Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
joyce B schreef:een heteluchtkanon kun je ook op de grond richten
Verwarmingsbuizen lijkt me niet handig als je de bak wilt los kunnen trekken. Maar misschien met een bak met verschillende lagen wel een optie omdat je de onderlaag dan toch niet los mag trekken?
Met verwarmen of zo'n zeil zul je eerst de sneeuw moeten ruimen (sneeuwschuiver?/scheppen met zijn allen?), en dan pas het zeil verwijderen of verwarmen. Dan krijg je gelijk veel minder smeltwater en kun je de bak langer en beter blijven gebruiken.
Mitch2004 schreef:Er bestaat inderdaad een verwarmde deken. Een vrouw bij mij op stal heeft deze ontwikkeld. De stal is opgeheven dus ik moet even gaat zoeken waar je haar kunt bereiken.
Groetjes
xMariekee schreef:Zout is bij ons op stal al geen optie... strooimachines zijn ook niet goedkoop en wij hebben op stal net een nieuwe bak en ik hoef er niet op te rekenen dat die helemaal wordt omgeploegd om verwarmingsbuizen aan te leggen
Ik ga sowieso wel even na of zo'n simpel zeil over de bak een optie is, zal toch al wel wat schelen denk ik!
Maar weet niemand meer over zo'n verwarmingsdeken?
ShamalArabs schreef:Je kunt natuurlijk ook een heteluchtkanon onder het zeil door laten blazen, dan hou je de warme lucht een beetje vast he...
Anne_GTI schreef:Kunstmeststrooier heeft vrijwel elke boer en kan je perfect zout mee strooien. Een bak is maar zo klein dat je het zelfs met de hand nog af kunt, zeker als het om een longeercirkel gaat.
Shanna schreef:Zout lijkt me niet zo'n goed plan voor de bodem en voor de paardenhoeven..
Zo'n ''deken'' klinkt ''ideaal'', maar volgens mij verkijk je je er flink op.. Dan is het goedkoper en makkelijker om in de buurt een binnenbak te zoeken en die te huren wanneer je wilt gaan rijden
india schreef:nou proef op de som genomen,
en alle dekkleden die ik kon vinden in het midden van de bak gelegd, waar met longeren mijn paard het moeilijk heeft,
de zon piept een heel klein beetje door de wolken dus wie weet,
als die plek lukt, haal ik bij de boeren buren wel een groot stuk ,
heb nu 10x5 en 3x2 neergelegd
loulou schreef:haha ja zo'n kanon moet toch wel zo'n twee vierkante meter kunnen verwarmen als je hem naar beneden richt. dus een stuk of 20 kanonnen is geen overbodige luxe wil je de bak helemaal verwarmen