Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
imker schreef:Bij Imker (KWPN-er met flinke scheut Volbloed) begin ik als de temperatuur onder de 15 graden Celsius daalt. Dan begin ik dus met een zomerdekentje, onder de 12 graden ga ik over naar dun-gevoerde deken en onder de 10 graden ga ik over op een dikke(re) winterdeken.
In oktober wordt Imker geschoren en dan krijgt hij een superdeken op.
) heeft het erg snel koud en ze staat in de winter als het echt koud wordt met een fleece halsdeken (en bij extreme gevallen een wollen) en zo'n thermo premium deken. Als ze naar buiten gaat doe ik mijn bucas zweetdeken er ook nog onder (die zijn echt super warm!!).carina schreef:
Ok, wanneer is de Hippiade![]()

nee hoor
Misschien voor jou een lampje dat gaat branden? Ratjetoe schreef:Eleonoor, waar koop je die 1000 grams dekens en van welk merk zijn ze. De dikste die ik tot nu toe kan vinden is die van de divoza.
Die van mij is dus ook zo'n koukleum!
Citaat:Ik zit dit met open mond te lezen.
Okay, ik kan jullie paarden niet en de meeste doen het om de winter vacht te onder drukken.
Maar 3 dekens!!
WOW.
Citaat:Dit bedoel ik nou omdat je zonodig naar 1 of andere hipande gedoe moet laat je je paard maar uit zijn wintervahct en dan ook nog zeuren dat je de dekens niet meer afkrijgt!!!!!!!
Laat een paard toch lekker een paard zijn!!!!
En geen slaaf!!! (of wat dan ook)
Neem anders lekker een hobbelpaard!
dola schreef:Silly laat het merken dat ze dekens HAAT!!!Gaat er dan niet een lampje branden!!!
Eleonoor schreef:Alleen doe ik never nooit niet meer fleece of wolle dekens onder staldekens ivm schuiven en schuur/druk plekken. Heb een paard gezien die zwaar verwond was omdat toch zo'n deken is gaan schuiven.
Dit omdat hij veel stil staat op stal (hoekstal) of op de paddock en met de zomerdeken blijft zijn wintervacht ook matig. Heb er absoluut geen problemen mee gehad met rijden en opdrogen van zweet 
En aangezien ie al zoveel stilstaat in de winter wil ik hem wel kunnen blijven rijden. Dat ik hem een deken om doe (in oktober pas btw) is dus eigenlijk tegen mn principes in, maar heb er mn eigen goede redenen voor.