Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:40

ben het helemaal met je eens, het maakt een paard echt niet uit ofdat hij een jaar lang met een blauw dekje rondloopt, of elke dag een andere. voor mijn hoeft het ook echt niet allemaal. ik krijg een e-pony zit toevallig al 1 compleet zadel en 1 compleet hoofdstel bij. verder koop ik gewoon 3 dekjes, borstel set, 1 set peesbeschermers en 2 halsters en evenueel longeerspullen of wat ik dan nog echt nodig heb ;)

en over dat voer heb je ook gelijk, als je je pony 1000 en 1 dingen voert zonder dat je het nut ervan niet eens weet en of het eigenlijk wel gezond is. waarom voer je het dan? vind je pony het lekker? vind jij het er lekker uitzien? mijn shetlandpony krijgt gewoon musli en zo nu en dan een wortel maar eigenlijk nooit snoepjes. met dierendag ook niet, dan maar 3 wortels met dierendag maar niet al die snoepjes.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:42

Wat een gezeur weer op nix af..

Sommige mensen vinden het leuk hun paard in setjes te steken en bv
af en toe en lik-it te kopen. Nou en? Leuk toch. Ik hou daar ook van.

Als mensen maar 2 dekjes hebben en rijden in een groene broek met een
blauw dekje boeit het mij echt niet hoor.

Mag iedereen toch zelf weten, en ik heb op bokt ook nog nooit gezien dat
iemand daar zich echt kwaad om maakte ofzo?

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:46

Pff sorry hoor maar wat een dome reactie dat je een zadel van 1500 euro.. Toevallig past mijn paard niks! Ook niets aanpasbaars, ik geef ook niet voor de lol 1800 euro uit maar het moet opmaat gemaakt worden dus soms moet dat gewoon want met een wintec was ik ook tevreden geweest alleen in dit geval m'n paardje niet. Ik vind het wel leuk om setjes te sparen maar mensen die dit niet doen respecteer ik ook. Persoonlijk vind ik het leuk om elke dag een ander kleurtje op te doen. Mijn paard word ook eens in de 12 weken gemasseerd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:48

Gelukkig zijn paarden kleurenblind. Mijn vos loopt dus weleens onder een rood dekje. Geen kijk, maar als ik erop zit zie ik het toch niet. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:49

shadowflower schreef:
Soms krijg ik als ik hier op bokt lees wel eens het gevoel dat ik mijn knollies verwaarloos. Iedereen lijkt wel duizend en een sets met dekjes peesjes en weet ik het wat te hebben.
Mensen voeren paarden hun hooi en daarbij alle kruidens van de wereld en dan natuurlijk het hele alfabeth aan vitamines van A tot Zink om maar even in reclame termen te blijven.

Soms denk ik dan, wat is er verkeerd met 1 set peesbeschermers , een paar dekjes (4 stuks geloof ik ) 1 hoofdstel en 1 zadel.
Wat is er verkeerd met een paard op de bak zetten overdag met een zak hooi , savonds op stal met een zak hooi, als de knollies hebben gewerkt wat granen erbij en verders helemaal niks. Niks niet snoepjes of andere zoete troep.

Met de vorst hebben ze gelijk lekker vakantie maar ze komen toch wel buiten dus wat maaakt het allemaal uit.

Er is echt helemaal niks mis met een basic verzorging waar je de 3 Vs centraal houd. Voer,vriendjes en vrijheid.
voer, lekker de dag door te knabbelen
vriendjes, minimaal met zijn 2e staan
vrijdheid, lekker dagelijks vrij bewegen in de bak danwel in de paddock

Nogal een vreemde OP. Het is niet zo dat iemand die graag koopt zijn paard van alles bijvoert.

Het enige dat onze paarden bijgevoerd krijgen is lijnzaadolie. :){
Ik heb 1 zadel voor meerdere paarden by the way. Ontelbaar veel bandages, peeskappen, strijklappen, dekens, dekjes, frontriemen, hoofdstellen, halster + touwen etc. etc. Ik ben gewoon koopverslaafd. Ik heb liever prachtige paarden en prachtige rij-kleren als een mooie dure spijkerbroek. Ik hou gewoon van mooie spullen.

