Mijn HH deken schuurde flink op de manen. daarna een weatherbeeta gehad. die was redelijk, de eerste 15 cm boven de schoft schuurde. die 15 cm vlocht ik altijd in, dan schuurde het niet kaal. nu een rhino deken. een met halve hals en een met hele hals. de manen zijn nog perfect en mijn paard heeft toch al zo'n 2 a 3 maanden de deken met hele hals op en daarvoor al een tijdje de deken met halve hals.
@ yvonne: Als ik me niet vergis is dat zo'n halsstuk wat ze op doen voor een show, om een paard mooi schoon te houden
En idd, denk als een deken gewoon goed past, dat het schuren minimaal is....
YvonneV
Geplaatst: 04-12-10 09:45
Dit staat op de site van HH
Harry's Horse® Lycra borstbeschermer met hoofdkap.
Beschermt borst en schoft tegen schuurplekken van dekens. Verstelbaar met een velcro elastische singel. Samenstelling van 94% Polyester en 6% Lycra.
Maten S-M-L-XL. 32208015 Kleur zwart.
wellicht dat het ook helpt tegen het afschuren van de manen.
bandita
Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-10 12:27
Klopt dan helpt het idd ook tegen afschuren.. vrouw bij mij op stal had zo'n turnpakkie aan bij haar schimmel voor een show lijkt me wel apart zitten voor een paard!
Ik heb dan niet die van HH maar heb een Nika deken met halve hals, en heb verder geen last van uitvallende manen ofzo Maar denk dat het er ook net aan ligt hoe de deken op je paard ligt..
Iemand die ik ken heeft een hele hals bij z'n paard, die is al wel de helft van dr manen kwijt..