Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:17

Tat_jana schreef:
ik ben wel blij met de hoge prijzen :) zo kan niet iedere zot zomaar aan een paard komen :) om maar even rakelings uit de bocht te komen.
prijzen onder de 2000 vindt ik inderdaad een pony bedrag,, heb er leuke pony's voor zien staan.

voor paarden zou ik al snel 3500 rekenen en dan niet te veel poespas willen :)

voor een mooi goed paard, leg je ook goed geld neer.

maar daarbij zou ik toch je eigen paardje oplappen je hebt eens voor haar gekozen, en dat zul je niet zomaar gedaan hebben.hopelijk komt ze er helemaal bovenop :)

We hebben haar zelf gefokt, dus ze gaat niet zomaar weg. We proberen het beste ervan te maken.

Maar kijk, dit zit al op de goede weg: http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... zoek/briar

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:18

@Keshia: in het verleden waren pony's ook erg goedkoop dus dat kan goed, twee jaar terug deed een D-pony ongeveer 2000 Euro dus dan zijn ze voor 1000 ook te vinden als je een beetje zoekt.
Momenteel zie je vijfjarigen die L gestart zijn voor het tienvoudige weggaan, sportpony's in de grote maat is nu booming business.
Als je een paard wilt kopen is het nu echt wel de tijd, de prijzen zijn in lange tijd niet zo gunstig geweest.
Maar een goed paard blijft natuurlijk wel geld kosten.

@Malenka, ik denk aan de zoekterm en de omschrijvingen die TS geeft dat ze juist geen recreatiepaard zoekt. Zo wel, mijn advies: zoek een leuke draver, zijn hartstikke leuke beestjes om te zien en ze zijn spotgoedkoop dus het is ook nog eens vriendelijk voor je portemonnee. Wat dressuren en een sprongetje kun je daar ook echt wel mee. Met de huidige markt heb je er absoluut wel een onder de 1000 Euro, vast zelfs nog wel voor de helft te vinden met een beetje zoeken.

Zonnetje81

Re: Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:20

En het blijft een feit goede paarden blijven hun waarde houden. Zeker als het een jong paard op niveau betreft. Zo ook pony's.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:21

eenitraM schreef:
Tat_jana schreef:
Maar kijk, dit zit al op de goede weg: http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... zoek/briar

No way dat zo'n paard voor 2000€ weggaat (of zelfs 4000€), tenzij hij medisch iets mankeerd. Genoeg advertenties op sporthorses waar er in die prijsindicatie 2000-4000 staat, maar dat er dan onderaan in de tekst een prijs genoemd wordt die eerder tegen de 10000 ligt. Het is een manier om ervoor te zorgen dat mensen naar je advertentie kijken natuurlijk....

Maargoed, als die voor zo'n prijs zou weggaan, dan zeg ik: goed zotte handelaar :). Kan ie makkelijk een pak meer voor krijgen (en ja, daar draait het nu eenmaal om)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:26

Ik dacht ook al: als die voor 2000 gaat, is hij niet goed bij zijn hoofd.
Ik zeg dat die rond de 4000 zit, en dan alleen nog vanwege de slappe markt en het slechte seizoen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:26

Mijn pony veulen (nu twenter) heeft al €1000,- gekost voordat ie er was.
Reken eens 3 jaar onkosten.
Moet je zien op wat voor bedrag je dan uitkomt.......
Ik vind recreatiepaarden die bij 2500,- beginnen geen raar bedrag.
Ze zullen eerder rond de 3000,- beginnen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:41

Ik vind als je een veulen fokt en dan 3 jaar lang houdt om hem als zadelmak te verkopen je niet alle kosten kunt gaan tellen die je tot die tijd gemaakt hebt. Je moet ook rekening houden met de markt op dat moment en die is op zijn zachtst gezegt niet gunstig.
Ik denk als TS eens goed zoekt ze heus wel wat leuks tegen kan komen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:42

MontyRulezz schreef:
Ik vind als je een veulen fokt en dan 3 jaar lang houdt om hem als zadelmak te verkopen je niet alle kosten kunt gaan tellen die je tot die tijd gemaakt hebt.

