Wit paard schoonborstelen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

The1AndOnly

Re: Wit paard schoonborstelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:09

Ommo! Wassen met ommo. Ja echt het werkt!

XMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:10

Natasjaa had je het tegen mij want ik poets gewoon omdat hij het heerlijk vind je ziet hem gewoon genieten dat klinkt misschien dom maar het is echt zo!
Ik poets ook niet heel veel alleen 's avond heel kort ongeveer 1 minuutje aan elke kant ofzo dus echt heel kort tenminste ik vind dat wel kort :o

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:20

Op de vieze plekken met houtskool in wrijven dan krijg je het ook redelijk weg. Vroeger gebruikte ze altijd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:42

Je kunt een witte vacht redelijk schoon krijgen met een cavalcura-blokje (haalt vuil weg), maar er is ook nog een tip die wat minder voor de hand lijkt te liggen (stond ooit eens in een blaadje): maak houtskool tot pulver en maak er een papje van door er water bij te doen. Smeer dit op de plekken en laat het opdrogen. Daarna de opgedroogde houtskool weg borstelen en de haren zijn stralend wit. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:42

Oh, ik zie nu dat degene boven mij met dezelfde tip kwam, ha ha! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:43

The1AndOnly schreef:
Ommo! Wassen met ommo. Ja echt het werkt!

Bedoel je niet Biotex? Dat staat namelijk bekend om de reinigende werking en tevens dat het niet het huidvet aantast. ;)

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:02

Ik weet niet of het waar is maar dit kan je wel eens gebruiken:

Je smeert je paard op de witte plekken houtskool, je laat het een uurtje of een uur en half erop en daarna spoel je het met water eraf.
Blijkbaar neemt de houtskool al het vuil op :D

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:49

Toen ik op een arabierenfokkerij werkte en ik mee op wedstrijd ging (shows) en we de witte paarden moesten kuisen moesten we ze
erna ook inwrijven met een wit poeder ( weet niet juist meer welk ) dat helpt echt super

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:01

umzz ik heb een schimmel biotex gebruiken werkelijk waar warm water biotex en hang bv de staart er in en o jey ik heb een witte staart tevens word ze helemaal gewassen hier mee en bling bling wit paard is weer wit...

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 01:16

Gewone shampoo doet meestal wonderen, en voor de staart kun je naar wat sterkere middeltjes zoals biotex etc. grijpen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:53

simonvpret schreef:
Gewone shampoo doet meestal wonderen, en voor de staart kun je naar wat sterkere middeltjes zoals biotex etc. grijpen.

Gewone shampoo tast de vetlaag van het paard aan en is derhalve niet geschikt! ;) Als je echt met paardenshampoo wilt wassen, dan is Oster een goed merk.

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 14:55

Allemaal heel erg bedankt voor jullie tips, ik laat mijn kleine gewoon lekker buiten zn gangetje gaan, en ik haal er zowieso elke dag even een borsteltje overheen, en mocht ik naar een wedstrijd of keuring gaan zal ik jullie wastips opvolgen, en ik ben van plan af en toe met houtskool de vacht een beetje witter (schoner) te maken!
Heel erg bedankt allemaal!

char_kilado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:57

Je kunt ook bij de paardenwinkel een soort van steen halen ( ik denk dat het puimsteen is fzo, ben niet zeker). Het is speciaal voor witte paarden om ze schoon te maken. Ik heb zelf een witte pony en het werkt echt super goed! Ik ken ook mensen die droogshampoo op hun pony spuiten om hem wit te krijgen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 00:31

Mijn schimpie mag lekker vies worden, maar op wedstrijd moet ie wel schoon zijn :o Ik gebruik Cowboy Magic en dat gaat prima. Verder gebruik ik ook vlekkenverwijderaar van Sectolin als je die opspuit geduld hebben om het te laten drogen en dan eraf poetsen ;)