zijn bij jullie de stallen op slot?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Re: zijn bij jullie de stallen op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:23

Dat ligt dan aan die persoon zelf.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:28

Waakhonden genoeg hier!

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:36

Frank schreef:
Dit is echt geen info die ik op Bokt (dus heel het internet) zou zetten!

Als jij langs onze rottweiler komt, zonder dat wij dat in de gaten hebben.
Dan mag je de spullen hebben, let wel deze hond valt iedereen aan die de paarden maar willen aaien(erg beschermend)
Ik denk dat het voor de meeste huizen vrijaf wel geld, dat er een hond loopt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:41

Ach een stuk worst met verdovingsmiddel er in doet wonderen.....
Als dat niet werkt hebben ze zelfs verdovingspijltjes bij zich als ze denken dat er echt wat te halen valt...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:59

Prisca schreef:
Haha idd niet handig om dit zo op internet te gooien...WELKOM DIEVEN.....\

Tja als je paard 24/7 op een weiland staat, staan ze ook voor mee te nemen dus als ze willen komen komen ze toch wel hoor, daarbij zijn ze daar snel genoeg achter waar ze wel en waar ze niet binnen kunnen komen dus ik denk dat het weinig uitmaakt, en anders wens ik ze succes als ze gehoord worden durf ik te wedden dat ze er niet heelhuids vanaf komen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:02

Bij ons zit de stal wel op slot, we hebben een stalen schuur, met 3 stallen erin, en die gaat dus van buiten af opslot, anders kunnen ze wel heel makkelijk alles meenemen. Het eerste huis wat er staat, staat zeker 100m verderop.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:42

in de zomer hebben we alle deuren los ivm warme platen als dak. inclusief stalramen.

ja als je bij zon weiland na gaat denken..

maar inderdaad een stal met internatiolnaal springende paarden.. ofzo snap ik wel dat het wel op slot moet. maar veilig..

als je geen profiel met foto's en namen en adressen hebt is bokt wel veilig.
nadeel dat inderdaad geen leden ook mee kunnen lezen. gelukkig niet bij de profielen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:43

De roldeur is bij ons dicht, aan de andere kant is de schuifdeur een stukje open. Wel zijn bij ons de hekken dicht, mocht er wat gebeuren kunnen de paarden zo naar buiten

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:18

bij ons is het hek om het terrein op te komen 's nachts wel op slot, maar de stal is gewoon open. Ze komen bij ons echt het terrein niet af al zouden ze de paarden willen stelen. Maar je ziet bij ons niet eens vanaf de weg waar de stallen liggen, dus de meeste mensen weten het ook niet eens dat er stallen zijn.
De zadelkamers zijn wel op slot, maar als ze de spullen echt willen hebben, kunnen ze die toch wel zo openbreken.

GiddyUp_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:32

Bij mn verzorgpaarden wel ;)

In november zijn er 2 westernhoofdstellen en -zadel gestolen.
Vanaf dan heeft de eigenares een nieuwe stal erbij gezet, als zadelkamer die goed gesloten wordt.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:21

't is een heel andere discussie, maar als in het buitengebied overvallen/diefstallen zijn dan zie je dat daar regelmatig heel veel geweld bij wordt gebruikt. |( Een slot -hoe goed of slecht ook- houdt ze niet tegen, hoor. Zeker de gemiddelde sloten op een kast of deur niet. Maak je geen illusies. Daarom mogen ze igv van bruut geweld al m'n zadels -en ook die de klanten- meenemen, als ze maar van de levende have afblijven. Laten ze dan m'n honden maar verdoven met een stuk worst of een pijltje. :o

Enne, Frank. Pas je eigen profiel ff aan. Ff google en ik kan zo naar je toe rijden. :D Ik doe 't niet, maar 't zou kunnen.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:24

Bij ons een gewoon schuifslot op de staldeur. Voorderest waakhonden dus gestolen kunnen ze niet worden

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:12

bij ons zijn de stallen snachts niet opslot .. dit idd voor brandgevaar. al onze spullen liggen ergens anders opgeslagen en dat zit uiteraard wel op slot. de laatste tijd word hier veel gestolen !

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:51

stallen zelf zijn niet op slot de rest er om heen wel

DonRoubos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:56

Sowieso ligt het eraan dat sommige dingen op slot moeten vanwege de verzekering, maar op de manege waar ik loop gaan alleen de in-uitgang op slot, de stallen niet. Lijkt mij overigens ook erg gevaarlijk in brandsituaties enzo.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:56

bij ons zijn de stallen nooit op slot. eerder op een kier om te luchten. wij hebben 3 paarden bij ons in 1 stal complex.
er is OOIT brand geweest en toen as alles op slot. alle paarden hebben het niet overleeft, dus nu is er NOOIT meer iets op slot. behalve natuurlijk de zadelkasten,

stal is trouwens bij iemand aan huis dus er is altijd wel toezicht.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:03

Weet niet of het wel zo slim is om al je beveiligings details hier op Bokt (en dus op internet) te zetten, je weet nooit wat voor gekken je volgen via internet!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:05

Iedereen heeft zn eigen kast waar die verantwoordelijk voor is, bij diefstal ben je zelf verantwoordelijk.
De boxen zelf zijn niet op slot, er lopen wel honden die niet zullen aanvallen maar wel héél veel lawaai maken.
De pensionstal ligt erg afgelegen en is niet bekent, ik ben dus gerust dat ik er elke dag mijn paardje op zn plaats zal vinden.
Buiten 1 keer: zijn stal was ondergelopen door een kapotte drinkbak, ze hadden hem dan in een droge stal gezet om de drinkbak te maken. PANIEEEKKKK

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:39

we hebben altijd overdag alles openstaan maar 's nachts de deur dicht. en dan kan ik altijd nog door de (openstaande) ramen van de boxen naar binnen en dan de deur van binnenuit opendoen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:19

ILoveMyHorse schreef:
Weet niet of het wel zo slim is om al je beveiligings details hier op Bokt (en dus op internet) te zetten, je weet nooit wat voor gekken je volgen via internet!

je hebt gelijk, maar zie maar eens langs de waakhonden te komen die bij ons op stal lopen! bovendien noemt toch niemand exacte adressen?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:32

ik heb ervaring genoeg met diefstal, niet bij men eigen paarden, maar hier in de omgeving is het een ramp. Het huis van men nonkel ligt middenin een gebied met veel weien die wij allemaal verhuren, er staan per wei 2 schuilstallen die op slot kunnen (eigenaren moeten zelf voor slot zorgen) Mijn paard staat het dichtst bij zijn huis, en de stallen zijn aan het huis zelf, 1 stal met zadels enzo gaat op slot met een cijferslotje, nog nooit iets gestolen, de andere weien daarentegen, daar worden gewoon de deuren van de stallen kapotgeslagen snachts, en sloten kapotgebroken, paarden zijn er nog nooit gestolen, maar materiaal daarentegen, dat is een andere zaak.
Stal waar paard in staat op slot doen, daar ben ik niet voor, wat als er brand is?? Maarja dat is ieders eigen keuze.

horsesluvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:52

bij ons zijn er deuren die dicht gaan maar niet op slot.
maar de eigenaar woont ook boven de kantine dus als er iets gebeurt is hij er meteen bij