Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Ja, waarom niet? het is gewoon 1 van de middelen die gebruikt worden voor verkoop
154 (86%)
Nee! je wordt belazerd waar je bijstaat
1 (0%)
Het ZOU kunnen, maar dan moet je heeeeeel erg goed zoeken
24 (13%)

Totaal aantal stemmen: 179

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:01

Ik heb mijn veulen ook bij marktplaats vandaan.
En er is niks mis met het veulen.
Maar ook heb ik een afspraak gehad met een handelaar die niet zo goed was.
Zo hadden we een paard met veulen op het oog....maar bij aan komst waren ze al verkocht en probeerde hij ons andere paarden aan te smeren.

Ik vind ook niet dat je van een paard mag verwachten dat hij meteen de eerste dag al alles vertrouwd vind.
Alles is nieuw dus zal hij schrikkerig zijn.
Hij moet misschien wennen aan de nieuwe ruiten enzo.

Maar goed........over al zijn er mensen die je proberen te neppen hoor!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:10

IMO is het alleen een medium om je paard aan te kunnen bieden.
Wij hebben ook regelmatig pony's op internet staan, waar tevreden kopen van zijn gekomen.
Ook mensen aan de andere kant van NL worden zo getrokken.
Salty heb ik ook via marktplaats gekocht....prima koop (voor mij tenminste Tong uitsteken)

Scylla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:14

voordat ik mijn paard kocht stond hij ook op internet, en het is, vind ik tenminste, egt geen slecht paard, dus ik vind dat je gerust een goed paard van internet kan kopen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:18

Marktplaats is gratis, adverteren in de Bit bij lange na niet.
Marktplaats heeft in mijn ogen daardoor een lagere drempel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:20

Marktplaats is niet gratis

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:27

runningkawa schreef:
Marktplaats is niet gratis

Ho, sorry! Haha! (Wist ik niet! Bloos! )
Maar dan nog, het is veel minder werk om even op internet een adv te zetten, dan iets in te sturen naar een blad.
Tja, het gaat wel om een paard, maar dan nog. Ik heb het idee dat je met een advertentie op internet superveel mensen bereikt.
Ik zou niet weten hoe ik het zelf zou doen, maar ik hoef er gelukkig niet over na te denken...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:31

Ik heb Marlou via Horses, het is niet het makkelijkste paard, maar ik ben er heel erg blij mee, en zij inmiddels ook wel met mij volgens mij.
Ik heb veel op internet gekeken voor paarden, de krant is ook niet alles en in de bladen staat er vaak ( net als in de krant) weinig informatie bij.
Als je van te voren een vragenlijstje maakt met dingen die je wilt weten, of dingen waarvan je absoluut niet wilt dat het paard het heeft ( zoals luchtzuigen bv.) en je houdt je per e-mail of telefoon aan dat lijstje, dan sluit je al een heel deel uit. Verder zie je veel als je gaat kijken, als je er oog voor hebt.
Dus via internet kan je best een paard kopen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:25

Mm... Mijn knul stond ook op Marktplaats, en ik moet zeggen dat ik niet alleen een heel fijn paard heb gevonden, maar ook echt geen cent te veel voor hem betaald heb. Het was wel een beetje raar dat ik de eigenaar pas in levende lijfe ontmoette nadat ik hem al een paar dagen op stal had staan... Toen kwamen ze de papieren brengen Tong uitsteken

Prachtig toch, dat je op deze manier een leuk paard kan vinden? Ik had die van mij anders echt nooit gevonden met een fokker/eigenaar in Brabant, opfok in Friesland, en ikzelf in Amsterdam.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:42

ik heb ook op de 2ste gestemt, overal kom je wel eens minder goede paarden tegen!
Ik ben bij verschillende paarden van marktplaats wezen kijken en het waren allemaal heel leuke n fijne paardjes hoor!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:10

Ik vind het grote onzin. Marktplaats is gewoon een medium, als ik zelf een paard zou willen verkopen, dan zou ik hem ook op marktplaats zetten. Je kunt er relatief goedkoop adverteren en je advertentie wordt vaak bekeken. Ik zou wel bang zijn voor "penny-reacties" trouwens.
Xara heb ik ook via marktplaats, ze is gefokt bij een stoeterij.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:17

Ik ga met de meeste hier mee.
Marktplaats is één van de media om je paard onder de aandacht te brengen en te verkopen.
Ook Tiko komt van marktplaats, hij had toch echt geen verborgen gebreken en we hebben hem heel goedkoop gekregen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:10

Ik ben ook van mening dat je wel degelijk goede paarden bij marktplaats kan kopen, je moet alleen opletten, maar dat moet je altijd vind ik.