Dus mensen die paarden fokken zijn filantropen die geld weggeven? Kan je je geld beter meteen aan een goed doel geven.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:52

Ibbel schreef:
MontyRulezz schreef:
Ik vind als je een veulen fokt en dan 3 jaar lang houdt om hem als zadelmak te verkopen je niet alle kosten kunt gaan tellen die je tot die tijd gemaakt hebt.

Dus mensen die paarden fokken zijn filantropen die geld weggeven? Kan je je geld beter meteen aan een goed doel geven.

Ik denk dat voor de meeste mensen paarden een hobby is en geen inkomsten.

Je gaat de voetbalschoenen toch ook niet voor een enorme meerprijs verkopen omdat die meerdere kilometers hebben gelopen, enkele goals hebben gemaakt en zijn gepromoveerd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:53

Dat is toch geen vergelijking?? Een paard met meer ervaring, niveau, wijsheid is gewoonweg duurder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:55

je haalt de opfokkosten er niet eens uit, dus als fokker/eigenaar ben je blij met alle goedpresterende paarden en dure veulens die het verlies wat je maakt op de rest goed kunt maken.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:56

Ja, daar zit wel degelijk waarheid in.
Als ik een fjorden merrie heb en die door een top kwpn hengst laat dekken en het veulen daarna aanhoud tot op 4 jarige leeftijd en beleer, dan heeft dat paardje me praktisch hetzelfde gekost als een volle kwpn'er. Als ik daar voor zou vragen wat ik tot dan toe kwijt was aan het paardje zouden jullie me voo rgek verklaren. Dat zou veel te veel zijn. Maar bij een kwpn'er is dat opeens wel een goede reden om zo veel geld te vragen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:57

eenitraM schreef:
Ik denk dat voor de meeste mensen paarden een hobby is en geen inkomsten.

Wil niet zeggen dat je wildvreemde mensen geld kado moet doen als je je paard verkoopt.

En moet jij eens kijken wat de voetbalschoenen van Johan Cruyff opbrengen als die geveild zouden worden. "Naam' en 'faam' betekent wel degelijk iets....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:57

Malenka: Hij is dan toch ook niet meer raszuiver Malenka? Vuilnisbakken leveren nou minder op en hij is mogeljk niet getalenteerd genoeg voor de hogere sport. Lijkt me logisch dat hij dan minder oplevert... daarom is dat ook een financieel domme zet.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:02

Raszuiver... tja. De kosten zijn toch hetzelfde? Datzelfde geld voor dravers. Je fokt een volle draver, hebt dezelfde kosten als een kwpn fokker maar toch mag je die kosten dan opeens niet rekenen? Ik vind het hele argumente van de kosten die er voor dat paard zijn geweest dus onzin. Dat probeer ik duidelijk te maken. Ik zie namelijk niet in wat die te maken hebben met het paard. Ik kan hem op een weilandje gooien van 50 euro in de maand of hem in pension zetten voor 250 euro in de maand... heeft dit paard dan uiteindelijk een andere waarde?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:03

ja dat denk ik ook wel eens... ik ga er ook niet vanuit dat ik alle gemaakte kosten er weer uit krijg...
stel ik koop een paard 2,5 jaar voor 2000 euro... vervolgens voer ik hem een half jaar... laat hem zadelmak maken, ga er mee op concours en een goede 1,5 jaar later verkoop ik hem... op 4 jarige leeftijd.. dan vraag ik natuurlijk meer als dat ik hem gekocht heb op 2,5 jarige leeftijd... maar om nu alle kosten te tellen, en dat te verrekenen nee dat vind ik een beetje gekkenwerk....
zo werkt het ook niet met andere dieren, of spullen...

natuurlijk is een paard dat b loopt minder waard dan een die zz loopt... maar goed die kun je ook kopen voor laten we zeggen 10.000 euro... die mensen hebben ook lang hun geld er niet uit...
zo vind ik het normaal dat een fokker bijv. 1500 euro voor een veulen vraagt, maar datzelfde paard 2 jaar later betaal ik geen 4000 euro voor, alleen maar omdat het in de opfok heeft gestaan...

