Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anoniem schreef:Op heel veel plekken nog
Zelf heb ik het erg mooi voor mekaar vind ik zelf. (en hoef maar 5 min te fietsen en woon midden in eindhoven)
Ik betaal 285 euro per maand
Voor een ruime box met hooi en stro
3 keer per dag sportbrok.
zomers 24/7 buiten en swinters van half 9 tot 2 uur.
2 binnen bakken (1 voor manege lessen dus kun je alleen buiten de lessen om in rijden)
1 buitenbak
En een groot bos op rijbare afstand.
Dus het is goed mogelijk maar je moet goed zoeken.
marjolein_el schreef:Anoniem schreef:Op heel veel plekken nog
Zelf heb ik het erg mooi voor mekaar vind ik zelf. (en hoef maar 5 min te fietsen en woon midden in eindhoven)
Ik betaal 285 euro per maand
Voor een ruime box met hooi en stro
3 keer per dag sportbrok.
zomers 24/7 buiten en swinters van half 9 tot 2 uur.
2 binnen bakken (1 voor manege lessen dus kun je alleen buiten de lessen om in rijden)
1 buitenbak
En een groot bos op rijbare afstand.
Dus het is goed mogelijk maar je moet goed zoeken.
Huh hoe kan je paard nou 3 keer per dag brok krijgen als hij 24/7 buiten staat? Wel ideale stal, en helemaal niet duur als je ziet wat je ervoor hebt (hier in de omgeving zou je er nog een stuk meer voor betalen!)
Marisjuuuuuh schreef:Een paard bij huis is een stuk goedkoper.
Stro kost inderdaad geld, maar de stro kosten zit ook altijd bij het stalgeld op, dus dat maakt inverhouding geen drol uit.
Een bak bij huis is wel handig, vooral als je wedstrijden rijdt of wilt rijden.
Rij je alleen maar voor de lol, en heb je een braaf paard waarmee je op buitenritten kunt maakt het niet zo heel veel uit.
Zelf mesten word je echt niet minder van hoor, als je het zelf een beetje bij houdt is het maar een klein klusje....
Anna5 schreef:Ik woon nog bij mijn ouders maar die zouden naar een veel duurder huis moeten gaan om een paard naast je huis te kunnen hebben, dit is dus veel duurder in hypotheek.
Is 160 veel voor een stal op " de willemshoeve?
Je hebt dan elke dag wei tenzij het erg glad is, voeren wordt gedaan, wel zelf kopen, mesten wordt niet gedaan dus stro moet je zelf kopen, buitenbak niet te berijden met nat of sneeuw weer, longeerbak en heeeel veeeel gezelligheid!
Anna5 schreef:Heee
Ik vraag mij al een tijdje af wat nou goedkoper is, een paard naast je huis of op een manege?
Voordelen naast huis: dichtbij, kan erbaltijd naartoe ook al is het maar even. weiland
Nadeel: zelf mesten, voeren, buiten binnen zetten, stro kost ook allemaal geld.geen bak, niet dicht bij bos.
Voordelen stal: alles wordt voor je gedaan. Hier zit ook voer en stro en voer bij in. Binnenbak, longeerton , solarium, poetsplaats, buitenbak, bos
Nadelen: paard staat gehele dag binnen in stal in de zomer 2 uur naar buiten. Verder weg, 315 euro per maand.
Wat denken jullie?