macaroni aan het paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:25

Voor hetzelfde geld is het dadelijk niet gekookt en dus ook niet zacht, voor hetzelfde geld blijft het hangen in zijn keel!
En als jij het niet wilt, geef dit duidelijk aan en als ze daar ook weer zo dom op reageert, dan zorg je gewoon dat ze niet meer bij jou paard in de buurt kan komen.
En zoals zikina al zei het voer kan uitzetten in de maag.

Ik laat niemand mijn pony voeren, als ze dat wel doen met brood ofzo, dan spreek ik ze er meteen hard op aan.
Hang anders een bordje aan het hek met verboden te voeren?
En als ze zich aan niets van jou regels houdt; maatregelen nemen.. en het is jou paard en dus is het niet haar verantwoordelijkheid dat hij eten krijgt én wat voor eten hij krijgt!

Succes!
Laatst bijgewerkt door XNeLLeKe op 05-01-11 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:25

mits het niet veel is kan het geen probleem maar idd ff een bordje ophangen en meestal voeren ze dan niet meer hadden wij hier ook last van vers brood werdt er gevoerd dus ff een bordje opgehangen en heb het nooit weer gezien.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:26

het is jou paard en een ander hoeft het niks te voeren zonder dat jij het wil, simpel

macaroni is deegwaren, dus een zetmeelbom. Een gezond "normaal" paard kan gerust ene keer macaroni een zonder problemen, maar als je paard gevoelig is voor hoefbevangenheid of insuline resistent is, dan is het geven van macaroni nefast. Een paard heeft absoluut geen nood aan extra zetmeel en suikers naast een kleine portie krachtvoer...

XNeLLeKe

Re: macaroni aan het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:32

Ik had net ook nog ergens gelezen dat macaroni een darm ontstopping kan veroorzaken..
Is dit waar???

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:51

Of het nou wel of niet slecht is doet niet eens ter zake, jij wil het niet hebben dus heeft ze het te laten. Dit kun je gewoon tegen haar zeggen en je hoeft haar geen verdere reden te geven. Het is toch van de zotte dat jij uit gaat zoeken of het wel of niet slecht is en waarom alleen om haar een reden te geven niet meer te voeren? Vind je het wel goed als het niet slecht zou zijn? en als jij dit goed vindt, wat gaat ze straks dan nog meer geven? Gewoon duidelijk zijn, niets bij laten voeren als je dat niet wilt.

Kristel16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:58

Gewoon haar aan blijven spreken, ik denk niet echt dat het kwaad kan maar te veel wel dus ik zou het gewoon voor de zekerheid zeggen dat ze het niet mag doen!! Anders bijv. naar je ouders of haar ouders stappen misschien kunnen die wat beginnen!!
En onthouden dat het jouw paard is en jij het over haar te zeggen hebt!!! ;)

Succes!! :D

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:38

of het nu goed is of niet t is niet haar paard

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:45

rommulus schreef:
dan raad ik je ten zeerste aan het eerste deel eens uit te zoeken

santie heeft jou da het ook onderlegd waarom ??
en heeft ie ook aan gegeven dat een paard het zonder bijkomende problemen kan voeren ??
zetmeel lijkt mij niet goed voor paarden namelijk

Het zou haar maagzuur neutraliseren, haar laten aan komen en een goed maagvulling zijn, waarvan ze geen onnodige energie zou krijgen. Paardlief wilde toen echt niets eten wegens een maagzweer en dan is een lege maag al helemaal bar slecht!!!. Maar omdat ik inmiddels al een zak maismeel had gekocht en mijn paard dat goed eet, ben ik er niet dieper op in gegaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:37

Het is jouw paard , en daar heeft niemand anders eten in te stoppen zonder jouw toestemming !

Als ze hiermee door blijft gaan ondanks jouw verzoek om ermee te stoppen , zou ik toch echt een andere stal zoeken want iemand die "het beter weet" en tegen jouw wensen in gaat , is gewoon niet te vertrouwen met je paard.

Laat ze lekker kippen nemen als ze haar etensrestjes aan beesten kwijt wil , maf mens :P

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:08

Voor zover mij bekend wordt macaroni vaak door rusthuizen/opvang gevoerd omdat het goed verteerd wordt en idd een dikmaker is. Macaroni is weliswaar een deegwaar, maar natuurlijk wel met als basis tarwe. Niet zo heel raar dus om een paard te voeren, maar zonder noodzaak onnodig. Ik neem aan dat het wel pure macaroni is en niet zoals wij hem eten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:23

Ik zou gewoon zeggen als mijn paard iets gaat mankeren door de macaroni dan krijg jij de rekening ervan.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:31

Je hoeft niet met de persoon in discussie te gaan.
Of met feiten te komen waarom zij geen macaroni meer wilt voeren aan je paard.

