Goedkoper?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:09

@ sim, welke zijn dat dat?

Sim

Re: Goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:20

Willemshoeve (Koninginnelaan), Stal Brandenburg (achter de Gulf aan de Biltseweg). Verder zijn er nog wel een aantal te vinden hoor!

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:29

Stal brandenburg wordt te ver, willemshoeve heb ik ook gekeken alleen geen binnenbak,
Dat vind ik jammer, weet je er nog meer?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:33

Je wilt perse een binnenbak? Dan geef ik je in Soest weinig kans. De stallen met binnenbak zijn vrij duur (o.a. Laseur en Nieuw Eldorado) en hebben weinig tot geen weidegang. Wil je je paard het hele jaar buiten hebben, zul je toch consessies moeten doen als je in Soest zoekt.

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:45

Niet perse, maar de willemshoeve kan je niet rijden als het heeft geregend, dan is het een modderpoel. Ik vind het ook goed als er dan een goede bodem in zit.
Dus als het geregend heeft dat je dan nog kan rijden,
Waar stond jij met je paard toen je nog in Soest woonde?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:50

Ik stond bij Laseur. Toen konden de paarden een dagdeel (ochtend of middag) naar buiten. Nu is dat nog beperkt tot 2 uur (in de zomer).

Kun je langs de Wieksloterweg niks vinden?

Of op de Birktstraat, zit ook een stal met binnenbak. Paarden komen hele jaar buiten. Zit aan de andere kant van Het Witte Huis en dan een stukje terug (vanuit Soest gezien).

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:56

Anoniem schreef:
Op heel veel plekken nog ;)

Zelf heb ik het erg mooi voor mekaar vind ik zelf. (en hoef maar 5 min te fietsen en woon midden in eindhoven)

Ik betaal 285 euro per maand
Voor een ruime box met hooi en stro
3 keer per dag sportbrok.
zomers 24/7 buiten en swinters van half 9 tot 2 uur.
2 binnen bakken (1 voor manege lessen dus kun je alleen buiten de lessen om in rijden)
1 buitenbak
En een groot bos op rijbare afstand.

Dus het is goed mogelijk maar je moet goed zoeken.

Huh hoe kan je paard nou 3 keer per dag brok krijgen als hij 24/7 buiten staat? Wel ideale stal, en helemaal niet duur als je ziet wat je ervoor hebt (hier in de omgeving zou je er nog een stuk meer voor betalen!)

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 18:58

Wieksloterweg vind ik zelf te ver dat is zo'n 30 min fietsen,
Weet je hoe die stal heet opmde birkstraat?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:05

Anna5 schreef:
Weet je hoe die stal heet opmde birkstraat?

Nee, dat weet ik niet meer. Kan met google ook niets vinden.
Het zit naast Oosterboer (de paardentandarts en hoefsmid) aan de linkerkant (als je met je gezicht naar het huis van Oosterboer staan).

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 19:19

Ik ga er wel eens een keertje langs!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:54

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:01

het is voor mij wel iets goedkoper, maar het gaat vooral om het voordeel van ze aan huis hebben: dat je alles zelf in de hand hebt en lekker veel contact met de paarden hebt. heb nu 2 paarden thuis voor iets meer dan mijn pensiongeld voor 1 paard. moet je alleen niet alle tijd en accomodatiekosten (omheining, stallenbouw...) meetellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:19

marjolein_el schreef:
Anoniem schreef:
Op heel veel plekken nog ;)

Zelf heb ik het erg mooi voor mekaar vind ik zelf. (en hoef maar 5 min te fietsen en woon midden in eindhoven)

Ik betaal 285 euro per maand
Voor een ruime box met hooi en stro
3 keer per dag sportbrok.
zomers 24/7 buiten en swinters van half 9 tot 2 uur.
2 binnen bakken (1 voor manege lessen dus kun je alleen buiten de lessen om in rijden)
1 buitenbak
En een groot bos op rijbare afstand.

