Coeur schreef:Ik vind zeker niet dat eigen luxe gaat boven paardwaardig leven,
maar wat heb je eraan als je geschoren paard uren per dag in de kou en het nat staat, waar je geen binnenpiste ofzo hebt, dat kan voor die beesten zelf ook niet goed zijn hoor.
Als ze dan helemaal vol zitten met modder en mok, en beginnen hoesten, dan ben je er ook niet veel mee hoor.
Zoals ik ook al zei, er is een groot verschil tussen belgië en nederland hoor, jullie hebben ws heel veel ruimte en groen, maar hier is een goed stuk weide echt meer zeldzaam hoor.
Ik vind dat jullie trouwens nogal heftig reageren, ik heb voor een bepaalde reden mijn paard moeten verhuizen, en nu is hij zelf ook veel beter terecht gekomen hoor.
nu heeft hij ten minste een propere stal, en kan hij bij mooi weer wel meer naar buiten (op vorige stal was het elk paard max 1u/dag, en de wachttijden waren zo groot dat er momenten waren dat hij maar 1 keer per week op de wei kon)
dus ik denk echt wel dat hij nu ook veel beter terecht is gekomen, hij is gewoon heel vrolijk en rustig enzo (en ik heb geen haflinger of fries of fjord ofzo)
ik heb niks tegen die rassen, maar iok weet ook wel dat die niet gemaakt zijn om op te sluiten.
ik begrijp trouwens niet waarom iedereen zo aanvallend doet?
ik kan er ook niet aan doen dat hier zo weinig weides in de omgeving te vinden zijn.
En het is echt niet zo dat ik luxe kies, boven mijn paard, en zeker niet dat ik te lui ben om te poetsen enzo, helemaaaaal niet!!
Mijn oude ruin en mijn zus haar volbloed staan 24/7 buiten, maar met dit weer is hun wei ook een modderpoel waardoor ze mok enzo krijgen...
en moest ik de kans hebben, zou ik hen ook in de winter naar binnen halen hoor.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat mijn paard 24/7 buiten staan, ik hem dan af en toe uit de wei trek, hem in het zweet rijd, hij uren nat blijft en dan weer in een modderige wei gaat, en dat hij het nog leuk zo vinden ook?
Er is ook wel een verschil tussen mensen die alle tijd hebben om een hele namiddag met hun paard vanalles te doen en maar af en toe rijden enzo,
maar als je dagelijks heel laat van school komt (20.00u), dan nog op 2 plaatsen moet zijn (weide en stal), dan heb ik hier echt geen tijd voor om uren te wachten en uren te poetse'n en elke dag op 22.00u in de donker te rijden ofzo.
Maar meid ik zal je zeggen ik ben het met grote gedeeltes van je tekst eens niet elk paard vind 24/7 buiten fijn heb er zat gezien die je daar niet gelukkig mee maakt. Maar bv in de zomer lekker heel de dag en bv in de winter een aantal uren das ook fijn voor een paard vind ik
Mijn veulens staan nu alleen overdags buiten en zomers gaan ze 27-7 buiten Maarja tis voor iedereen anders he ik doe het in elk geval op deze manier