mvandenbos schreef:een band slaat nergens op schijnt geen moer te helpen heb ook een merrie die het al 15 jaar doet, die band kreeg ze plekken van toen wij haar hebben gekocht hebben we hem afgedaan. lucht zuigen heeft geen gevolgen. het fabeltje dat ze er koliek van krijgen is ook niet zo. en het kan een gewoonten zijn geworden door ooit stress te hebben gehad, ze doen het of altijd of nooit maar een paard kan het niet op de ene plek wel doen en op de anderen plek niet.
veulens nemen het wel eens over, maar weten niet waarom en die doen het dan ook de rest van hun leven.
nogmaals:
het kan geen kwaad,
een band help niet,
of ze doen het nooit of altijd,
en als paarden het echt willen kunnen ze het zelfs in de lucht zonder paaltje of iets dergelijks,(doet die van mij ook)
Ik zei toch ook niet dat hij op stal niet deed en in de wei wel
hij deed het overal, en het kwam niet door gemene vriendjes of andere omgeving. Hij voldeed op dat moment aan de eisen van arabesk's uitleg en het luchtzuigen werd niet minder.
Ik zou denken, als je paard de hele dag in het land staat te luchtzuigen en je doet een band om, dan kan dat niet meer en gaat hij wat anders doen ipv de hele dag bij het paaltje/hek staan in het land, dat zou ik als voordeel van de band zien.
Dat ze niks lichamelijks krijgen van luchtzuigen was mij al bekend.