Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Mijn neef handelt in schapen. Toen hij een paar maanden geleden een koppel schapen kocht, stond er ook een shetlander vastgebonden aan de wagen waar de schapen in moesten. Het shetje zat bij de prijs bij inbegrepen, die man wilde er vanaf. Mijn neef heeft het shetje maar meegenomen naar huis. De volgende dag heeft hij hem aan een kennis gegeven, een boer met een dochtertje. Die boer is er ook ingestonken, mijn neef heeft hem met een ' grapje' dat shetje aangesmeerd. Waar het shetje nu is weet ik niet.
merel32 schreef:Ik denk dat sommige mensen erg gelukkig zouden worden van een gratis paardje. Het wil niet zeggen dat als het paard gratis is je er niet voor kan zorgen. Soms is het zelfs beter om het zo te doen. Stel je hebt een super lieve verzorger voor het beesje, en je wil hem weg doen.. Je weet dat je verzorger er erg lief voor is voor je paard en hem de aandacht van de wereld geeft maar dit meisje heeft niet genoeg geld voor aanschaf. Kijk sommige stallen betaal je maar 100 euro per maand aan stalling. Gezien het meisje dit wel kan betalen dan is het paard toch beter af dan dat je hem verkoopt aan iemand waarvan je niet eens weet wie het is en of ze wel goed zijn voor je paard.
blue_kim schreef:Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden...
ikzelf heb mijn eerste paard bv ook gratis gekregen via mijn toenmalige stagebedrijf. Paardje heb ik nog steeds en ben er erg blij mij.
Een stalgenootje heeft haar pony ook gratis weggegeven aan degene die het paard verzorgd heeft. Paardje is ook erg goed af bij die persoon.
Maar hoevaak zie je niet dat, vooral oudere paarden, helemaal verkeerd terecht komen, omdat ze gratis op bv MP worden aangeboden.
Er reageert dan iemand die het paard als gezelschapsdier erbij wilt, je gaat daar kijken, ziet er allemaal top uit. En na een half jaar blijkt het dier evengoed verkocht te zijn als rijpaard of erger als sportpaard.
het gebeurt te vaak dat degene die het paard gratis overneemt er een slaatje uit probeert te slaan.
Maar zelf al blijf je bij het paard langs gaan, het gebeurt vaak geneog dat het paard van de 1 op de andere dag toch weg is, of dat je in ene geen contact meer kunt krijgen met de persoon aan wie je je paard hebt weggegeven.
Maar of dit tegen te houden is? Er zijn zoveel mensen die je denkt te kunnen vertrouwen die uiteindelijk toch een heel ander persoon blijken te zijn...
Vulina schreef:Nóóit doen!
Ik heb het 1 keer gedaan. Toen is mijn paard naar een zeer lief uitziend meisje gegaan, welke achterna een handelaar bleek. Dus is het paard helaas bij de slacht beland. Zooo zonde.. Ze had zo'n mooi verhaal over een veulentje welke de moeder verloren was etc, en mijn merrie was de veulen verloren dus dat leek perfect.. Niet dus!
Mocht je het wel doen, dan zou ik het doen onder (een waterdicht, terug koop) contract.
Munchitos schreef:Uit mijn eigen ervaringen heb ik dit 3 keer meegemaakt. Allemaal mensen die om hun paard gaven en gewoon wouden dat het goed terecht kwam (ging totaal niet om geld).
Ze kwamen bij mij thuis om te kijken of het geschikt was, heb veel met ze gepraat, bij hun thuis desbetreffende paardje verzorgd en gereden etc. Meestal wel een proces van zon 3 maanden ging hieraan vooraf. Totdat ze wisten dat hun paard goed terecht zal komen.
Ze dachten er in alle 3 situaties heel goed over na. Meestal ging het om gratis iet wat oudere paarden omdat de eigenaar er niet meer voor kon zorgen en ze kenden hun paarden dus ook al heel hun leven en gaven er echt om.
Ik snap dat er ook best mensen zijn die er misschien haast bij hebben en niet goed kijken waar het paard terecht komt maar ik denk dat dit maar een heel klein aantal is dus zal het echt onzin vinden om het soort van te verbieden.
Leylaatje schreef:ach het blijft moeilijk...want ik moet nu ook wel zeggen dat als iemand zn paard gratis aan mij aanbiedt...dat ik natuurlijk wel even de nodige gezondheidschecks doe maar gratis is altijd goed! Toch vind ik dat mensen er beter mee moeten opletten, maar zoals ik eerder zei: je weet nooit wat er gebeurt na de verkoop.
Trouwens, een duur paard kan ook genoeg problemen hebben