Naar les "netjes"of in het wit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:05

Cowgirl schreef:
Het lijkt wel of paardrijden steeds meer een 'mode' sport wordt.

ja daar lijkt het af en toe wel op....
als je lekker rijd in de kleren die je fijn vind dan ist toch goed? en of dat nou rooie, paarse, oranje of wit is, boeiend!! zolang je maar lol hebt met je paard!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 12:16

Ik hou me daar niet echt mee bezig hoor. Als ik maar gewoon schone kleren aan heb en Risco een niet erg vies dekje dan is het goed. Het gaat gelukkig nog wel om het rijden op zich...

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:27

WAAR DE RIJKUNST OPHOUD BEGINNEN DE WITTE BANDAGES!!!!! (GEINTJE)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 14:55

zie mezelf al in het net in de les komen Tong uitsteken

draag gewoon rijkleding , maar ga niet in het wit naar een les

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:10

Gelukkig wordt datdoor mijn intructrice niet verwacht. Ik zie er over het algemeen niet uit als ik paardrijkleren aan heb. Ik geloof ook echt niet dat paard en ik witte dekjes e.d. langer dan 2 minuten schoon kunnen houden Tong uitsteken

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:57

laurae schreef:
Ik geloof ook echt niet dat paard en ik witte dekjes e.d. langer dan 2 minuten schoon kunnen houden Tong uitsteken

Dat probleen heb ik ook Haha!

Mantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:31

Wat maakt het uit welke kleur je hebt. Je hoeft geen modeshow te lopen je bent aan het paardrijden hoor! Het gaat erom dat je wat leert van de lessen en niet dat je op kak gaat. Ik irriteer mij aan mensen die alleen aan het uiterlijk van henzelf en hun paard denken. Er zijn belangrijkere dingen!

Mantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:33

Kan je dan wel aankomen met een kruising tussen een connemare en arabier of is dat ook te min? Moet een paard dan ook minimaal 10.000 euro gekost hebben voordat het de moeite waard is? Boos! Boos! Boos!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:50

Iedereen moet doen wat hij/zij wil . persoonlijk let ik er niet op dat alles naar de laatste mode/juiste kleur is

Mij gaat het meer om het plezier van het rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:19

Ik begrijp de irritatie in de laatste paar reacties dus echt niet. (m.n. van Mantha) wat is er nou mis mee om netjes voor de dag te willen komen? Verward

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:27

Zelf let ik helemaal niet op wat mijn pony draagt tijdens het lessen. Als het weer goed genoeg is om zonder jas te rijden zorg ik wel dat ik geen hele losse flubberende kleding aanheb. Maar verder let ik echt niet op de kleding. En gebruik geen bandages, vind ik onzin.
Maar je geeft zelf al aan dat je het wel gaat doen, prima. Is wat ieder wil, zelf vind ik het niet nodig, maar dat ligt er denk ook aan waar je lest. Ik thuis bij mij in de bak.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-03 22:12

Zep schreef:
Ik begrijp de irritatie in de laatste paar reacties dus echt niet. (m.n. van Mantha) wat is er nou mis mee om netjes voor de dag te willen komen? Verward

Snap ik dus ook niet?! Als ik normaal gesproken rijd heb ik ook altijd bijpassende kleren enzo aan. Is heel normaal vind ik! Ik vroeg me ook alleen af wat normaal is met lessen bij een ander. Als dat niks uit maakt ga ik gewoon netjes, willen ze graag wit zien, doe ik wit! Ik wil er alleen niet minder om zijn als ik dat niet doe..... en niet meer als ik het wel doe. Ik maak er geen probleem van. De reden die een aantal berichten terug genoemd is vind ik goed (dat ze kunnen zien of het paard goed spoort). Als het is om indruk te maken, doe ik er niet aan mee Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door paardje op 03-08-03 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:12

Die irritaties begrijp ik dus ook niet.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat niets 'verplicht' is.
Degene die het leuk vinden om heel netjes voor de dag te komen (met bandages en schabrakje in dezelfde kleur bijvoorbeeld) hebben voor mij alle gelijk van de wereld als ze het doen omdat ze het zelf willen, niet als ze het doen omdat het zo 'lijkt te horen'.
Verder denk ik dat het heel normaal is dat je zorgt dat je rijkleren schoon en niet kapot zijn en je paard en harnachement netjes gepoetst zijn.
Dat lijkt me gewoon een kwestie van respect naar je instructeur toe!

