Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GaelleS schreef:Wij hebben ooit onze boxen+weide verhuurt aan anderen.
Dus ik spreek als particulier
Mijn mama wilt het gewoon niet meer doen omdat we al teveel miserie hebben gehad.
Idd, zij woont hier en de mensen lopen hier dus voor de deur. Ze heeft ze allemaal buitengeschopt voor verschillende redenen. Die allereerste mensen dat het huurden waren gewoon gestoord (en mijn moeder is nogal open voor alles en iedereen) dus daar werd ook ongelooflijk van geprofiteerd, die mensen hebben hun hond en nog een andere berg spullen gedumpt en zijn er nooit meer achter gekomen (spullen voor paard, kasten, kleren echt alles xD) ... Een mevrouw pikte vanalles in huis en ik mocht babysit spelen voor de kleine, een ander meisje begon met mijn paard te knoeien als we niet thuis waren, mijn moeder heeft haar toevallig betrapt omdat ze vroeger thuis kwam...
En het is ook niet leuk als mensen nooit komen voor hun paard (als ge is op vakantie ging zorgden er wel graag voor maar het is geen 365 dagen vakantie:p), of alles laten rondslingeren...
Ik vind het wel jammer want nu heeft mijn paard geen vriendjes meer en een klein beetje extra centjes kunnen hier gebruikt worden.
We hebben dus nooit een contract opgemaakt. Met alles te betalen zat het eigenlijk wel goed...
Dus: leg alles terug waar het vandaan kwam, pak zelf u drinken mee ipv koelkast te plunderen enzo, gebruik ze niet als babysit, blijf van de andere paarden af, als ge niet kunt komen laat iets weten,... xD
Edit: Nog eentje, die begon te schoppen op een shetlander mijn moeder is ze bijna aangevlogen! De eigenaars van die shetlander dan hebben geholpen met de omheining maar hebben hun shetlander weggegeven want de kinderen deder er niks mee en een ander leuk meisje had een weide gevonden in haar buurt dus zij is ook weg. Er zitten er wel goede tussen hoor
_AAASCHAAA_ schreef:Ik sta ook bij een particulier met mijn paard en pony's.
Bij mijn paard kan ik naast het huis een weggetje op en kom dan achter bij de stallen. Ben dan wel bij de mensen achter het huis als het ware maar er zit heel veel ruimte tussen het huis en het gedeelte van de paarden en er is een hekje tussen. Er staan nog 3 andere paarden maar niet van de mensen zelf. Die hebben helemaal niets met paarden maar vonden het zonde om de stallen en de bak ongebruikt te laten.
Bij de pony's kom ik bijna helemaal niet voor het huis van de pension houder. het is 1 lange schuur met deuren aan beide kanten aan de achterkant bij de bak en parkeerplaats ziet niemand dat je er bent en heb je alle rust. De man heeft zelf ook 6 pony's er staan en het gaat al jaren goed.
ik kom bij allebei de penionhouders niet in het woonhuis trouwens. Maar de pensionhouders hebben gewoon alle privicy en merken bijna niet dat we er zijn.
Loretta schreef:_AAASCHAAA_ schreef:Ik sta ook bij een particulier met mijn paard en pony's.
Bij mijn paard kan ik naast het huis een weggetje op en kom dan achter bij de stallen. Ben dan wel bij de mensen achter het huis als het ware maar er zit heel veel ruimte tussen het huis en het gedeelte van de paarden en er is een hekje tussen. Er staan nog 3 andere paarden maar niet van de mensen zelf. Die hebben helemaal niets met paarden maar vonden het zonde om de stallen en de bak ongebruikt te laten.
Bij de pony's kom ik bijna helemaal niet voor het huis van de pension houder. het is 1 lange schuur met deuren aan beide kanten aan de achterkant bij de bak en parkeerplaats ziet niemand dat je er bent en heb je alle rust. De man heeft zelf ook 6 pony's er staan en het gaat al jaren goed.
ik kom bij allebei de penionhouders niet in het woonhuis trouwens. Maar de pensionhouders hebben gewoon alle privicy en merken bijna niet dat we er zijn.
Jullie hebben dus gewoon echt de vrijheid.
Hoe is het met de andere pensiongasten en eventuele voerschema's?
kleinvosje schreef:Als er meer dan 5 paarden staan, noem ik het niet meer privé, maar toch een pensionstal. Vanaf 5 paarden ben je ook een paardenhouderij volgens de wet...
Solleke_Noah schreef:Ik heb bij een particulier gestaan, een boertje die twee stallen verhuurde. Hij woonde er echt tegenover en zorgde voor een aantal dingen, voeren en mesten ed moesten we zelf doen. Er waren veel voordelen (lage kostprijs, rustig, beetje je eigen zin kunnen doen want er waren geen sluitingsuren etc) maar de bemoeienis van het boertje werd mij uiteindelijk te veel. Hij was gepensioneerd, had de hele dag niets te doen, en van zodra wij op de weide kwamen stond hij daar. Hij bedoelde het goed maar had letterlijk op ALLES commentaar (bv de lengte van de staart van mijn paard) en ging zo ver om zelfs de boel met een verrekijker in de gaten te houden
Uiteindelijk, na twee jaar, ben ik daar weggegaan. Nu staat dit boertje wel zo bekend in het dorp en waren we op voorhand gewaarschuwd, het is dus echt een extreem geval! Maar ik heb er dus niet zo'n hele goede ervaringen mee.