Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanso schreef:IMJ schreef:Zou persoonlijk toch voor een wat meer gangbaar maatje gaan!
Ze eten meer, schijten meer, lastig met poetsen en opzadelen ivm de hoogte (en hoofdstel indoen als ie niet wil *en ziet vliegtuigje spelen voor zich).
Ken je veel Shires dan?
Mocht je het dan echt persé willen, zou ik wel gaan voor één die goed beleerd en doorgereden is. Zodat je straks niet met een ongeleid projectiel in de vorm van een tank rondvliegt..
ze eten niet meer hoor alleen meet hooi maar ze mogen niet te veel eiwitrijk voer dat is zelfs slecht voor ze
IMJ schreef:Zou persoonlijk toch voor een wat meer gangbaar maatje gaan!
Ze eten meer, schijten meer, lastig met poetsen en opzadelen ivm de hoogte (en hoofdstel indoen als ie niet wil *en ziet vliegtuigje spelen voor zich).
sanso schreef:IMJ schreef:Zou persoonlijk toch voor een wat meer gangbaar maatje gaan!
Ken je veel Shires dan?
Mocht je het dan echt persé willen, zou ik wel gaan voor één die goed beleerd en doorgereden is. Zodat je straks niet met een ongeleid projectiel in de vorm van een tank rondvliegt..
ze eten niet meer hoor alleen meet hooi maar ze mogen niet te veel eiwitrijk voer dat is zelfs slecht voor ze
Tuurlijk, tis een koudbloed met een hele grote buik!
Maar hoeveel Shires ken je in je omgeving?
eilleen333 schreef:IMJ schreef:Zou persoonlijk toch voor een wat meer gangbaar maatje gaan!
Daarbij is het denk ik ook lastiger om een Shire op de trailer te zeggen. Qua totaal gewicht kom je ook wat anders uit, of is dat geen probleem? Ik heb zelf weinig ervaring met paarden in trailers...
Flappie30 schreef:hou je er ook rekening mee dat de meeste trekpaardrassen qua beengestel niet zo lang mee gaan als de warmbloeden, tinkers, fjorden, etc... ? Een belgisch trekpaard bv is vaak al "afgeschreven" voor de "sport" op zijn 15 jaar... Ernaast zijn je kosten voor behandeling bij ziekte ook veel hoger bij een shire daar deze gewoon veel meer medicijnen moeten krijgen. Misschien ook wel zaken om rekening mee te houden ? En je mag dan wel een chrysler of mercedes hebben, maar denk niet dat elke shire zomaar qua hoogte alleen al, in een normale trailer past... Succes nog met je beslissing !
ship schreef:wat ik mij afvraag he er zijn veel reactie's over geen shire die zijn de sterk wel heeft ze de lengte er voot heeft leeftijd met kracht te maken en sins wanneer moeten wij paarden rijden op kracht??? nou ik kan je vertellen ik heb een paardje van 156 en zelf die kan ik vaak/soms niet houden het blijven paarden of je nou een shet of een trekpaard hebt ze kunnen allen even sterk zijn...
of ik heb het volkomen verkeert ik vind gewoon dat TS moet gaan voor een paard dat ze graag wil en een klik mee heeft iemand die een hond zoek smeer je toch ook geen ezel aan...
sanso schreef:mang schreef:hmm ik zou als 14 jarige geen shire kopen.
zie mezelf daar nou nog niet echt mee lopen.
ik ben wel 1.76![]()
je moet me dus niet op een welsh zetten
ship schreef:wat ik mij afvraag he er zijn veel reactie's over geen shire die zijn de sterk wel heeft ze de lengte er voot heeft leeftijd met kracht te maken en sins wanneer moeten wij paarden rijden op kracht??? nou ik kan je vertellen ik heb een paardje van 156 en zelf die kan ik vaak/soms niet houden het blijven paarden of je nou een shet of een trekpaard hebt ze kunnen allen even sterk zijn...
of ik heb het volkomen verkeert ik vind gewoon dat TS moet gaan voor een paard dat ze graag wil en een klik mee heeft iemand die een hond zoek smeer je toch ook geen ezel aan...