Zep schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:23

ThePast03 schreef:
Ik wil niet vervelend overkomen maar ik kan me echt niet voorstellen dat het belangrijk is of je paard bandages omheeft en al helemaal niet in wat voor kleur en of je schabrakje er wel bij past.

Ik kan me op zich 1 reden voorstellen waarom je witte bandages om zou doen: de benen worden zichtbaarder. Als je niet (goed) kunt voelen of je paard recht loopt, kun je dit met witte bandages zeer gemakkelijk in de spiegel zien (als die er is).

Ik bandageer nu helemaal nooit meer eigenlijk, maar ik had jaren geleden van iemand les die altijd wel blij was met een set witte bandages om de benen, helemaal als het begon te schemeren (kon ze de benen in ieder geval nog zien Haha!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:28

Hoi,

Ik heb inmiddels begrepen dat sommige instructeurs witte bandages fijn vinden omdat de benen zichtbaarder worden.
Mijn instructeur heeft het daar toendertijd nooit over gehad dus ik neem aan dat hij het zonder bandages goed kon volgen.
Ik had altijd overdag les dus van schemer geen last Knipoog
Als hij het wel belangrijk had gevonden had ik het misschien ook wel gedaan hoor want ik had zijn lessen voor geen goud willen missen.
Maar ik had er geen bijpassend wit schabrakje bij gekocht, dat gaat me dan net weer te ver Schijnheilig

CCCCorine schreef:

Ik kan me op zich 1 reden voorstellen waarom je witte bandages om zou doen: de benen worden zichtbaarder. Als je niet (goed) kunt voelen of je paard recht loopt, kun je dit met witte bandages zeer gemakkelijk in de spiegel zien (als die er is).

Ik bandageer nu helemaal nooit meer eigenlijk, maar ik had jaren geleden van iemand les die altijd wel blij was met een set witte bandages om de benen, helemaal als het begon te schemeren (kon ze de benen in ieder geval nog zien Haha!)

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:31

Tong uitsteken Ik doe altijd mijn camoeflagepakaan als ik ga rijden, want die past zo leuk bij mijn legergroene sjabrak. En met die twijgjes in zijn manen vallen we helemaal niet meer op Schijnheilig

....even serieus...Ik vind het wel heel mooi lijken: Witte bandages met een wit sjabrak of een andere lichte kleur. Alles komt dan net wat mooier uit. Maar om nou voor elke les mn witte sjabrak vies te gaan maken en een half uur te gaan lopen prutsen met bandages terwijl er tegen niemand valt te strijden vind ik een beetje onzin. Oke, voor een keertje kan het leuk zijn, maar als terugkerend ritueel niet echt Clown
En het gaat er trouwens om hoe jij je paard rijd en hoe hij zn benen neerzet en niet waar de bandages heenbewegen. Ookal geeft het wel een wat duidelijker beeld van de bewegingen van je paard. Al die moeite voor zoeits zinloos....nee, niet voor mij.
Sommige mensen gaan zelfs voor elke les invlechten Lips are sealed Nou als ik zoveel tijd overhad, dan zal ik er een paard bijnemen Lachen

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:54

Cowgirl schreef:
Het lijkt wel of paardrijden steeds meer een 'mode' sport wordt.