Als jij dat niet wilt, gebeurt het niet KLAAR!!

Als jij je paard geen wortels en appels wilt geven, doe je het niet.

Jou paard, dus jou regels en jou verantwoordelijkheid

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:54

Ik vind in de zomer ook weleens stukken pannekoek, macaroni de hele zooi over het hek gegooid in het weiland. Dit wordt gedaan door de aangrenzend wonende mensen. Ik heb ze heel vaak gewaarschuwd en gezegd dat er een reden is dat de gemeente je een groenbak geeft. Ook een bordje neer gezet, maar ik zie het ze dan niet doen, maar ik vind nog weleens wat.

Het is lastig helemaal als je staleigenaar de boosdoener is en of het nou goed is of niet ik wil gewoon niet dat andere mensen gaan beslissen wat goed of slecht voer is voor mijn paard. Voor het zelfde geld ligt die wel nokkie de volgende dag, en ja dan zie je ze nergens meer natuurlijk. Als ze niet ophoudt omdat ze het allemaal wel beter weet zou ik snel op zoek gaan naar een andere stalling, want of je het wilt of niet jij zit met een slecht gevoel en zij niet.

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:40

hang een bordje op. en spreek haar is goed aan. wil ze dan niet luisteren .. zou ik de politie in schakelen.. ik weet niet of ze er wat aan doen maar het valt altijd te proberen,

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:44

zep_bink schreef:
hang een bordje op. en spreek haar is goed aan. wil ze dan niet luisteren .. zou ik de politie in schakelen.. ik weet niet of ze er wat aan doen maar het valt altijd te proberen,

Haha, da's een beetje lastig. De 'dader' is de grond-/staleigenaar. Een andere plek zoeken lijkt me een betere oplossing.

Maar nogmaals, macaroni is niet slecht, gevaarlijk, etc. Het wordt vaak door rusthuizen aan oude, vermagerde paarden gevoerd. Het is alleen je reinste flauwekul om het aan een gezond paard te geven. Wordt 'ie alleen maar dik van.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 23:30

Marion71 schreef:
zep_bink schreef:

Haha, da's een beetje lastig. De 'dader' is de grond-/staleigenaar. Een andere plek zoeken lijkt me een betere oplossing.

Maar nogmaals, macaroni is niet slecht, gevaarlijk, etc. Het wordt vaak door rusthuizen aan oude, vermagerde paarden gevoerd. Het is alleen je reinste flauwekul om het aan een gezond paard te geven. Wordt 'ie alleen maar dik van.

precies,
en aangezien ik voor de rest helemaal tevreden ben.....

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:52

ik ben zo bang dat het zou gaan plakken in de darmen en koliek zou veroorzaken , mijn knollen krijgen het iig niet. ik houd het echt alleen bij fruit en paarde snoepjes , en dat al in zeer kleine mate.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:23

fuego3 schreef:
ik ben zo bang dat het zou gaan plakken in de darmen en koliek zou veroorzaken.

Angst is een slechte raadgever. Zand plakt, macaroni niet. Maar als ze het niet nodig hebben, moet je het ook niet geven. Geldt trouwens ook voor veel supplementen die wel te pas en te onpas worden verstrekt.

liekevb schreef:
precies,
en aangezien ik voor de rest helemaal tevreden ben.....

Tsja, wat doe je dan, he? Overal is wel wat. Alleen als je hem thuis hebt staan, kun je het 100% zo doen als JIJ wilt.
Je kunt in elk geval wel met haar overleggen. Ze doet het niet uit kwaadheid, juist goedwillend. Beetje te goed, want hij wordt er onnodig dik van. Vaak kom je een stuk verder met de dialoog opzoeken dan met een 'Het is mijn paard en ik wil het niet'-houding. Succes in elk geval.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:44

Opgelost, paard verplaatst naar nieuwe stalling!!!!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:25

Goed zo, heeft wel lang geduurd he? Of sta je er al langer? IIg veel plezier op je nieuwe stalling.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 15:32

Nee ik sta inmiddels al weer bijna een half jaar op mijn nieuwe stalling!!!
Maar was even al mijn forums aan het nachecken, vind altijd fijn als mensen me geholpen hebben dat ze ook weten hoe het afgelopen is :)

Stalling bevalt prima, en me paardje is er helemaal op haar plek!!

DanielleDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:24

Ik zou het ook niet accepteren. Onze paarden krijgen nogal vaak appels gevoerd (ze staan vlakbij appelboom en populaire wandelroute). Wij hebben er een bordje bij gezet.