mijn paard loopt ook 24/7 buiten en is precies al een heel deel van zijn manen kwijt eerst had die lange dikke manen nu nog maar een dun laagje zou het ook een optie zijn om hem in te vlechten? hij staat wel met andere buiten en kan een bosje in heb bang dat hij met de takken een vlecht uittrekt of kan dit niet zo een kwaad?
Dan zal hij wel met volle waart door het bosje moeten scheuren en dan moet er net een dikke tak précies in het midden van de vlecht zitten wil je er kans op hebben.
Kan dus, imo, weinig kwaad.
Juangi
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-10 20:36
x_Renee schreef:
ik heb geen idee, maar vind je het daar niet wat koud voor? ze hebben hun manen juist nu hard nodig denk ik....
Daar heb je wel een punt.. Ga eens kijken of zijn vacht onder de manen erg verschilt. Hij heeft namelijk best veel en dikke manen.
emrl
Geplaatst: 30-11-10 20:37
Wij vlechten alle paarden op stal, nooit problemen mee. Wel handig als je lange manen hebt met werken bijvoorbeeld.
Ja, al die paarden met de manen handbreed zijn ook zo zielig! Wie doet dat nou toch.
Bravura
Geplaatst: 01-12-10 10:48
Geen idee, stalkaboutertjes!? Ga ze meteen doodslaan, voordat die van mij ook korte manen heeft!
Joh, doe niet zo cru. Als een paard altijd een pak manen in de nek heeft gehad en ineens vlecht je ze bij -8 en een gevoelstemperatuur van -16 in, terwijl ze die dag ook buiten staan, kan ik me voorstellen dat het dier dat niet fijn vind. Knup zelf je haren eens op bij -8/-16, als je ze anders altijd los hebt, je voelt wel degelijk het verschil. Gaat voor mij voor het idee, en ieder zijn meug.
Had de wintervacht onder zijn manen nog vergeleken, maar zag weinig verschil. Met dit weer staan ze toch binnen, dus niet meteen die ijzige kou.
Dus nu is mijn 'grote' stoere 'hengst' als een echt pennypaard ingevlochten. Inclusief zijn voorpluk (die komt nu al over over neusriem van halster). Heb het begindeel losgevlochten, en na een paar halen strakker. Geen azijn ingedaan aangezien ze toch niet naar buiten gaan.