Bak slepen zonder trekker

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

liess1

Re: Bak slepen zonder trekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:06

een 2de hands tractor is ook best prijzig,als je een oldtimer koopt moet je wel iemand in de buurt hebben die technisch handig is anders loop je leeg op de garage. Dan kan je beter even doorsparen. Misschien toch een echt trekpaard aanschaffen?

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:26

Urielle schreef:
Mijn bak is nog echt wel erg mul hoor, ik denk dat de boer dan op kan komen draven om me eruit te komen trekken (kan ie gelijk even slepen :+ )
Voor een quad heb ik nog gekeken maar ik begreep dat je perse zo'n (dure) werkquad moet hebben? Die zijn tweedehands ook nog best aan de prijs en eigenlijk leg ik dat geld dan liever opzij voor een trekker volgend jaar. Of hebben jullie wel een 'gewone'?
Zal ook eens kijken wat een tweedehands zitmaaier kost, daar had ik nog niet aan gedacht.

Betonmat heb ik ook nog liggen, hoe laat je dat een paard trekken zonder risico dat het ding op zijn achterbenen klapt?

Wij hebben wel een gewone quad,hoor.
M'n man heeft hem gekocht voor €25,00 :+ .
Het motortje liep niet goed,maar ik heb een handige man die goed kan sleutelen dus nu loopt hij
als een trein :D

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 08:30

De tonnen met water bind ik vast met een ijzerdraadje aan de beton mat. leg ze plat en dan draad door het handvat van de ton.

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:00

Hier rijden ze ook met een gewone quad rond

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:29

thanks, dat is een goed idee.

ingedodo schreef:
De tonnen met water bind ik vast met een ijzerdraadje aan de beton mat. leg ze plat en dan draad door het handvat van de ton.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:04

Wij doen het met onze paarden. tuig op, sleep erachter (2 autobanden verzwaard en daarachter een matje van kettingen...) werkt prima

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:43

Heb je de strijd al opgegeven Urielle?
Ik wel! En ik heb een tractor! Kan zowel slepen met een schuif als de pinnen er in zetten. maar kom er ook met die niet meer doorheen, bovenkant is een beetje zacht,maar daaronder ligt nog ijs.
Met een zit maaier kom je ook niet ver, geloof mij, bespaar je de kosten.
Het moet gewoon of door vriezen, of dooien!
Ik ga emigreren denk ik!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:46

Koop een oud boerenwerktuig en een paar oude autobanden en leer je paard iets te slepen, én je bak wordt vlak hoe slecht het weer ook is, én je paard krijgt goede bespiering, én het kost je maar een fractie van wat een trekker en een sleep kosten.
Dus...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:50

ingedodo schreef:

Maar zo'n betonmat heeft toch uitstekende metalen puntjes, hoe verhelp je dat dan?

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:22

anneliesdj schreef:
Maar zo'n betonmat heeft toch uitstekende metalen puntjes, hoe verhelp je dat dan?

Met de flex! :+