Paard zonder deken: Hoe is de vacht van jouw paard/pony?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marr_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:46

Mijn fjord heeft super veel haar daar ken je vuilniszakken mee vullen !!! haha :+ :D

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:53

Ik heb een fries en een shet. De fries heeft vroeger dekens gehad maar staat nu 5 jaar zonder deken en heeft net als meerdere friezen in dit topic een korte dikke vacht.
De shet heeft een langere vacht maar in vergelijking tot veel andere shetten heeft ze eigenlijk een vrij korte vacht. De shet heeft nog nooit dekens op gehad.
Beiden staan 24/7 buiten met een inloopstal.
Bijgaande foto is van 1.5 week geleden.
wintervachtjes
Laatst bijgewerkt door Berith op 09-01-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:56

2 van mijn 4 paarden staan zonder deken en hebben niet echt een dikke wintervacht, ijskoud of niet ijskoud, hij wordt gewoon niet heel lang.

Vies vuil en vettig daarentegen wel :')

Chantal_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:14

Bij ons staan paarden die hebben geen deken op, en ook nog nieteens zo een dikke vacht. Maar wel een dikke vetlaag onder hun haar. Ze hebben het niet koud. Ook niet als het hard vriest :)

Paarden worden in nederland behandeld alsof het babys zijn. Ze kunnen stuk voor stuk allemaal zonder deken staan (mits geschoren natuurlijk)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:37

2 wolbaaltjes hier. :D een shet en een 3/4 arabier x 1/4 new forest. Ik noemde het paard wel eensouwe shetlander, vanwege haar dikke vacht. Nu ik er een shet bij heb gaat dat niet meer op, die zit nog dikker in de vacht.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:45

Mijn Andalusiër heeft heel lange haren. Van de zomer was ze zwart, maar nu in de winter grijs/wit. Als ze in de zon staat lijkt er een rode gloed over haar heen te hangen :+.
Harige poten en een lange baard en in de zomer een heel gracieus meisje. Een wereld van verschil werkelijk.

Juangi

Re: Paard zonder deken: Hoe is de vacht van jouw paard/pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:52

Hier ook een paard zonder deken! Is me nog ontzettend meegevallen (komt uit bergen van Portugal) dus had wel een lange vacht verwacht,maar het is vooral dik en wollig geworden! Geen vet (zover ik kan zien) maar wel heel vies door het rollen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:48

Dani_ schreef:
Mijn Andalusiër heeft heel lange haren. Van de zomer was ze zwart, maar nu in de winter grijs/wit. Als ze in de zon staat lijkt er een rode gloed over haar heen te hangen :+.
Harige poten en een lange baard en in de zomer een heel gracieus meisje. Een wereld van verschil werkelijk.

Foto:
Afbeelding

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:07

nou, niet zo super dik, hij heeft daarom ook een deken op.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:32

Mijn kruising percheron heeft een teddyvacht waar ik ook niet aankom, hij zit van onder tot boven onder de bagger, zeker nu het gedooid heeft en hij 24/7 buiten staat.

Maar hij is helemaal in zn element hiermee, ik wat minder

Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:36

Afbeelding
Eigenlijk eh... geen? _O- Arabiertje, staat altijd zonder deken, in een "binnenstal" met de deur veel open en staat ook gewoon zonder deken buiten (behalve als ze regent/sneeuwt ivm longontsteking gevoelig) & ik rijd haar ook altijd in de buitenbak (foto is toevallig wedstrijd in binnenbak)

en de mini's zijn niet om aan te zien _O-
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:41

Mijn shetten hebben vachten varierend van veel haar tot HEEL VEEL haar.

Heb er 2 met echt een lange vacht (met hele dunne lange haren er boven uit stekend), maar ook met een meer op elkaar gepropte kortere vacht. Maar nog steeds allemaal erg harig.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:42

Mijn friese ruin van 8jaar heeft ook geen deken om. Hij heeft ook een hele mooie vacht ondanks de wintervacht. Idd de haren staan wat dikker en pluiziger op elkaar maar hij is zeer goed te onderhouden en schoon te houden. Bovendien glanst hij ook nog eens heel erg.
Mijn 2,5 jarige Noordzweedse ruin daar en tegen heeft een hele dikke teddyvacht en deze is zeer moeilijk te onderhouden (en ik poets bijna elke dag).
Ik heb er wel aan gedacht om daar volgende winter een deken over te gooien anders droogt hij nooit na het rijden. Ik merk dat hij het nu al te warm heeft. Gelukkig begint meneer al aardig te verharen. Mijn fries nog helemaal niet

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:44

mijn 2 jarige fjord staat op t moment in de opfok .. en heeft niet een erg lange vacht maar wel erg dik .. de haren staan dik op elkaar.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:47

Bij ons hebben alle arabieren trouwens totaal geen dikke vacht en allemaal geen deken op. Mini's daar in tegen ..... _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:23

Mijn welshvuilnisbak heeft ook niet echt hele lange haren. Toch heeft ze geen last van de kou. Ze heeft overigens nooit met dekens gestaan (naja uitzondering zijn de zweet en vliegendeken).

http://img534.imageshack.us/img534/4255/sneeuw11.jpg

De shetten zijn wel ontzettend harig, hebben volle sokken, een flinke baart onder het hoofd en je handen kun je bijna verstoppen in de vacht.