Gewoon een advies van jullie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Gewoon een advies van jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:57

Al zou je zelf goedkoper aan hooi kunnen komen , dan kan ik me nog best voorstellen dat de verhuurder daar geen zin in heeft , die regelt zelf al hooi en heeft zijn ruimte dus al in gebruik voor zijn eigen hooi , en is degene die steeds voor het voeren opdraait :)

Zie je het gedoe voor je als de TS een eigen plek moet hebben voor hooi , buiten hem om geregeld op zijn erf , en moet hij dan elke keer voor haar paard apart haar eigen hooi pakken terwijl hij net een baal opengemaakt heeft voor zijn eigen paarden :P

Dat gedoe daar hebben ook maar weinig mensen zin in hoor , als het op die manier moet.

Ik vind het hooi wel prijzig maar vind wel dat er erg weinig van gevoerd wordt. Onze D-ponies hier eten per pony een halve baal per dag , dat zijn dus 15 balen per maand per pony. Dan ben je met de berekende 10 balen nog goed uit :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:23

Hier is het hooi €6,- per baal dus ik vind het nog meevallen wat het kost qua hooiprijs.
Is het niet voordeliger om een ronde baal te kopen als er toch meer paarden van gevoerd worden?

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:04

Oke ik had dus gisteravond een heel verhaal op mijn mobiel getikt maar zie nu net dat dat niet helemaal is doorgekomen! :o

Ik vind het leuk om jullie mening te lezen. kan me wel vinden in bepaalde reacties.

Moet wel zeggen dat die man opzich een goeie vent is. Echt een paardenman. En idd hij neemt de zorg van haar opzich als wij niet kunnen. (buiten het poetsen dan he!) Hij zet haar buiten en haalt haar ook weer binnen.
Ik moet maar eens met hem gaan praten om van het bedrag een gemiddelde te nemen. En dat dan gewoon het hele jaar door ga betalen.
Maar aan de andere kant..stel dat de hooiprijs volgend jaar een stuk lager ligt dan snij ik mezelf misschien wel in de vingers.

Ik moet ook niet te veel zeuren denk ik...Hij is goed voor haar en ze heeft het prima naar haar zin.
En ja zelf hooi kopen zou misschien nog wel kunnen maar hij neemt het nu ook voor mij mee en ik hoef niks te sjouwen ;)

Bedankt voor jullie reacties..leuk om te lezen. +:)+

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:18

Hej,
het is wel erg veel wat jij er voor moet betalen,
wij hebben zelfook een pension voor paarden, en daarvoor moet je €150/175,- per maand voor betalen.
dan heb je dus het voer en het stro er bij in enzo.
ook zitten de ontwormings spuiter er bij in.
dierenarts en hoefsmit moet je wel zelf betalen.
maar wij doen alles voor het paard, dus naar binnen en buiten, trainen/berijden als de eigenaar dat wil, uitmesten en als dat soort dingen meer.
wij hebben zelf ook een buiten bak en 2 stukken weiland.

als ik jouw was zou ik dus verder gaan zoeken naar iets wat goedkoper is.
en dan zou ik er niet op letten of er een inloopstal is of niet, want wij doen ze ook iedere dag naar buiten, ook als er sneeuw ligt...
en als je al niets vindt zou ik een ander baasje voor haar gaan zoeken, onder voor behoud dat je nog wel eens daar mag komen om haar op tezoeken en tevertroetelen en eventueel berijden...

nog veel succes er mee ;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:24

Ik vind dat je moet kijken wat je met te paardje wil
de prijzen zijn hellemaal niet slecht als ik het uitreken kom ik er niet mee uit
het ligt aan de regio natuurlijk maar mijn hooi boer kan zelfs al geen hooi leveren
er zijn pensionstallen die voor stapmolen weide gang en pension nu 175 euro verhogen wegens de kosten
dat zijn echt hoge bedragen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 19:25

jasminflash schreef:
Hej,
wij hebben zelfook een pension voor paarden, en daarvoor moet je €150/175,- per maand voor betalen.
maar wij doen alles voor het paard, dus naar binnen en buiten, trainen/berijden als de eigenaar dat wil, uitmesten en als dat soort dingen meer.

en dan zou ik er niet op letten of er een inloopstal is of niet, want wij doen ze ook iedere dag naar buiten, ook als er sneeuw ligt...
en als je al niets vindt zou ik een ander baasje voor haar gaan zoeken, onder voor behoud dat je nog wel eens daar mag komen om haar op tezoeken en tevertroetelen en eventueel berijden...

En waar zitten jullie ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:40

jasminflash schreef:
Hej,

Ik vind dit wel erg weinig voor alles wat jullie erbij doen, snij je jezelf zo niet in je vingers? Zoals eerder gevraagd welke regio?

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:45

Friesland, in de buurt van drachten
k weet niet ofdat bij jullie in de buurt zit...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:50

Maar jasminflash, dat kan toch nooit uit? Als je je tijd en box en voer en stro berekent, kom je toch echt tekort?

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:54

dat is ookn iet alleen ons werk hoor ;)
het is meer voor als hobby er bij...
op het moment hebben wij 3 ezels in 1 grote stal staan en daar krijgen wij 300 per maand voor, en er staat nog 1 paard in stalling en daar vragen wij 150 per maand voor,
wij hebben het ook net verhoogd naar 175,
maar hoezo denk je dat dat nooit uit komt dan?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:03

De voerkosten zijn hoog momenteel en gaan nog toenemen, de box, het strooisel en dan vooral je tijd ;) . Als jij met voeren, mesten binnen en buiten zetten misschien 1 uur tot 1,5 uur kwijt bent per dag voor een pensionpaard. En je zou 5 euro per uur rekenen (erg laag ingezet :D ), dan zou het al 30 dagen x 5 euro per maand zijn, dus 150 euro aan jouw tijd. Dan houd je 25 euro over voor de rest. Daarom denk ik dat het dus niet uitkan ;) .
Maar als je het leuk vindt om te doen, dat scheelt natuurlijk.

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:09

binnen en buiten zetten is zo klaar en het voeren ben je misschien ook maar 10/20 minutjes per dag mee bezig voor als onze paarden (we hebben zelf ook nog een aantal)
en jaa het voer is duur enzo, dat ben ik met je eens, maar het is niet je beroep, het is er alleen hobbiematig en het is leuk om te doen...
sws in de zomer hebben we wel weer winst want daar staan ze dag en nacht buiten...
en voeren we ze eignelijk ook nauwelijks bij,
alleen de paarden die we in training hebben...
en dat is dan nog niet super veel, dus dat scheelt wel weer ;)

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:17

Jammer Friesland vind ik toch echt wel te ver! Maar het klinkt wel een mooie plek om je paard daar bij jullie te hebben staan

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:38

in welke provisie woon jij dan?

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:44

ik woon in zuid holland dus dat is best even een stukkie rijden