Spytgnieskje schreef:Halster kan heus wel om in de box. Bij ons op het werk hebben alle paarden een halster om dag en nacht en er is nog nooit wat gebeurd. Als je gewoon van die standaard dichte boxen hebt is er echt niks waar ze achter kunnen blijven hangen.
Dan hebben jullie vreselijk mazzel. Ik ken zelf al persoonlijk 3 mensen die de les op de harde manier geleerd hebben. Vriendin van mij d'r veulen en twee kennissen een volwassen paard, opgehangen aan hun halster in een gewone standaard stal.
Flinke stalhouder die het voor elkaar krijgt dat ik mijn paard een halster om laat houden in stal. Als hij er niet accoord mee zou gaan dat ik hem af doe (is hij bereid de gevolgen op zich te nemen als ik em om houd en er gebeurt wat?) dan ben ik weg. Heel simpel (of eigenlijk zou ik helemaal niet bij zo iemand op stal gaan staan om mee te beginnen, dat zijn dingen die je vooraf checkt voor je ergens op stal gaat staan...)
Zelfs bij mijn getraumatiseerde, niet te pakken paard ging het halster af, ik kwam gewoon zelf 's ochtends 't paard buiten zetten en 's avonds weer binnen zetten, totdat hij het accepteerde dat m'n stalhoudster het deed.
Juist bij zo'n paard wat veel schuurt is het risico van vast blijven hangen extra groot...