Inderdaad dat idee heb ik ook.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:03

Heb geen witte bandages nodig. Mijn paard heeft 4 witte sokken van zichzelf.
Persoonlijk doe ik gewoon aan wat lekker zit. En mijn kleding aanpassen op dekjes of zo heb ik nog nooit gedaan. Waarom zou ik. Je wast je suf!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:13

ik heb met rijden nooit beenbeschering om, dus hoef alleen maar op te letten of het dekje , rijbroek shirt niet vloekt Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 15:12

Bij mijn instructeur draag ik wat ik wil behalve wijde truien of t-shirst. Kwesties van rughouding goed te kunnen zien (doe ik uit mezelf hoor, heeft nooit moeten vragen). Of ik mijn paard nu pijkousen of bandages donker of licht gekleurd aandoe maakt hem geen bal uit. Het rijden telt. Heb bij de fam. Van Lieren nu al vaak mensen en zijzelf zien rijden. Daar komen ze ook niet in het wit toe hoor!. Zelfs geen bij elkaar passende zadeldekjes en bandages (bandages aan alle vier de benen wel of pijpkousen. Witte bandages houden ze voor shows, clinics en wedstrijden).

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:12

Ik doe geen kleding aan waar ik al 2 middagen mee heb lopen banjeren in t land en op de trekker enzo...Ik heb wel gewoon schone kleding aan en gepoetste laarzen, en net shirtje/bodywarmer.Op zich hoeft t niet, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan om als ma flodder bij mn instructrice te rijden.
Ik heb bij de ene wel bandages meestal gewoon zwarte en ik heb geen zwarte chabrak dus geen setjes Lachen gewoon netjes voor t oog.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 18:26

Tsja, ik rijd manegepaarden met les Haha! Maar mijn instructeur heeft wel gevraagd of ik iets strakker zittende kleding kan aantrekken, omdat ik heel erg de neiging heb om krom te zitten... Ik vind het wel logisch (hoewel ik wel even heb gegrinnikt om het verzoek).

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:57

Als je echt elke week naar die les gaat zou ik hem wel rondom bandageren met dezelfde kleur als je dekje, ga je bijvoorbeeld naar een clinic is het wel zo netjes om helemaal in het wit te gaan. Zelf bandageer ik altijd, het liefst ook helemaal in kleur!

ArieI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:21

Bij ons komen best veel mensen lessen, waaronder ook jouw nieuwe instructrice. Jennifer komt niet altijd in het wit, maar wel altijd in nette combinaties. Bijv zelfde kleur shabrak en zelfde kleur bandages en met een beetje geluk draagt ze ook nog bijkleurende kleding.

Op zich verwachten wij niet dat mensen prachtig uitgedost naar de les komen, maar het is wel leuk om te zien dat mensen extra netjes en verzorgd naar de les komen. Soort van blijk dat mensen graag naar de les komen en daar iets extra voor over hebben.
Overigens kun je er met beenbeschermers ook netjes uitzien.

En dat van die witte bandages vind ik echt onzin, hooguit voor video of slechtziende instructeur. Wij maken onze witte bandages ook niet onnodig vies, die gebruiken we alleen maar voor de wedstrijden.

Als een ruiter onverzorgd naar de les komt, komt dat een beetje ongeinteresseerd over. We sturen niemand naar huis, maar als het te erg is, dan geven we wel een zachte hint.

Zelf hebben wij ook aparte setjes voor het lessen. Meestal donkerblauw. Of donkerbruin. Niet zo opvallend, maar toch verzorgd.

Succes met je lessen bij Jeniffer.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:54

Als ik in keurig wit zou aankomen zou mijn instructrice erg vreemd staan te kijken. Maar ik les al jaren bij haar en ze kent me zo langzamerhand wel. Hangt denk ik ook een beetje af hoe goed je je instructuur/trice kent en hoe je met elkaar omgaat.

Ook hangt het er vanaf waar je lest, als ik les heb ben ik (bijna) altijd alleen op het terrein en heb dus geen toeschouwers. Als ik les had op een plek waar (veel) andere mensen komen zou ik er meer aandacht aan besteden.

Wel belangrijk is beenbescherming, vergeet ik die, krijg ik daar steevast commentaar op.

Als ik naar een clinic oid zou gaan, zou ik overigens wel een keurig bijpassend setje (al of niet wit) aan/omdoen.