Dus het is goed mogelijk maar je moet goed zoeken.

Huh hoe kan je paard nou 3 keer per dag brok krijgen als hij 24/7 buiten staat? Wel ideale stal, en helemaal niet duur als je ziet wat je ervoor hebt (hier in de omgeving zou je er nog een stuk meer voor betalen!)

Dan krijgt hij natuurlijk geen brok nee. Maar in de winter krijgen ze voor ze naar buiten gaan. Als ze binnenkomen en s' avonds nog een keer. In de zomer krijgen ze alleen als ze binnen komen(voor de manege lessen maar dat is 2 a 3 uur en dan gaan ze weer naar buiten)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:36

Als je alles aan moet leggen, of er voor moet verhuizen naar een duurder huis, is aan huis absoluut niet goedkoper dan op een pensionstal staan.

Je hebt natuurlijk je normale kosten aan ruwvoer en strooisel, dat komt in de winter op zo'n 30 tot 100 euro per maand uit (afhankelijk van hoe goedkoop je aan je ruwvoer kan komen en of je op moet strooien in een stal)

Hypotheek is (veel) hoger
Stal plaatsen of bouwen kost veel geld
Bak of paddock aanleggen voor de winter kost veel geld
Bestrating aanleggen rond je stal kost veel geld

Weiland onderhouden door maaien en bemesten heb je materiaal voor nodig en kost geld, ook voor kunstmest, omheining aanleggen en onderhouden en evt. sloten schoonhouden.

Een paard aan huis is vooral goedkoper als je ergens al woont met genoeg ruimte en waar ook al alles klaar is, of wanneer je zoveel paarden hebt dat pensionstalling anders niet te betalen wordt...
Voor 1 of 2 pony's of paarden kan je vaak beter in een normaal huis blijven wonen en je paarden in pension houden.

Marisjuuuuuh schreef:
Een paard bij huis is een stuk goedkoper.

Stro kost inderdaad geld, maar de stro kosten zit ook altijd bij het stalgeld op, dus dat maakt inverhouding geen drol uit.

Een bak bij huis is wel handig, vooral als je wedstrijden rijdt of wilt rijden.
Rij je alleen maar voor de lol, en heb je een braaf paard waarmee je op buitenritten kunt maakt het niet zo heel veel uit.
Zelf mesten word je echt niet minder van hoor, als je het zelf een beetje bij houdt is het maar een klein klusje....

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:42

Ik woon nog bij mijn ouders maar die zouden naar een veel duurder huis moeten gaan om een paard naast je huis te kunnen hebben, dit is dus veel duurder in hypotheek.
Is 160 veel voor een stal op " de willemshoeve?
Je hebt dan elke dag wei tenzij het erg glad is, voeren wordt gedaan, wel zelf kopen, mesten wordt niet gedaan dus stro moet je zelf kopen, buitenbak niet te berijden met nat of sneeuw weer, longeerbak en heeeel veeeel gezelligheid!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:15

Anna5 schreef:
Ik woon nog bij mijn ouders maar die zouden naar een veel duurder huis moeten gaan om een paard naast je huis te kunnen hebben, dit is dus veel duurder in hypotheek.
Is 160 veel voor een stal op " de willemshoeve?
Je hebt dan elke dag wei tenzij het erg glad is, voeren wordt gedaan, wel zelf kopen, mesten wordt niet gedaan dus stro moet je zelf kopen, buitenbak niet te berijden met nat of sneeuw weer, longeerbak en heeeel veeeel gezelligheid!

