joyce B schreef:een dagje op stal niet erg? Hoe zou jij het vinden om 47,5 uur opgesloten te zitten in een wc met tralies?
Sorry, maar ik denk dat je je beter kunt verdiepen in het wezen van een paard en zijn behoeften voordat je een dier aanschaft. Dan hadje ook een stalling uit kunnen zoeken waar men rekening houdt met de behoeften van een paard. Misschien heb je dan geen binnenbak, maar wel een paard dat gelukkiger is.
Als je zelf een dag geen tijd hebt om je paard beweging te geven, dan moet je zorgen dat iemand anders dat voor je doet. Dat manegepaarden er alleen uit komen om te rijden is vervelend voor ze, en niet diervriendelijk, maar manegepaarden lopen wel elke dag minimaal 2 uur in een les, met andere paarden.
Een priv'epaard wat niet los komt, wordt meestal maar een uurtje gereden, en krijgt dus nog minder beweging. Als je dan ook nog een dag overslaat, staat zo'n dier wel heel erg lang stil... Dat is niet gezond en daardoor gaat een paard zich ook vervelen.
Schriktraining betekent laten wennen aan allerlei dingen.
Dus als je paard bang is van balkjes, leg je allerlei balkjes neer en ga je erlangs lopen, er tussendoor lopen, er overheen lopen, laag,schuin hoog, op allerlei manieren.
Je kunt er een zeil overheen hangen, mikado van maken en daar doorheen lopen.
Je kunt oefenen met verkeersmak maken door op het erf te wandelen terwijl er auto's het erf op en af rijden, kijken bij een trekker die de bak sleept,of er achteraan lopen, samen met ander verkeersmak paard langs de weg wandelen en bij verkeer in de berm achter of naast het brave paard lopen. auto's zijn veel paarden wel aangewend. Groot landbouwverkeer en vrachtverkeer is vaak lastiger.
sorry hoor maar 47 uur?
beetje veel voor een dag toch?
en manege paarden worden uitgeput dat is gewoon zielig daarom verkopen mensen ook hun paarden niet aan manege's?
EN VOOR DE ZOVEELSTE X HIJ KOMT MEER DAN EEN UURTJE UIT ZIJN STAL=.=
oke dankje
danielleu:
wat is clickertraining??:$
kynshiri
oke ik begrijp je wel maar ik doe het toch op mijn eigen manier en ik zeg dat dit tijdelijk is dat ze niet in de wei kunnen omdat het gevaarlijk is op de zeeuwse bodem hier..
en ze mogen niet meer hooi dan dat ze al krijgen dan krijg je teveel aan eiwittten en vooral voor mijn meneer want die is daar al heel gevoelig voor..
Laatst bijgewerkt door xxmarinthe op 29-12-10 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt