De ideale bak??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:30

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:42

Margon schreef:
Tsja......hoe moet ik dat uitleggen gewoon ehm.....zand met van die soort van vloerbedekking stukjes erin dat het goed drijneerd!!!
Dit heeft mijn vereniging oo, idaal! Nooit stuiven. nooit blubberen.

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:19

Ik ben net verhuisd naar een andere pensionstal, vooral vanwege het feit dat ze daar zo'n superbodem hebben; je raad 't al; agterberg Cool Wat mij betreft een topbodem OK dan!

fruitdruifje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:27

wij hebben een verende bedekking van hypotex met houtsnippers er in.deze mogen van mij wel weg,ze blijven tussen hoef en straal hangen.dus kijk wel de hoefen na het rijden goed na.invetten aan de binnenkant helpt wel een beetje

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:27

Onze pension stal staat vlakbij de kust en die is alleen maar +/- 3 meter omgegooid (zwart grond naar onder en zand naar boven), voila, perfecte bak, in de zomer moet je wel sproeien, maar er staat nooit water op, is niet te zwaar en is erg goedkoop aan te leggen.

Maar als je die luxe niet hebt qua grondsoort, eb en vloedbak geniet mijn voorkeur. Agterberg schijnt ook erg goed te zijn alhoewel ik hier geen ervaring mee heb (zal eens bij de buren kijken die hebben net een nieuwe laten aanleggen)

Houtsnippers raad ik af want die gaan rotten. Op mijn vorige pensionstal hadden ze hier een pad van gemaakt en na een paar jaar zakte je bijna 30 cm in de grond omdat alles was gaan rotten.

Maar, hoe goed de bak ook is aangelegd, hij (of zij Haha! )moet wel onderhouden worden anders houdt het op!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:30

Wij hebben een Agterberg bodem (is nu overdekt). Ik vind wel dat je het goed moet bijhouden, regelmatig slepen en drollen verwijderen. De paarden niet opjagen e.d. Dat werd bij ons niet zo goed bij gehouden en na een tijdje bleven er weer plassen instaan omdat de drainage dichslibte.( of is het dichtslibde?)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:02

Ik heb dus een bak met houtsnippers zoals ik zei. Hij is al een jaar niet gesleept. Eigenlijk moet de hoefslag er nu uit.
Ook jaag ik mijn pony's erin op, en longeer ik erin. Met die houtsnippers blijft hij netjes.