Caballos schreef:Poe, jee weet hoe je je voelt...........
Dit zal niet makkelijk worden. Ons paard is een jaar geleden ingeslapen vanwege dat hij blind was geworden.
Ik kreeg toen nog een tip om langs het hekwerk een strook houtsnippers te leggen zodat hij zou merken aan de ondergrond dat hij bij het hek was. Ook hebben wij linten gespannen (van die plastic rood-wit linten) dat maakte ook enorm geluid. Verder ging ik altijd tussen de middag naar stal om hem te laten drinken. Ook hij had een blindegeleiden paard, maar die liet hem de laatste week links liggen. Ook bleef hij "brokken" maken. Hij was er niet mee op z'n gemak en ging aardig aan de wandel, doelloos leek het wel.
Op den duur voelde hij zich eigenlijk alleen nog maar veilig in stal.
Wij hebben gemerkt dat hoe meer brokken hij maakte hoe ongelukkiger en hoe onzekerder hij werd. We hebben namelijk in het begin ook nog met hem buiten en in de bak kunnen rijden, dit ging dus op 't laatst ook niet meer................
Ik denk dat wij een goede keuze hebben gemaakt door hem te laten gaan........ Hij was niet meer gelukkig.
Een hondenband met piepjes en een schok zou ik echt maar dan ook echt nooooooooit doen bij een paard, zeker niet een blind paard. Die krijgt dan een schok waarvoor? Hij zal denken dat hij gestraft wordt.
Misschien dan i.p.v. houtsnippers een flinke strook kiezelstenen? Vind ze misschien ook niet fijn lopen waardoor ze er ook uit de buurt blijft.
Er zijn trouwens wel meer dingen die een paard kan hebben waardoor het in de natuur niet zou overleven, maar waarmee ze bij de mens toch blijven leven. Je kan het altijd proberen en nog besluiten in te slapen als het niet gaat.