Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Coeur schreef:Mijne staat altijd op stal
in de winter zo'n 2u per dag eruit (rijden, longeren, verzorgen...)
in de zomer soms enkele uren op de wei, lange wandelingen, in de stapmolen, ...
Mijn oude ruin staat samen met mijn zus haar volbloedmerrie wel 24/7 buiten
tine10 schreef:Coeur schreef:Mijne staat altijd op stal
in de winter zo'n 2u per dag eruit (rijden, longeren, verzorgen...)
in de zomer soms enkele uren op de wei, lange wandelingen, in de stapmolen, ...
Mijn oude ruin staat samen met mijn zus haar volbloedmerrie wel 24/7 buiten
Ik las ergens anders dat je de beste stal ooit had???????
Mijn paarden (kwpn en welsh, beide wedstrijdpaarden Coeur!!) staan van april - oktober 24/7 buiten. Nou ja, minus de tijd die ik bezig ben met rijden.
In de winter staan ze vanaf ca 7.30 - 21.00 buiten. Ze staan in principe in de wei. Maar nu die spekglad is door bevroren sneeuw, staan ze in de rijbak.
Ik heb een winterwei (0,5 ha) dicht bij huis, die mag gewoon vertrapt worden en een zomerwei (4 ha) een stukje verder naar achteren.
MightyJoe schreef:Coeur,
Nou ik denk dat je paard er anders over denkt dat jij de beste stal hebt.. Mijn paard staat ook niet aan huis. Maar heb gewoon gevraagd van de mensen daar of hun hem naar buiten willen doen.. En hoezo er is voor hem geen weide? Hoezo is er dan wel een weide voor jou ruin? Dat jij je paard het beste kent heeft niets te maken dat een paard sowieso 8 uur per dag buiten hoort..
MightyJoe schreef:Maar dan zou je paard toch wel naar dat weilandje verderop kunnen gaan? Dan is het maar een paar km extra.. een paard kan ook presteren als hij 24/7 buiten staat..
MightyJoe schreef:Maar dan zou je paard toch wel naar dat weilandje verderop kunnen gaan? Dan is het maar een paar km extra.. een paard kan ook presteren als hij 24/7 buiten staat..