Die man doet dit, vindt ik niks, die vrouw doet dat, maar ze heeft geen tijd, m'n vriendin doet.....
En jij? Wat doe jij?
Sorry dat het er zo staat, maar dit mis ik toch wel heel erg. Dat je methodes van anderen niks vind, daar kan ik goed inkomen, dat je kritisch bent in wat iemand met je paard uitpookt vind ik terecht.
Maar waarom doe jij geen Parelli-oefeningen? Waarom zeg je niet tegen die vriendin: Leer mij hoe dat moet!
Misschien heb je dat wel gedaan, weet ik niet, maar het komt niet in je verhaal tot uiting.
JIJ moet het doen, JIJ hebt het probleem, JIJ zult dat op moeten lossen. Je vriendin kan je paard leren dat het niet mag, Ik kan het komen doen, half Bokt kan het, maar zolang JIJ niet optreed, EIST van het paard dat ie het niet doet, zolang zul JIJ het probleem hebben.
Het is goed om iemand het begin te laten maken zodat er een basis is, maar als die persoon jou niet leert hoe verder, dan zul je er niet vanaf komen. Ga niet hobbyen, ga geen trucs uitprobren waar je niet mee vertrouwd bent. Zoek goede hulp, maar eis wel dat ze jou ook leren hoe het moet. Anders kun je elk half jaar opnieuw beginnen en dat is juist waar al die africhtingsstallen rijk van worden!
Succes.
Oh ja, voor mensen die meer willen dan alleen het bos om de hoek is er www.recreatieruiter.nl de NVVR dus, voordat men mij er weer op attent maakt dat ik het vergeet