waarom kregen jullie je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:13

Ik kreeg hem omdat ik genoeg had gespaart op de bank rekening en hem zo zelf kon kopen
Was 23 of zo *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 09:40

Om me van de straat te houden en om geen last van me te hebben...toen natuurlijk hartstikke leuk......nu heb ik er veel aan omdat ik heel veel geleerd heb van mijn toch ietwat andere pubertijd! (deed alles wat god verboden had en meer) maar ik had toch liever een rustige jeugd gehad met stabiliteit en genegenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:17

Jippie schreef:
Maar dat geld op dat boekje???? Toch niet bij elkaar gespaard van aan krantenwijkje Haha!

Het grootste deel heb ik opgespaard door op de fiets naar school te gaan (basisschool) ipv met de bus, die was zo'n kilometer of 10 verder. Uiteindelijk had ik het bijna bij elkaar en toen mocht ik kiezen: of een nieuwe fiets, of doortrappen op het afdankertje van mijn zus en dan de pony van mijzelf. Keuze was snel gemaakt...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:28

ik heb 7 jaar op een manege gereden, mijn zus zo'n 9 jaar en mijn vader ment ongeveer 3 of 4 jaar. het is voor ons eigenlijk niet goedkoper om een eigen paard te hebben ipv 2 mensen die op een manege rijden, maar mijn vader wou vaker gaan mennen en aan wedstrijdjes meedoen, en dat kon niet als hij geen eigen paard zou nemen. het is dus eigenlijk een beetje vanzelf gegaan maar omdat wij hem met zijn 3en delen is de beslissing om een paard te nemen wel makkelijker vind ik. het was trouwens wel een kerstcadeau voor mij en mn zus Haha! (wel een heeeele leuke Knipoog )

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:42

Helemaal niets gekregen
Mijn ouders konden het helemaal niet perimenteren. Dus heb tot vorig jaar moeten wachten, toen was ik 27 !! Alles voor elkaar en nu mijn eigen paard Lovers

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:47

Heb vanaf gisteren ook een paard Lachen
ik heb 8-9 jaar zitten zagen en zeuren.. Nu kwam mijn oom af dat hij een paard wist, goedkoop en het mocht bij hem op de wei. Maar opeens was hij van gedachte veranderd enja.. was heel verdrietig, en mn ouders vonden het erg omdat ik er eerst een paard kreeg, maar omdat mn oom weer leuk wou doen het niet doorgaat.. Dusjah is mn pa achter mn rug gaan kijken naar stallen hier een km van ofzo, en gevraagd waar paarden te koop staan. En gisteren gaan kijken, paar paarden uitgetest Lachen en ik heb er nu ééntje Lachen Het is ook om me meer verantwoordelijkheid te laten "kweken"

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 11:58

Omdat we gingen verhuizen en daar genoeg ruimte hebben voor een pony. Ik ree toen iets van 3 en half jaar en me ouders gaven me toen een eigen pony. Dat heeft wel iets van anderhalf jaar geduurd omdat het allemaal niet zo snel ging voordat we konden bouwen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 12:27

ik wist echt niet dat zoveel mensen hun paard zelf betalen, ik zou dat echt niet redden, om zoveel geld per maand bij elkaar te krijgen met werken, en dan ook met school en elke dag naar je paard, daar heb ik geen tijd voor... ik zou dan een goedkopere stal moeten zoeken en zou denk ik ook niet elke dag naar mijn paardje kunnen, ik heb aardige ouders Haha! Haha! Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:49

Jippie"]
[quote="Zep schreef:
Mijn eerste pony is ook van mijn eigen spaarbankboekje gekocht (ik was toen 11)

