hoe het wel moet met paard en alles komt weer goed. Sjonge jonge zeg. Als de mensen met al dat bezorgde commentaar de 'echte paardenmensen' zijn dan ben ik blij dat ik geen 'echte' ben. :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:57

Fransje_70 schreef:

Zou als ik jou was even het hele topic doorlezen voordat je iemand een betweter noemt?? knap om in coma te liggen en tegelijk te internetten. Of zou jou dit ook overkomen?[/quote]
(ik heb even de quotes beter gezet anders snappen andere mensen hier niets meer van)
Goed lezen: ze is nu UIT het Ziekenhuis. Dan kan je weer internetten.
Ja zoiets zou mij eventueel ooit kunnen overkomen en misschien jou ook wel. Zo gaan de dingen soms in het leven. Maar dat is iets wat je misschien nog moet leren. En verder als je geen zinvol antwoord op de vraag van TS kan geven ga dan niet je gal spuwen maar open een fijn topic met de titel bijvoorbeeld "Er zijn heeeel veel mensen die niet goed voor hun paard zorgen maar IK hoor daar niet bij, want ik ben onfeilbaar en een betweter en reageer rottig op anderen terwijl ik de feiten helemaal niet ken"[/quote]

Er staat toch echt op de vorige pagina van een bekende dat ts gewoon op internet heeft gezeten?
En waarom val je over mijn reactie? wat verwacht je dan van gebruikers? Je hebt paardenmensen en mensen met paarden en verder ben ik er wel een beetje klaar mee. Zie van jou kant ook geen nuttig advies komen? En bovendien is dat al gegeven. En nogmaals dit zal in mijn situaties niet gebeuren. Vind het ook erg knap dat je daar zo over valt. je zegt net dat je de feiten niet kent. Jij die van mij wel dan?Dat het iedereen kan gebeuren, nou mij niet want er zijn nog meer mensen die net zo veel om mijn paard geven als ik.

maar laten we weer on topic gaan je kan mij ook pben dan kan je alles van mij qouten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:39

Bokkers, lees de hyves van deze dame, gewoon naar school en uit en werken vanaf begin december dus gewoon een topic om een beetje te rellen. Ik vond het ook sneu voor haar en de pony en dacht, stuur even een sterkte berichtje via hyves, nou, dat is dus nergens voor nodig.
Ook vreemd om een topic te openen voor tips en dan gewoon niet meer kijken maar wel hyven.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:42

Ben HEEL erg benieuwd hoe het met je paard is .......................................

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:37

bigone schreef:
Bokkers, lees de hyves van deze dame, gewoon naar school en uit en werken vanaf begin december dus gewoon een topic om een beetje te rellen. Ik vond het ook sneu voor haar en de pony en dacht, stuur even een sterkte berichtje via hyves, nou, dat is dus nergens voor nodig.
Ook vreemd om een topic te openen voor tips en dan gewoon niet meer kijken maar wel hyven.

Wat een vreemd idee dan om zo'n topic te openen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:11

bigone schreef:

TS leest mee zonder ingelogt te zijn, want haar profiel op hyves is nu onzichtbaar.....

En TS, heb je lol??
Triest hoor.

Mocht het verhaal wel kloppen, verkoop je paard dan maar gauw. Als jij en je moeder niet in staat zijn jullie verantwoordelijkheid te nemen (ook in mindere situaties als ziekenhuis, scheiding enz. enz.) ben je geen dierwaardig persoon.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:13

Ik zie het profiel wel gewoon, ben je zelf wel ingelogd op hyves? Tjah als het een grap is dan is het alleen maar fijn, dan heeft het paard iig niet 3 weken staan verpieteren in de stal.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:29

Nou als het waar is, is het een zielig kind wat te weinig aandacht heeft.

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:32

associaal als het verhaal waar is.

niet 1 keer geinformeerd hoe het ging met je paard ?