maXcomX schreef:Het lijkt wel een Vinex woning voor paarden. Ik denk niet dat het een goed idee is, althans voor een meerderheid van paarden en bezitters. Ten eerste zijn er paarden die absoluut niet met elkaar accorderen, met als gevolg, hoge dierenarts rekeningen. 2e, ziektes (veel paarden op een kleine ruimte, bevorderd het besmettingsgevaar) 3e, paarden die altijd bij elkaar staan: Probeer daar maar eens mee te gaan rijden. 4e, Het voeren gaat een probleem geven ivm rangorde perikelen. En zo zijn er nogal wat bijkomende problemen die je dan moet oplossen.
Citaat:Het beste lijkt me een paar grote weides en geen stallen (behalve voor medische toepassingen) Er is op zich ruimte zat en als we natuurgebieden kunnen ontwikkelen, waarom dan geen gemeenschappelijke weides. We hebben immers ook volkstuinen, parken (al of niet voor auto's) en speeltuinen. Waarom dan niets voor paarden, als we het dichtstbevolkte paardenland ter wereld zijn. Dan schiet er in de ruimtelijke ordening wel iets tekort.
Weides gaan gauw stuk, je zit met verschil in voedingsbehoefte.
Ik zie juist veel voordeel in groepshuisvesting, mits niet bizar grote groepen en nog steeds oog voor het paard.