Maar dat geld op dat boekje???? Toch niet bij elkaar gespaard van aan krantenwijkje Haha!
[/quote]

uhhh ik was ook 11, en ja van eigen geld van krantenwijkje (verdient meer dan je denkt Knipoog

oja nog een edit, wel grappig mijn school was ook ruim 10 km verderop en ik fietste ook altijd (zo ver is 10 km niet hoor Verward ). maar ik had zelf geen zin om in een stampvolle bus te staan met aangeslagen ramen
Laatst bijgewerkt door SharirBobby op 03-08-03 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:57

k reed eerst een 5 jaar een merrie, die op dr 15e was ingereden (was fokmerrie geweest), echt een recreatie paard aan werken had ze een hekel. Maar ik wilde meer, maar dat ging dus gewoon niet. Toen ik die merrie 3 jaar verzorgde zei de eigenaar dat als k mn examen haalde ik een paard mocht uitzoeken. Dacht eerst dat hij een geintje maakte, maar vorig jaar gingen we dan op zoek voor mn eigen paard Haha! Na lang zoeken eindelijk gevonden. Jammer genoeg is die man in januari dit jaar overleden Huilen Gelukkig heb ik het paard mogen houden en heb ik ontzettend lieve ouders die hem als nog voor mij willen betalen want anders had k die periode (overlijden man, paard weg) zelf niet helemaal overleefd denk ik....

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:00

Zo'n 4 / 4,5 jaar geleden ofzo kreeg ik mijn eerste verzorgpony. Op een gegeven moment begon ik een andere pony in te rijden (Lex). Ik vond hem steeds leuker en hij werd mijn verzorgpony. Op een gegeven moment ben ik hem gaan huren, omdat hij anders verkocht werd. Na bijna 3 jaar huren en verzorgen heb ik hem dit jaar voor mijn verjaardag gekregen Lachen.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:12

Mn shet ( heb ik niet meer) kreeg ik omdat ik m al verzorgde en hij al weleens bij ons thuis het weiland kort kwam houden.Hij was van mn achteroom.

Mn eerste pony die ik nu nog heb, kreeg ik omdat ik er al zolang omzeurde, ik verder wou komen met rijden en ik al 5 dagen in de week op een bepaalde manege pony reed.Eerst wouden we die kopen, maar dat hebben we gelukkig niet gedaan.
Ik ben nu ook al weer een jaar weg bij die manege.
Mn andere pony kreeg ik toen we in eerste instantie een gezelschapspony zochten omdat mn andere pony alleen thuis stond.
Door een handelaar/kennis/'ex-instructeur' kwamen we bij deze pony terecht, hij vond het zo'n leuk beestje om nog een tijdje bij de pony's van te leren, met veel temperament en talent( dat had hij al bewezen) en toen kreeg ik die erbij.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:24

Krijgen?
Nee... ik heb Ivanka zelf van mn eigen centen moeten kopen. Maar dat vind ik niet erg, nu is ze ècht mn eigen paardje waar ik zelf helemaal voor zorg Party!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:32

Nee ik heb, net als de meeste hier mijn paard niet gekregen, maar gewoon zelf moeten kopen en het onderhoud moeten betalen.
Vind het dan ook helemaal niet erg, heb hem zelf kunnen uitzoeken en hij is tenminste helemaal van mij.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:35

Ik heb alleen maar doorgezeurd en toen zeiden mijn ouders dat ik eerst een verzorgpony moest gaan zoeken maar dat durfde ik toen niet!!! Ik moest er toen overop houden om te zeuren en toen een week later zeiden ze tegen mij dat ik een pony mocht uit zoeken!1

Vosje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:24

Me moeder en ik wouden een paard en toen kregen we van me oma nog een erfenis van me opa(die echt al heel lang dood is ik heb hem nooit gekent)
Toen hebben we redna samen gekocht.
Maar ik wou heel erg graag wedstrijden rijden heb ik ook heel lang met Redna gedaan maar dat is echt geen sportpaard gewoon...
En omdat ik de laatste 4 jaar alleen voor Redna gezorgt heb omdat me moeder niet meer durfden en het nooit erg heb gevonden en er dag en nacht voor haar was en me er voor 200% voor inzetten om me beestje goed te verzorgen mocht ik van me ouders nog een paard erbij kopen als ik een deel mee zou betalen en als ik Redna bij me oom zou kunnen stallen.
En omdat ik natuurlijk altijd geweldig me best heb gedaan op school Schijnheilig

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:17

heb mijn paardniet gekocht, ik lease hem Haha! en omdat ik al jaren rijd en het laatste jaar steeds vaker in de week ging rijden werd het tijd voor een eigen beesie... en ik betaal hem van.. jaja een krantewijk Knipoog verdient idd niet zo slecht als dat je denkt Tong uitsteken