weet je zeker dat je het stro zelf moet kopen?
met mijn oude verzorgpony stond ik ook op een stal waar je zelf
moest mesten maar stro zat bij de prijs, net als hooi, voer inderdaad
ook zelf kopen.
Vind het ook wel belangrijk dat je hooi hebt! Als je dat allemaal nog
apart moet kopen vind ik het toch wel een beetje te lastig worden.
Maar zelf mesten is toch geen probleem? Elke dag beetje opstrooien
en de ergste viezigheid eruit en dan wekelijks gewoon vernieuwen?
Nu ga ik mee met een meisje en ben nog geen kwartier bezig met de stal.
Vind mesten er ook gewoon bij horen :o

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:33

Ik sta zelf op stal Brandenburg en heb op een paar andere stallen in Soest gezeten. Je betaalt er wel wat voor, maar dan heb je wat. Bij Brandenburg hebben ze ruime stallen. Komen iedere dag buiten. Heb een goede buitenbak. Ik kan 's avonds ook rijden. Goede verlichting. Mesten, voeren en buiten zetten worden voor je gedaan. Behalve op zon en feestdagen, dan is het 's ochtends zelf uitmesten en buiten zetten.

Andere stallen waar ik gestaan heb zijn, bij van de Heuvel op de Veenzoom. Worden nu alleen maar paarden tot 1.60 aangenomen. Ze staan in een stand, komen wel iedere dag buiten en je betaalt er nu 215 voor.

Stal Meerts, heeft een kleine binnenbak, grote buitenbak, paarden gaan naar buiten en je betaalt er iets van 240 voor. Mesten moet je wel zelf doen.

Stal de Duinvallei op de Birkstraat, slechte bak, uitmesten voeren en buiten zetten wordt voor je gedaan. Gehele dag weidegang en je betaalt er 200 voor.

Stoethoeve wil je nkiet staan :D :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:36

Ligt er ook aan waar je woont.
Heb je een oude afbetaalde boerderij of woon je er net ect.
Wat betaal je aan stalgeld en wat zou je moeten betalen aan huis.

Ik betaal nu voor alles incl. €150,- (limburg)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:41

mijn paarden staan op een all inclusive pension stal.
in een paddock met schuilstallen.
ideaal.
me 3 jarige staat wel gewoon op stal die komt swinter 2 uur in de bak en word daarnaast gelongeerd.
en zomers zeker 5 tot 6 uur in de wei.
langer is voor dit mannetje niet lekker wegens hij last krijgt van mugjes(allergische reactie gepaart met jeuk en de bultje worden limoenen)

ga is kijken op verschillende stallen.
ik vind laseur een fijne stal maar je heb niet wat jij zoekt.
ga gewoon rond kijken en vragen.
mischien heeft er iemand die zijn paarden thuis heeft nog plek over

Clienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:46

Anna5 schreef:
Heee

Ik vraag mij al een tijdje af wat nou goedkoper is, een paard naast je huis of op een manege?

Voordelen naast huis: dichtbij, kan erbaltijd naartoe ook al is het maar even. weiland
Nadeel: zelf mesten, voeren, buiten binnen zetten, stro kost ook allemaal geld.geen bak, niet dicht bij bos.

Voordelen stal: alles wordt voor je gedaan. Hier zit ook voer en stro en voer bij in. Binnenbak, longeerton , solarium, poetsplaats, buitenbak, bos
Nadelen: paard staat gehele dag binnen in stal in de zomer 2 uur naar buiten. Verder weg, 315 euro per maand.

Wat denken jullie?

Als jij het mesten en voeren enz nadelen vindt? sorry hoor, maar ik vind dat er allemaal bijhoren, en dus geen nadelen!

Mijn paarden staan heerlijk bij mijn ouders!
Daar is alles aanwezig...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:49

waarom denkt iedereen altijd maar dat paarden op pension stallen en manege's maar 2 uur buiten komen?
dat is totaal dus niet waar

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:12

ik zou het aan huis nemen is veel makkelijker. ik vind het ook een veiliger idee dat ik altijd naar mijn paardje toe kan en dat ik er altijd zo naar kan kijken of er niks aan de hand is:)