Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Zamu schreef:Ja dat bedoel ik Linda,
Momenteel staan er nu stallen met aan 3 kanten tralies naast elkaar. (deze worden nu niet gebruikt). Telkens als ik langs de stallen loop krijg ik een naar gevoel van deze hek werken. Zit er dus over na te denken, dat als ik die zou gaan gebruiken dit tralies aan enkel de voorzijde er af te halen. Zodat bv de paarden ieder geval niet bij elkaar in de stal kunnen kruipen. hihihi
Maar als er meerdere paarden zouden staan van andere eigenaren is het dan wel zo slim? Bij mijn eigen paardjes ben ik er heel tevreden over.
Chaos schreef:Ja, die halfopen voorwanden zijn zó mooi! Hebben wij ook naar gekeken toen we onze stallen lieten bouwen, maar dat was te duur. Overigens staat onze tralies zo dicht op elkaar dat de veulenhoefjes (Frieze veulens) er niet tussen passen.
Voor onze 2 kleine oude pony's hebben we 2 hele lage boxjes naast elkaar gemaakt.
kimmie88 schreef:Ik ben erg tevreden over mijn stal met tralies.
Onderste deel bestaan gewoon uit houten planken schotten en bovenste deel is tralies. Rondom, behalve de achterwand.
Heerlijke buiten boxen, veel frisse lucht, veel contact met buurtjes
knollentuin schreef:ik heb mijn stallen zonder tralies,dichte wanden ertussen en aan de voorkant schuine kanten zodat ze kunnen snuffen enzo. ongelukken met tralies te over en velen met behoorlijke schade aan paarden. er zijn hiet al topics over geweest. ik herinner me er nog een van vorig jaar 2e kerst dag een drama heette die geloof ik.en ik heb ooit een paard ter revalidatie op stal gehad die had 6 u gevangen gezeten met zn hoef tussen de tralies..
aerdenhout1 schreef:Ik zou nooit een stal met trallies willen, ik heb daar al zo verschrikkelijk veel ellende van gezien en gehoord.
Ik heb stallen met houten wanden die in een U profiel zitten. De planken ( hardhout) kan ik in geval van nood gewoon tussen het profiel uit halen.
Het gemak hiervan heeft zich al div. keren bewezen als een oud paard of een pony lag en b.v niet zelf meer overeind kon komen.
Maar het is ook makkelijk om een box tijdelijk veel groter te maken als een merrie drachtig is, dan maak je van 2 stallen 1 hele grote.
Ze kunnen elkaar wel zien over de schotten heen en via de buiten deur die altijd aan de bovenkant open staat.
Daarnaast komen ze elke dag een paar uur buiten in groepsverband, dus het sociaal contact hebben ze sowieso.