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:05

Ik reed al voor dat ik naar een manege ging op de pony van opa, daar heb ik ongeveer 8 jaar (waarvan 6 ook echt rijden en geen hobbelen *LOL* ) op gereden maar die werd te klein voor mij (1,17) daarom heb ik Apollon in de zomervakantie 4 jaar geleden gekregen.
OK dan!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:08

Nou echt gekregen niet, meer zelf gekocht.
Gewoon omdat ik graag een eigen paardje wou en de manege zowiezo meer dan zat ben. Ik heb altijd al een pony gemogen, maar we hadden nooit plek, nu wel Pling

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:20

Toen ik m'n eerste pony kreeg was ik 15. Ik kreeg haar omdat ik de Mavo in een keer gehaals had. M'n 1e rapport in de 1e klas was heeeel slecht. Toen beloofde m'n vader mij een pony als ik de Mavo in 1x zou halen, zonder te blijven zitten. Hij dacht dat me dat niet zou lukken...

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:51

Ik reed vroeger altijd op de manege en verzorde ponys op een boerderij hier dicht in de buurt.
Daar ben ik later mee gestopt, maar ben door gegaan met de manege.
Ik zeurde altijd al om een eigen paard, maar kreeg altijd: "NEE" te horen.
Na heeeel veel zeuren werd die: "NEE" omgezet in: "als je een paard kan stallen bij de boederij hier achter t huis (waar ik dus altijd die pony's heb verzorgd) krijg je een paard" (in de trant van: daar kan ze toch nooit een paard stallen, wij weer even van dat gezeur af ~~}> )
Ik dus naar die mensen toe, ze zouden er overna denken. Maar heb er toen een tijd heel lang niks meer van gehoord.
Tot ze op een gegeven moment belden dat ze een stal voor me vrij hadden. Nou en toen hadden mn ouders een probleem Haha!
En dat probleem is nu Raysa geworden Ach gut
Maar ze beginnen t nu zelf ook helemaal leuk te vinden hoor *LOL*
Mn moeder wil er stiekem wel eens op, maar dat lijkt me nog niet zo'n goed plan Nagelbijten / Gniffelen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:01

Ik zat wel in de luxe positie dat ik avalla heb gekregen en dat (nog steeds) het onderhoud door mijn ouders wordt betaald.

Ik zat al 7 dagen in de week op de manege en reed zo'n 6 jaar. Mijn ouders hadden door dat dit niet iets was wat over ging en hebben ons (zusje en ik) voor de keuze gesteld: of een keertje op wintersport, of een paard. Domme vraag natuurlijk Haha! .

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:16

ik mocht zomaar ineens een pony waarvoor ik al heel lang aan het sparen was.
en ik heb shy yusta ook uiteindelijk zelf betaald.
later kregen we shadow erbij omdat hij anders afgemaakt zou worden, hij was manege pony en te oud (hij is nu 32jr), en me zus die verzorgde hem al 7 jr.

Mantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:42

Ik heb geen eigen paard, maar dat vind ik helemaal niet erg! Ik heb een verzorgpony en ik verzorg haar al 8 jaar. Langzaam aan ben ik haar steeds meer gaan verzorgen! De eigenaresse ging trouwen en kinderen en had daardoor steeds minder tijd maar ze wilde haar absoluut niet verkopen. Ik verzorg haar nu 5 dagen in de week en mag er alles mee doen wat ik wil! En dat helemaal voor niets!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:49

Inprenciepe heel stom.
Maar we kregen een tip van iemand dat er een arabische merrietje tussen allemaal friezen stonden.
Mijn vader is er heen geweest( We wisten toen destijds helemaal niets van paarden af Gaaaap )
Maar mijn vader vond der mooi en heeft haar toen gekocht voor mij.
Ik heb heel wat ongelukken met haar gehad, maar nu is het een pony die nooit en nooit weg zal gaan.
Deze pony blijft hier altijd, die slijt hier haar oude dag : zeggen we altijd Haha!

Ze was 2,5 jaar toen we haar kosten en ik kon er pas met 4,5 jaar op rijden, en ze is nu 9 jaar.