Als ik mijn paard ooit zou willen verkopen zou ik hem ook op marktplaats zetten..... daar kijken zoveel mensen op.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:20

Ik heb mijn paard ook via marktplaats, en het is echt geen kneusje hoor. Ik heb hem laten keuren en niets mis mee dus. In de paardenkrant of inde paard en sport kan je net zo goed belazerd worden. Ik zou het gerust weer doen via marktplaats! *LOL*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 21:33

runningkawa"]
[quote="DePennyBitch schreef:
Ik heb er mijn twijfels over want: wordt een goed paard niet "vanzelf" verkocht? en blijven de kneusjes, watjes, slechte paarden etc. niet over voor een dergelijk medium als marktplaats.nl????????????

Twilight, die ken je toch Lachen
en dat is geen kneusje Haha!

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat paarden die op wedstrijd lopen zichzelf wel daar horen te verkopen.
Maar paarden die nog niet in de kijker staan, zul je via een advertentie aan het publiek moeten tonen.
[/quote]

En volgens mij ben jij gewoon verliefd op Twilight geworden.... Haha!

Geeft niks hoor Bloos

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:39

heb mijn paard net te koop aangeboden op marktplaats... en op nog tich paarden sites waar je iets aan kunt bieden...
internet bied je nu eindelijk de middelen die je nodig hebt om je paard te showen... hoeveel kans heb je nouw dat je tussen al die andere inzendingen in een blad jou paard er tussen staat... voor 6 euro mag mun paard 3 maanden blijven staan op marktplaats... en enige wat je ewr voor doet is je telefoon bij je houden enje meel checken.. simpel toch?
overal heb je slechte paarden..

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:49

mijn paardje komt ook bij marktplaats vandaan en ik vind dat je daar makkelijk een paardje kan kopen als je alleen maar goed weet waar je mee bezig bent en eventueel een ervaren iemand mee kan nemen.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:58

Mijn paard heb ik ook van marktplaats. Ik surf altijd op marktplaats als ik me verveel. Ik was niet van plan een paard te kopen eigenlijk maar Rinus stond er al eerder een keer op en toen had ik al zoiets van; he dat zou iets voor mij zijn. Toen heb ik het weggeklikt en verdorie, drie maanden later stond ie er weer op! Toen kon ik het toch niet laten om te gaan kijken (250 km verderop!) en heb hem gelijk gekocht. Mijn paard is absoluut een kneusje maar stond ook niet als zijnde beter te koop. Ik heb er een geweldig paard aan. Ik had geen betere beslissing kunnen nemen.

Marktplaats is een geweldig iets. Ook voor andere zaken. Ik sleep er van alles en nog wat vandaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:23

Gewoon een handig medium... Iedereen kan op internet kijken, en een paard kopen doe je niet vanaf een advertentie, die probeer je uit en laat je keuren...
Daarbij... ik heb die contacten niet in de (verkoop)paardenwereld, dus dan zou ik mijn paard niet op die manier makkelijk kwijt kunnen. Mensen moeten maar net weten dat je paard te koop staat. Daarvoor zet je immers een advertentie! En misschien is die geschikte koper, het beste nieuwe baasje wel iemand uit een uithoek van Nederland Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 10:34

jamaica komt ook van marktplaats

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:40

Mijn zelf gefokte paard heb ik ook via marktplaats verkocht en Gwenn heb ik via het internet (geen idee meer welke site) gekocht.

Het is inderdaad gewoon een handig medium en oppassen moet je altijd of je ze nu vanuit de vondst koopt, vanuit de hoefslag of het internet.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:11

wij hebben Forrest gekocht via marktplaats en Music verkocht via marktplaats. Er zijn best fijne paarden te koop daar hoor!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:51

Er staat veel puin op, maar met een beetje zoeken pik je de goede er zo uit!
Ik heb op dit moment alleen mijn hengst staan welke ik via Marktplaats heb gekocht, maar heb er wel meerdere gehad.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 16:55

Natuurlijk kan dat! Het paard moet toch ergens te koop gezet worden? Of dat nou id krant is of op I-net....dat zegt niets over de kwaliteit van het paard. Mijn superarabiertje Cheyenne heb ik ook van Marktplaats. Ik had geluk dat ik net op die dag keek op Marktplaats....want anders was ze geheid binnen een paar dagen verkocht. Knipoog

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:01

Mijn pony komt ook van markptplaats en die van mijn vriendinnen ook allemaal!

Ik denk jusit dat het super is dat je goed kan kijke, rustig kan opzoeken en dan eerst kan denken contact opnemen en dan gaan kijken!!

Ik zie niet in wat hiet verkeerd aan kan zijn, ik bedoel je koopt wel van internet maar je gaat alsnog eerst kijken!

tis niet zo van okee OK dan! ik neem hem stuur maar op

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:14

een goedpaard hoef je niet eens op internet te zetten voor de verkoop, alleen als je er meer uit wil halen dan dat ie kost.
zou goed kunnen dat sommige handelaren wel dit medium gebruiken en wel meer mensen, maar een goed paard is al verkocht voor het te koop staat Lachen