Ik zou haar wel binnen houden als ze duf is van die spuit. Ik weet niet in hoeverre het metabolisme kan teruglopen, maar ik kan me goed voorstellen dat paarden die 'onder invloed zijn' zichzelf minder goed kunnen warmhouden. Dat zou ik wel even nakijken als ik jou was.
Daar heb je wel een punt ja, daar had ik ook niet aan gedacht
Dan hou ik der toch maar binnen en doe ik der na het scheren wel naar buiten
Worldgirl
Geplaatst: 07-12-10 23:12
Jeetje zeg, als tranqigel na 2uur pas werkt met een hele spuit erin...dat is het wel een bikkel!!! Het beste wat werkt is sedatie rechtstreeks in het bloed spuiten, maar denk dat jij de mogelijkheid daar niet voor hebt op stal. Dan moet je het al door een dierenarts laten doen..dan maar proberen met tranqigel. Wacht inderdaad eerst tot ze goed suf is en doe dan je scheerapparaat pas aan! Het werkt trouwens meestal sneller in als je paard beweegt, maar dat verschilt ook echt per paard.
marjolein_el
Geplaatst: 08-12-10 09:04
Arielle_ schreef:
Nou bij de mijne is het na een half uur al werkzaam en na 2 uur beginnen ze alweer een stuk wakkerder te worden
bij mij ook inderdaad. Ik zou haar in stal zetten en de spuit geven dan even afwachten, als ze na een half uur nog klaarwakker is nog een beetje geven en dan misschien nog even wachten, dan kun je beginnen. (dit heb ik van m'n dierenarts)
Tranquigel is inderdaad voor 350 kg.Ze adviseren 2 spuiten voor een normale sedatie.Mijn ervaring is dat 1 spuit ook voldoende is.Tegenwoordig gebruik ik Domosedan. Dat is wat de DA normaal in het bloed spuit ,maar dat is er nu ook in pastavorm.Gewoon onder de tong spuiten,half uurtje wachten en dan scheren.Werkt echt super.