Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Selka schreef:hilleke1980 schreef:Ik zou als ik moet kiezen voor optie 2 gaan, maar...
Is er echt niks te vinden in de buurt dat nog meer 'plussen' heeft?
In de buurt van Waalwijk(als het goed is toch..?) daar zitten toch veel meer pensionstallen...
Ja dat klopt inderdaad maar met sommige heb ik al een negatieve ervaring, bijv. met een zweep in de stal gaan slaan of bij doorrijdplekken een dikker dek erop leggen.
Dit zijn dingen die ik niet acceptabel vind en vandaar dat ik daar liever niet sta.
Dan is er nog 1 waarvan er bijna 1 paard per week in het prikkeldraad hangt en het nog steeds niet vervangen is voor vriendelijker materiaal.
Of een manege die standplaatsen heeft in plaats van boxen, ook al komt mijn paard in een box vind ik dit nog geen fijn idee.
Vandaar dat ondanks de beperkte buitengang ik mijn paard nog niet weggehaald heb van de stal.
Er is inderdaad heel veel maar ik heb gewoon nog niet iets naar mijn smaak kunnen vinden.
Tips zijn natuurlijk altijd welkomEr zullen vast genoeg tevreden bokkers in Noord-Brabant te vinden zijn.
En misschien zoek ik wel gewoon niet goed genoeg
Flappie30 schreef:Je zegt zelf dat het qua kosten niet scheelt. Maar als je dichter bij huis zoekt, bespaar je toch ook enorm op benzinekosten waardoor je misschien zelf iets duurder kan gaan zoeken dan dat je nu al staat. Persoonlijk zou ik voor optie 2 kiezen, met de randopmerking van de afmeting van je stal voor een paard van 1.72 m... Succes nog met je zoektoch naar je ideale stal !
Flappie30 schreef:En ik dacht dat de Randstad duur was ! Ik betaal zelf nl maar 275 euro in de randstad met de accomodatie die jij nu ook hebt in stal 1 en er bovenop nog binnenbak en een extra 20 x 40 m buitenbak. Dan snap ik dat je zegt niet veel duurder te willen gaan... Lastig en wil je veel succes wensen met je zoektocht nr de ideale stal.
hilleke1980 schreef:In de moer zit (volgens horen zeggen) een prima pensionstal, weet niet precies waar maar dacht aan de rand van het heidebos. Gaan de paardjes in ieder geval veel buiten.
In de richting van Dongen ook een heleboel, maar misschien vindt je dat te ver weg?
Ik sta zelf op een prima pensionstalmaar das in Chaam vast een beetje te ver weg...
hilleke1980 schreef:Jemig jij betaalt inderdaad wel erg veel voor deze regio! Er is echt wel iets goedkopers te vinden wat ook aan de eisen voldoet hoor.... meeste stallen vragen zo tussen 200 en 250 inclusief binnenbak....
Beetje goed zoeken en je kan best iets beters vinden denk, waar je paardjes wel heel de dag buiten kunnen....
felicity schreef:Als dit echt de enige opties zijn. En er echt niks anders is zou ik voor optie 2 gaan.
Ik heb ook heel veel moeite gehad met een stal vinden. Ik wilde een goede rijdbare met verlichting en zomer en winter weidegang. Voor maximaal 250 euro en binnen een straal van 10 km.
Echt gewoon niet te vinden of de bakken waren bagger. Of ze kwamen niet (genoeg) buiten of de stallen waren donker en stoffig.
Na lang zoeken heb ik een fijne stal gevonden. Veeel luxer dan eigenlijk noodzakelijk is. Betaal dan ook dik 100 euro meer. En sta 15 km verder. Maar mijn paarden staan nu super en heb er alle vertrouwen in.
hilleke1980 schreef:Wat zijn je wensen precies, en van waaraf 15 km straal, dan weet ik misschien nog wel wat stallen voor je....
hilleke1980 schreef:zomaar wat gevonden opties.....
http://link.marktplaats.nl/409605315
http://link.marktplaats.nl/399770791
maar die had je misschien zelf ook wel al gevonden?