momenteel is het een goede tijd om paarden te kopen, iedereen denkt een strenge winter te krijgen, paarden zijn weinig waard door groot aanbod... en economische crisis....

maar zo zijn er nog wel meer dingen die ik niet snap in de markt... maar goed, het is vaak een geval van : het is wat de gek ervoor geeft...
zelfde als tinkers, niets tegen tinkers, maar als je daarvan het dekgeld bekijkt, en die veulens moeten rondom de 1750 euro kosten.... dat is behoorlijk uit proportie, vind ik...
als je kijkt dat het dekgeld van een warmbloedhengst vaak het dubbele is, en de veulens voor hetzelfde geld weggaan...

tja, zo heb je niet alles in de hand.. maar ik weet zeker dat er voor leuk geld, goede paarden te koop zijn, zonder gebreken, en goede bouw, waar uiteindelijk net als met elk ander paard een z proefje mee gereden kan worden..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:07

Malenka schreef:
Raszuiver... tja. De kosten zijn toch hetzelfde? Datzelfde geld voor dravers. Je fokt een volle draver, hebt dezelfde kosten als een kwpn fokker maar toch mag je die kosten dan opeens niet rekenen? Ik vind het hele argumente van de kosten die er voor dat paard zijn geweest dus onzin. Dat probeer ik duidelijk te maken. Ik zie namelijk niet in wat die te maken hebben met het paard. Ik kan hem op een weilandje gooien van 50 euro in de maand of hem in pension zetten voor 250 euro in de maand... heeft dit paard dan uiteindelijk een andere waarde?

Een goede draver voor de drafbaan zal vast wel meer geld opleveren dan een rijpaard draver... dat beodel ik.

En in het laatste geval koop je een paard niet geschikt voor jou doeleind en budget :) Je kan wel een totilas willen maar niet kunnen betalen...dan moet je je eisen bijstellen :D
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 01-12-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:08

Precies, moet jij eens kijken wat die draver opbrengt als-ie een winssom van een paar ton heeft :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:08

ik heb dan even een vraag....ik heb nu een merrie te koop staan voor 1500 euro.... (weet niet hoe ik de link kan toevoegen) zit wel een klein verhaaltje bij, maar zeker een superpaard voor iemand die het aandurft....
Wat vinden jullie dan een redelijke prijs?

3/4 jarige zeer brave goedspringende merrie.
Wij hebben een 3 of 4 jarige merrie staan (weet niet precies hoe oud ze is)
vader is de hengst Tripple.

stokmaat ongeveer 1.66 schat ik. Bruin, witte kol....
Kan echt abnormaal springen. Kent verder nog niks, wel superbraaf! gaat waarschijnlijk echt een paard worden van opstappen en wegrijden. is veel te dik op dit moment...lange haren, manen etc. je kent het wel. Maar een schat van een paard.

Moet echt verkocht worden....alleen er is 1 MAAR, hier is dan ook de prijs op aangepast. Anders was ze waarschijnlijk voor vele onbetaalbaar geweest.

Ze heeft linksachter een ietswat dikker sprong gewricht en ze staat voor iets frans. Aangezien wij eigenlijk niet van plan zijn om foto's te maken.....en er geld aan uit te geven...want er staan op dit moment meerdere paarden binnen waar wij liever onze tijd en geld aan besteden. Moet zij dus weg.

We hoeven er absoluut niet de hoofdprijs voor....
ze mag uiteraard gekeurd worden, maar kosten koper.
ik heb foto's van het losspringen.

Het perfecte paard voor iemand die voor weinig een paardje op wil knappen. en er een superpaard aan gaat hebben. Paard loopt recht, 3 nette gangen, en maakt echt een supersprong.

