Help! Verhuizen, ja of nee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:56

Ik zou voor optie 2 gaan, maar ik ken de omgeving en er zijn nog veel meer opties dan alleen optie 2.

Flappie30

Re: Help! Verhuizen, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:04

Je zegt zelf dat het qua kosten niet scheelt. Maar als je dichter bij huis zoekt, bespaar je toch ook enorm op benzinekosten waardoor je misschien zelf iets duurder kan gaan zoeken dan dat je nu al staat. Persoonlijk zou ik voor optie 2 kiezen, met de randopmerking van de afmeting van je stal voor een paard van 1.72 m... Succes nog met je zoektoch naar je ideale stal !

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:16

Beide klinken niet ideaal, maar als je echt zou moeten kiezen tussen deze twee, zou ik voor stal nummer 2 gaan.

Hilbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:32

prikkeldraad ????is toch al lang verboden voor paardenafrasteringen?
Selka schreef:
hilleke1980 schreef:
Ik zou als ik moet kiezen voor optie 2 gaan, maar...

Is er echt niks te vinden in de buurt dat nog meer 'plussen' heeft?
In de buurt van Waalwijk(als het goed is toch..?) daar zitten toch veel meer pensionstallen...

Ja dat klopt inderdaad maar met sommige heb ik al een negatieve ervaring, bijv. met een zweep in de stal gaan slaan of bij doorrijdplekken een dikker dek erop leggen.
Dit zijn dingen die ik niet acceptabel vind en vandaar dat ik daar liever niet sta.
Dan is er nog 1 waarvan er bijna 1 paard per week in het prikkeldraad hangt en het nog steeds niet vervangen is voor vriendelijker materiaal.
Of een manege die standplaatsen heeft in plaats van boxen, ook al komt mijn paard in een box vind ik dit nog geen fijn idee.
Vandaar dat ondanks de beperkte buitengang ik mijn paard nog niet weggehaald heb van de stal.

Er is inderdaad heel veel maar ik heb gewoon nog niet iets naar mijn smaak kunnen vinden.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom :) Er zullen vast genoeg tevreden bokkers in Noord-Brabant te vinden zijn.
En misschien zoek ik wel gewoon niet goed genoeg :?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:04

Citaat:
prikkeldraad ????is toch al lang verboden voor paardenafrasteringen?

Hmm misschien hebben ze er geen moeite mee of weten ze het niet want ik weet 100% zeker dat ze prikkeldraad gebruiken :j
Laatst bijgewerkt door Selka op 03-01-11 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:06

Flappie30 schreef:
Je zegt zelf dat het qua kosten niet scheelt. Maar als je dichter bij huis zoekt, bespaar je toch ook enorm op benzinekosten waardoor je misschien zelf iets duurder kan gaan zoeken dan dat je nu al staat. Persoonlijk zou ik voor optie 2 kiezen, met de randopmerking van de afmeting van je stal voor een paard van 1.72 m... Succes nog met je zoektoch naar je ideale stal !

Daar zit ik dus inderdaad ook aan te denken! Maar dan moet ik eerst op zoek gaan naar een andere auto.
Ik rijd nu namelijk een diesel dus blijven de vaste lasten erg hoog. Zodra ik benzine rijd kan ik inderdaad veel duurder gaan staan.
Maar ik vind dat er wel een bepaalde grens is bijv. 500 euro per maand voor een stal vind ik te duur :)
Nu zit ik al op 300 ongeveer dus waar is dan de grens?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:51

hmmm ik zou ook voor optie 2 gaan

Verder denk ik toch wel dat je je op de brandstofkosten verkijkt, 94 km per dag extra (ik neem aan dat je iedere dag gaat aangezien je moet mesten) x 30 dagen in de maand = 2820km per maand meer dan bij de andere stal, het gemiddelde dieselverbruik (nagezocht op internet) is 14,6 km per liter.
2820/14,6= 193l

De gemiddelde dieselprijs (ook nagezocht) is 1.31 euro de liter.

193x1,31= 253 euro per maand meer!
En dan heb ik het nog niet over de afschrijving op je auto door de extra km.

Nu ben ik geen rekenwonder dus het kan zijn dat ik ergens gruwelijk de fout in ben gegaan, maar in mijn ogen klopt dit.
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 03-01-11 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:53

En ik dacht dat de Randstad duur was ! Ik betaal zelf nl maar 275 euro in de randstad met de accomodatie die jij nu ook hebt in stal 1 en er bovenop nog binnenbak en een extra 20 x 40 m buitenbak. Dan snap ik dat je zegt niet veel duurder te willen gaan... Lastig en wil je veel succes wensen met je zoektocht nr de ideale stal.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:56

Optie 2, al is die ook lang niet ideaal. Voor een paard van 1,70 vind ik een stal van 4 bij 2,7 heel klein! En 4 uur per dag naar buiten is nog niet veel. Maar in ieder geval beter dan de 1e. En veel dichterbij!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:05

Flappie30 schreef:
En ik dacht dat de Randstad duur was ! Ik betaal zelf nl maar 275 euro in de randstad met de accomodatie die jij nu ook hebt in stal 1 en er bovenop nog binnenbak en een extra 20 x 40 m buitenbak. Dan snap ik dat je zegt niet veel duurder te willen gaan... Lastig en wil je veel succes wensen met je zoektocht nr de ideale stal.

Ja I know.. een paard hebben is geen goedkope hobby :P
Maar zeker omdat ik weinig luxe vraag vind ik 350 denk ik toch wel max.
Maarja bij 'ons' in de buurt zit je wel aan het natuurpark de loonse en drunense duinen dus daar betaal je ook voor.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:06

hilleke1980 schreef:
In de moer zit (volgens horen zeggen) een prima pensionstal, weet niet precies waar maar dacht aan de rand van het heidebos. Gaan de paardjes in ieder geval veel buiten.

In de richting van Dongen ook een heleboel, maar misschien vindt je dat te ver weg?

Ik sta zelf op een prima pensionstal :D maar das in Chaam vast een beetje te ver weg...

Dankjewel voor het meedenken!
Helaas ik Chaam ook weer zo'n 40 km.. dus dat wordt inderdaad te ver weg :P

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:21

Jemig jij betaalt inderdaad wel erg veel voor deze regio! Er is echt wel iets goedkopers te vinden wat ook aan de eisen voldoet hoor.... meeste stallen vragen zo tussen 200 en 250 inclusief binnenbak....
Beetje goed zoeken en je kan best iets beters vinden denk, waar je paardjes wel heel de dag buiten kunnen....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 16:21

hilleke1980 schreef:
Jemig jij betaalt inderdaad wel erg veel voor deze regio! Er is echt wel iets goedkopers te vinden wat ook aan de eisen voldoet hoor.... meeste stallen vragen zo tussen 200 en 250 inclusief binnenbak....
Beetje goed zoeken en je kan best iets beters vinden denk, waar je paardjes wel heel de dag buiten kunnen....

Geinspireerd door alle (''negatieve'')reacties op beide acties ben ik vandaag weer eens op onderzoek gegaan.
Sommige stallen zijn echt bijzonder bezig, goed voorbeeld was de stal die de paarden van november tot mei niet naar buiten laat...
De reden was dat de grond hard is en ze dan kunnen vallen.. ehm? Niet echt paardaardig dus.
Nu heb ik helaas nog geen stal kunnen vinden met binnenbak die aan de wensen voldoet maar wel 1 zonder :)
Dus ik ga er eens goed over nadenken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:45

voor mij ook optie 2 en dat het een rommeltje is, misschien dit aangeven bij de pensionhouder en eventueel een opruimdag organiseren.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:51

Als dit echt de enige opties zijn. En er echt niks anders is zou ik voor optie 2 gaan.

Ik heb ook heel veel moeite gehad met een stal vinden. Ik wilde een goede rijdbare met verlichting en zomer en winter weidegang. Voor maximaal 250 euro en binnen een straal van 10 km.
Echt gewoon niet te vinden of de bakken waren bagger. Of ze kwamen niet (genoeg) buiten of de stallen waren donker en stoffig.
Na lang zoeken heb ik een fijne stal gevonden. Veeel luxer dan eigenlijk noodzakelijk is. Betaal dan ook dik 100 euro meer. En sta 15 km verder. Maar mijn paarden staan nu super en heb er alle vertrouwen in.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:03

felicity schreef:
Als dit echt de enige opties zijn. En er echt niks anders is zou ik voor optie 2 gaan.

Ik heb ook heel veel moeite gehad met een stal vinden. Ik wilde een goede rijdbare met verlichting en zomer en winter weidegang. Voor maximaal 250 euro en binnen een straal van 10 km.
Echt gewoon niet te vinden of de bakken waren bagger. Of ze kwamen niet (genoeg) buiten of de stallen waren donker en stoffig.
Na lang zoeken heb ik een fijne stal gevonden. Veeel luxer dan eigenlijk noodzakelijk is. Betaal dan ook dik 100 euro meer. En sta 15 km verder. Maar mijn paarden staan nu super en heb er alle vertrouwen in.

Ja ik vind het ook zo lastig. Misschien zijn mijn wensen wel heel gek ofzo?
Nu heb ik al wel besloten dat het geen van 2e word, optie 1 is te weinig buiten en optie 2 is gewoon te klein.
Ik heb inmiddels van 10km ook 15km gemaakt, in vergelijk met de 52km is dit toch grote winst.
Ook ga ik morgen naar een luxe sportstal kijken, met binnenbak, solarium, stapmolen e.d.
Dit heb ik allemaal niet nodig maar misschien omdat het wat luxer is hebben ze wel wat ik wil :)
Fijn dat je uiteindelijk een goede stal hebt gevonden. Ik hoop dat ik dit ook nog doe ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:46

Stal 2 was waarschijnlijk mijn keuze geworden,
als je telkens zo ver moet rijden en dan nog zelf mesten en watergeven aan je paard :+
poeh zou ik echt knetter gek worden.

Maar het nadeel vind ik wel de tijd ;) geen licht meer om 18.00 t/n 19.30 (vind ik vaag) enzo dat vind ik wel een groot nadeel.
maar wel veel dichter bij huis en lekker veel buiten.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:23

Wat zijn je wensen precies, en van waaraf 15 km straal, dan weet ik misschien nog wel wat stallen voor je....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:41

hilleke1980 schreef:
Wat zijn je wensen precies, en van waaraf 15 km straal, dan weet ik misschien nog wel wat stallen voor je....

Thanks voor het meedenken!

Dit zijn mijn wensen:
-Veel beweging (wei of paddock maakt niks uit)
-Een binnen of buitenbak (zolang ie maar het grootste deel vh jaar te berijden is)
-Ruime openingstijden
-Goede kwaliteit voer
-Vorstvrije drinkbakken (of als ze bevroren zijn er door de staleigenaar water wordt gegeven)
-Minimale 3x3 box (liefste met mogelijkheid tot naar buiten hangen op stalgang of buitenkant)
-Op basis van vol of halfpension (dus voer, bodembedekking inbegrepen)
-Zadelkamer of mogelijkheid tot meenemen kast
-en als luxe wens: warm water (niet verplicht)

15 km vanaf Waalwijk, nu zal ik niet moeilijk doen over 16.8 km ;)
Laatst bijgewerkt door Selka op 04-01-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:44

zoals meerdere bokkers zeggen: optie 2!
Succes!

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:45

Laatst bijgewerkt door hilleke1980 op 04-01-11 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:46

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:51

Succes dan maar, hoop voor je dat het wat is...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:56

hilleke1980 schreef:
Succes dan maar, hoop voor je dat het wat is...

Ja me too.. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:02

optie 2.. dat verlichting is lastig.. maar daar heb je maar paar maanden last van.. vanaf fevb is al snel weer lichter..
en je kan tenminste wat doen met sneeuw en ijs.. en ze geven water.
en veel dichter bij je huis.. kan je ook makkelijker erheen.