Snoepjes krijgen ze zo sporadisch een enkele keer.

Zolang men voorziet in basisbehoeften mag men doen en laten wat ie wil met zijn of haar paarden.
Dus goed voer, soortgenoten, weidegang. De rest kan iedereen zijn eigen aanvulling aan geven. Zolang er maar op een diervriendelijke manier met het paard om gegaan wordt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:25

varekaj jij snapt het , of dat de baas zijn/haar luxe voor die van de knol gaat

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:26

Ja, maar van mij MOETEN mijn paarden en pony's er ook mooi uitzien, maar die komen niks tekort hoor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-24 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:29

Tja ik heb ook niet zo gek veel spullen hoor heb niet al te dure halsters voor mn veulens heb ik in de aanbieding gekocht :)
en voor derest eten ze hooi en hun havensveulenbrok .. Extra vitamines voedingssuplementen doe ik wel als ze oud zijn ;)

Iedereen heeft gewoon een andere portomonee en ik koop liever voer voor mn geld dan spulletjes :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:31

ik heb het voordeel dat ik aan de verzorging van de paardjes die ik rij niets hoef te betalen, dus als ik aan het eind van de maand nog wat over heb.... tja dan koop ik vast wel eens iest wat ik heeeelemaal niet nodig heb _O-
Lekker toch? beetje fröbelen met leuke kleurtjes, ik sta altijd even heel tevreden te kijken voor ik opstap als ze er weer eens super stoer uitziet :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:38

een paard word niet slechter van 20 dekjes en roze stikjes.
een paard word wel slechter van alle poespas er omheen [dat is toch wat je bedoelt ts?]

mijn paarden mogen paard zijn,incl blubber in de manen,wondjes door spelen met vriendjes.
toen ik stukken jonger was en ook nog op pension stond was ik wel gevoelig voor ''paardemode''
nu niet meer en ze zijn er niet minder door geworden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:41

Varekaj schreef:
Jouw paarden mogen paard zijn :) En het kan je geen bal schelen of je nou kan rijden of niet...

Let op, ik kan me ook ergeren aan het feit dat ik met dit rotweer iks kan doen. ik plan al een hele tijd om training weer op te nemen, maar dat wordt dus noodgedwongen uitgesteld. het zij zo. Wat nog meer ergerlijk is, zijn paardenbaasjes die zeuren "nou valt heel z'n conditie in elkaar, kan ik geen wedstrijden rijden" en dat soort dingen. Iedereen zit in de oliebol hoor, je paard is er echt niet rouwig om dat z'n conditie wat mindert, het enige dat hem boeit is inderdaad Voeding, Vriendjes en Vrijheid. Het zal hem worst wezen of ie het indoorseizoen nog ee keertje kampioen loopt of 10 winstpunten extra bijeen krijgt...

Bij hun staat hun eigen plezier vooraan, hun eigen status, en dat van het paard pas daarna. Ze willen eerst zelf aan de eisen van luxe/status/wedstrijd voldoen. De rest, die zet eerst zijn paard, en al de rest is bijkomstig :)

Ja, maar toch snap ik je niet helemaal! Want mijn paarden lopen ook concoursen, en ik baal idd dat ik er nu al een heel poos uitlig door blessure paard. Meer als balen kun je niet doen, maar toch. Ik denk dat het ook veelal te maken heeft met het gebruiksdoel van je paard. Ik heb mijn paarden omdat het paarden zijn, ik het leuk vindt te tutten en niks liever doe dan op concours gaan. Zouden de concoursen volledig wegvallen zou ik mijn paard verkopen, dat heeft dan niks te maken met slechte verzorging maar met doelen stellen.

Denk ik.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:45

Anne_GTI schreef:
Gelukkig zijn paarden kleurenblind. Mijn vos loopt dus weleens onder een rood dekje. Geen kijk, maar als ik erop zit zie ik het toch niet. :+

woeps ...gaat dit niet dan :+ heb een vos, en hij heeft een rood en een groen dekje. Groene is gekrompen id was (ja ik doe het ook eens zelf..) dus eigenlijk heeft ie alleen een rode :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:46

dat weet toch iedereen dat rood op een vos niet 'kan' :+

_O-

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:50

arm ding is het toch :(:) .. Loopt al 2 jaar helemaal verkeerd rond.. Zal hem morgen direct naar een therapeut sturen voor dit verschrikkelijke drama :Y)

http://www.mijnalbum.be/Foto-TEHFJDGE.jpg
nou komop, echt echt niet??

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:52

Mijn paard met al zijn verschillende dekjes en bling mag ook gewoon paard zijn hoor. Komt hele dagen buiten met soortgenoten ongeacht het weer, maar ik ga ook zeer geregeld op wedstrijd. En volgens mij ben ik echt geen uitzondering. Word een beetje veel gegeneraliseerd hier.. Een paardwaardig bestaan komt natuurlijk op 1, maar als je nog geld overhoud voor 30 setjes, wat is dan het probleem? Ik zie er te paard nu eenmaal ook graag netjes uit, zoals ook in het dagelijks leven. Maar ik veroordeel niemand die er niets om geeft. Als we elkaar nou gewoon allemaal in zijn waarde laten ;).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:55

Dorienn schreef:
arm ding is het toch :(:) .. Loopt al 2 jaar helemaal verkeerd rond.. Zal hem morgen direct naar een therapeut sturen voor dit verschrikkelijke drama :Y)

heb je nou echt een bruin hoofdstel bij een zwart zadel :oo

whahaha :D Ach rood kleurt meestal niet zo heel lekker bij vossen, maar als je dat niets boeit... 't paard zal zich er iig geen drukte om maken :)

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:58

Varekaj schreef:
Ik denk dat de TS eerder last heeft met mensen die hun paard gaan zien als stuk speelgoed en teveel vermenselijken, en de essentie uit het oog verliezen :)

Dus paard MOET er mooi bijlopen, MOET op dure stal staan, MOET het beste van het beste hebben en mag amper de box uit wegens -oh wee- kans op blessure. Krijg ik ook de kriebels van hoor :Y)

Mijn paard MOEST er ook mooi bijlopen, alleen dan wel met een dekje van max €25,- ipv €65,-
Mijn paard MOEST niet op een dure stal, maar wel elke dag buiten met z'n vriendjes.
Mijn paard KREEG van mij het beste van het beste wat ik hem kon geven.

Jammer genoeg is VZpaard lief verkocht. (zie onderschrift)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:00

Hahaha tja uiteindelijk maakt het me geen moer uit wat mensen doen, zo lang hun paard maar een paardwaardig bestaan hebben.
Die van mij, tja die heeft geen setjes, heb ooit eens witte peesbeschermers gekocht (zwart paard, vond het wel lekker afsteken) maar alleen om te springen, dat kan hij dus niet, dus peesbeschermers liggen in de kast.
Heb wel een paar leuke dekjes, maar das meer omdat ik dan denk oeh geel staat vet op zwart. Halsters vind ik wel heel erg leuk om die in verschillende kleuren te hebben, maar inmiddels ben ik gestopt met kopen, want zeker in de winter staat ie lekker in de bagger en dan zie je toch niet meer welke kleur het halster ooit had.
Ik ben ook zo iemand die liever heeft dat mijn paard 3 uur buiten kan spelen als dat hij een uurtje gereden wordt. Hoe meer hij buiten lekker paard kan zijn hoe beter, dan rij ik maar niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:01

Ik vind het altijd een mooi gezicht als ik een combinatie netjes in een kleur aan het werk zie. Zolang het paard er niet onder leidt is daar niks mis mee. Niet zoals ik pas een keer las dat een bokker in een inzameltopic om een nieuwe deken kwam zeuren want daar had ze geen geld voor. Maar wel super veel setjes hebben. Dan leg je de focus in mijn ogen toch verkeerd.

Zelf ben ik meer een sloddervosruiter. Mijn spul is schoon, de pony voor zover mogelijk is ook. Ik heb bij mijn zadel (die wel duur was 2e hands, maar wel met kale boom gepast is) een bijpassende bruine pad. Hoofdstel heb ik wel een mooiere, maar die moet ik nog op maat maken. En ik vrees dat het zo wel zal blijven, want momenteel heb ik echt geen geld voor setjes (lang leve de dierenarts) en ik hoeft het ook niet zo nodig. Ik heb het zelfs eens voor elkaar gekregen om met een vieze pony naar een onderlinge wedstrijd te gaan. Ik had toen nog geen stal voor haar en ze stond dus 24/7 buiten. Wassen was geen optie, ik had haar zo goed mogelijk gepoetst en de vieze plekken met spul zonder water geprobeerd. Maar de vlekken gingen er niet uit. Dat ging verder voor mij zelfs te ver, want opeens had ik een bont paard ipv een palomino :o

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:02

Qimm schreef:
Dorienn schreef:

heb je nou echt een bruin hoofdstel bij een zwart zadel :oo

whahaha :D Ach rood kleurt meestal niet zo heel lekker bij vossen, maar als je dat niets boeit... 't paard zal zich er iig geen drukte om maken :)

Tjjaaa de laatste tijd doet ie vies naar me als ik zijn zadeldek opleg ;) Ach was toch van plan om een nieuw dek te kopen, want 1 is niet handig met wassen en als dat krimpt heb ik er geen meer. Welke kleuren zijn 'toegelaten' op een vos?

nee hoor, tis een donkerbruin zadel, zoo erg is het nu ook weer niet *D

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:06

Ach iedereen maakt zo z'n keuzes; ik heb wel een goed Stubben zadel, maar ik weet zelfs niet hoe ik peesbeschermers of strijklappen moet gebruiken :o

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:08

rockwitch schreef:
Hahaha tja uiteindelijk maakt het me geen moer uit wat mensen doen, zo lang hun paard maar een paardwaardig bestaan hebben.
Die van mij, tja die heeft geen setjes, heb ooit eens witte peesbeschermers gekocht (zwart paard, vond het wel lekker afsteken) maar alleen om te springen, dat kan hij dus niet, dus peesbeschermers liggen in de kast.
Heb wel een paar leuke dekjes, maar das meer omdat ik dan denk oeh geel staat vet op zwart. Halsters vind ik wel heel erg leuk om die in verschillende kleuren te hebben, maar inmiddels ben ik gestopt met kopen, want zeker in de winter staat ie lekker in de bagger en dan zie je toch niet meer welke kleur het halster ooit had.
Ik ben ook zo iemand die liever heeft dat mijn paard 3 uur buiten kan spelen als dat hij een uurtje gereden wordt. Hoe meer hij buiten lekker paard kan zijn hoe beter, dan rij ik maar niet.

Helemaal mee eens, ik voel me juist oh zo schuldig als ik me paardje uit de groep trek omdat ze perse moet rijden.., ze krijgt alle drie der V-tjes en af en toe eens lekker tutten en rijden omdat ik dat zo leuk vind.
maar soms kan je hier best vaak hele verkeerde reacties op krijgen hoor

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:11

ja klopt, maar goed gelukkig sta ik op een stal waar iedereen eigenlijk wel zo denkt. Ben geen fanatieke ruiter, maar ik snap best als je wedstrijden wilt rijden dat je dan eerder voor een uurtje trainen zou kiezen.
Zeg ook niet dat je paard er slechter van wordt, maar mijn keus is het gewoon niet.
En het scheelt dat je op een zwart paard zo'n beetje alle kleuren kan gebruiken. Maar ga echt niet elke keer uitzoeken of mijn kleding matched met mijn dekje en bandages ( ik heb niet eens bandages en weet ook niet hoe ze om moeten)
Ik rij trouwens toch zelf het liefst western, dus dan gewoon huppa oude spijkerbroek aan en karren.