Vraagprijs is 1500 euro. Dit omdat wij dus geen tijd/geld eraan willen besteden en toch iemand de kans willen geven met deze lieve merrie aan de gang te gaan. Ze springt echt ontzettend goed, dus zeker geschikt voor iemand met wedstrijdambities.

graag mailen voor springfoto's c.vanhaver@gmail.com

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:11

Je koopt gewoon een paard met een gebrek cq afwijking... En je schrijft: gaat waarschijnlijk echt een paard worden van opstappen en wegrijden. Dat is aanname :D en verwachtingswaarde, als een ander dat ook ziet zal hij/zij daar voor willen betalen.

Maar een paard met een afwijking/gebrek wil ik niet ook niet voor een bodemprijs. Je weet niet wat het je brengt qua DA kosten, of dat ze lasat krijgt van haar afwijking voor het doeleind waar je het voor gebruikt, en als ze weg moet dan is dat een emotionele en financiele strop, dat is me niks waard.

Maar de onbeleerde 3 jarigen die niet apart zijn, vaak vallen die rond de 2000 euro als je geluk hebt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:16

oke, maar aangezien ze abnormaal springt..... vervalt de ernst van de afwijking als je begrijpt wat ik bedoel. de prijs is er tenslotte ook na. Mag gekeurd worden, kosten koper...dus als ze goed is.... heb je een superpaard voor weinig. Alleen moet er inderdaad iemand het risico willen lopen.

Ze is superbraaf....dus inrijden zie ik niet als een probleem.
Ook al zou je haar wegbrengen..betekent dat je voor 2000 euro ongeveer een heel goed sportpaard gaat hebben.

en afwijking/gebrek....dat is nog maar af te zien..staat licht frans.... dat staan er zoveel, geen belemmering voor een recreatiepaard/springpaard....

en spronggewricht is kwestie van op de foto zetten dan weet je wat het is....

als daar een klein oc'dtje zit, voor 1500 euro weghalen....heb je voor 3500 euro een kerngezond paard, die abnormaal springt....dus ja..lijkt mij best redelijk.....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:20

Malenka schreef:

Heel simpel, omdat mensen veel meer willen betalen voor een KWPN-er dan voor een draver. Je vraagt voor een rijtjeshuis toch ook niet hetzelfde als voor een vila?? De kosten blijven hetzelfde, de opbrengst (als je het dan zo wilt noemen) zal heel verschillend zijn.
En niemand zegt dat je die kosten niet mag rekenen, je mag vragen wat je wilt, of je je paard dan verkocht krijgt, dat is een tweede.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:20

Sky_As schreef:
als daar een klein oc'dtje zit, voor 1500 euro weghalen....heb je voor 3500 euro een kerngezond paard, die abnormaal springt....dus ja..lijkt mij best redelijk.....

Ja lekker. Voor hetzelfde geld koop je ook nú meteen een goed paard :D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:22

Sky_As schreef:
oke, maar aangezien ze abnormaal springt..... vervalt de ernst van de afwijking als je begrijpt wat ik bedoel. de prijs is er tenslotte ook na. Mag gekeurd worden, kosten koper...dus als ze goed is.... heb je een superpaard voor weinig. Alleen moet er inderdaad iemand het risico willen lopen.

Ook al zou je haar wegbrengen..betekent dat je voor 2000 euro ongeveer een heel goed sportpaard gaat hebben.

en afwijking/gebrek....dat is nog maar af te zien..staat licht frans.... dat staan er zoveel, geen belemmering voor een recreatiepaard/springpaard....

Ze springt gruwelijk los. Dat zegt niks maar dan ook niks over hoe ze onder de man springt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:22

Sky_As schreef:

Het moet nog maar blijken dat hij in het parcour ook nog abnormaal springt ;-)
Vrijspringen is toch net ff iets anders als onder de man een parcour....daar komen ook nog andere talenten bij kijken.
Daarbij veel eigenaren kijken zelf door een roze bril, ik wil niet zeggen dat het in jouw geval ook zo is, maar meestal wel :o

Voor wat betreft dit topic: je hebt altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten...
Paard moet mooi, braaf, correct en 100% gezond zijn en het liefst nog beleerd en fijn na te rijden zijn en dat alles voor € 2000,- Sorry :+
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 01-12-10 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt