spaarpotje voor veearts

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

poeliwoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:38

Ik heb er bewust voor gekozen mijn paard niet te verzekeren.
Ik heb een aparte spaarrekening waar ik iedere maand 50,- op stort
Dit houd ik voor de bijzondere gevallen.
Kosten die ik aan kan zien komen zoals, hoefsmid, enting wormenkuur betaal ik van mn gewone rekening.
Ik heb mijn paard nu sinds februarie.. en heb al een lekker spaarpotje voor hem;)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:47

mijn ouders betalen.
dus ik spaar niets

Yessy

Re: spaarpotje voor veearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:51

Mijn spaarrekening is voor alle (meer of minder onverwachte) grote uitgaven. Daar valt m'n paard dus gewoon onder. In een normale maand gaat daar zo'n 150-200 euro naartoe. Overigens is ze wel verzekerd, maar alleen voor dood, diefstal, niet meer voor de sport te gebruiken etc. Het geld dat een verzekering voor ziektekosten me zou kosten, is gelukkig niet wat ze per jaar aan dierenartskosten kost (de afgelopen 10 jaar) :)

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:57

Idd gewoon zelf geld opzij zetten. Dan blijf je ook baas over welke dierenarts, behandelingen etc....
Bedenk je bovendien dat een verzekeraar verzekeringen verkoopt om er aan te verdienen! Het gros van de mensen hebben meer aan premie betaald dan dat er ooit aan hen is uitgekeerd. Het is dus een risico calculatie. Misschien heb je pech, maar mijn ervaring in 30 jaar is dat ik er dik aan over heb gehouden de paarden NIET te verzekeren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:10

Mijn paard is niet verzekerd, maar ik heb een bedrag op mijn spaarrekening voor het geval dat. Dat moet altijd boven een bepaald minimum bedrag blijven. Eventueel zouden ook mijn ouders willen inspringen, maar ik kom denk ik een heel eind. Gewone uitgave en kleinere dierenarts uitgaven, gaan gewoon van mijn gewone rekening.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:38

Ik heb ook wel eens rondgekeken, maar het is niet altijd gunstiger om je paard te verzekeren.
Je moet dan wel goed kijken waar je je gaat verzekeren en niet dat je wanneer de DA langs is geweest
toch nog veel moet bij betalen..
Ik hou een potje apart.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:04

ik heb nu geen paard maar mn bedoeling is buiten een verzekering (want naar mijn ervaring valt er heel veel altijd net weer niet onder)
zorg ik ervoor dat ik altijd iets aan de kant leg, dit is dan voor of ziekte of als plots iets kapot gaat wat ik toch echt nodig heb voor mn trouwe edele dier :)

Als ik geen reserves heb (zal ook nooit jackpot zijn) koop ik geen paard. hoe graag ik dr ook wil...ik zou t niet aan kunnen dr weg te moeten doen omdat ik een paard gekocht heb op goed geluk

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:05

Hier ook een eigen dieren spaarrekening waar ik elke maand een vast bedrag opzet voor alle dierenarts kosten voor mijn 2 paarden en 4 katten.
Ook deze rekening heeft een bodem, dus afhankelijk wat het dier mankeerd, de slagings kans en mijn financien zal ik afwegen of het dier behandelt word. Ik laat mijn paarden bijv. niet opereren aan koliek.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:05

Voor hele grote ingrepen springt mijn vader bij, maar dan moet je denken aan
een operatie ofzo. De rest betaal ik meteen zelf.. In november had ze een darminfectie
rekening van 200 euro. Gelukkig kan ik dat meteen betalen, hoef ik ook niet voor te sparen :)

Pony is niet verzekerd, kostte 1750 euro dus dat leek me nogal overbodig.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:09

Ik heb een paar duizend euro op een spaarrekening staan voor het geval dat mijn paarden iets overkomt.
Tot nu toe heb ik het gelukkig nog niet hoeven gebruiken. Maar het is er wanneer nodig.
Ik ben eigenlijk voorlopig niet van plan om mijn paarden te verzekeren. Misschien dat ik mijn hengst verzeker wanneer ik hem in de sport ga uitbrengen. Maar nu vind ik het nog niet nodig. Dan kan ik dat geld beter opzij zetten.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:44

bij welke bank hebben jullie een extra rekening als ik mag vragen?
ik wil ook graag een extra rekening openen voor me paardje

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:51

abn amro, dat is mijn oude spaarrekening

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:15

Ik heb geen spaarpotje of een rekening met extra geld voor het geval dat. Als er wel iets met mijn paard gebeurt wat veel geld gaat kosten, gaan we eerst overwegen of het de moeite waard is en zo ja, dan hebben we heus het geld er wel voor.
Wat gebeuren moet, dat gebeurt er, zegt mijn vader dus daar zit ik niet zo over in. :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:41

spaar op de abn voor mijn kanjer
maar ook voor mijn vee stapel thuis
kom ik niet er mee uit dan springen mijn ouders altijd bij
onze dieren komen op de eerste plek als ze ziek zijn
en ook als ze niet ziek zijn hoor :D

Ismay1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:18

Mijn ouders betalen voor de stalling en dierenarts/ hoefsmid kosten (spullen, extras, wedstrijd e.d. moet ik zelf betalen).
Omdat ik zelf nog maar 18 ben, een klein bijbaantje heb en studeer (universiteit) kan ik haar natuurlijk neit zelf betalen! Voor alles wat ik wel zelf moet betalen spaar ik inderdaad. Van al mn inkomsten (wat er overblijft na uitgaven zoals verzekeringen etc.) bewaar ik 60,- voor mn paardenspullen ed. Dit alles houd ik in een schriftje bij (hoeveel geld ik nog heb voor paardenspullen, kleding, cadeaus, uitgaan etc.)!

Het werkt super! Het kost wel wat meer tijd omdat je eens in de zoveel tijd ff je 'bankzaken' op orde moet maken maar het zorgt er wel voor dat je bewust wordt van je geld, wat je nog over hebt voor wat =)

Whippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:03

Het is wel handig om flink te sparen. De kosten zijn niet niks

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:39

Als ik wat straks wat ruimer in m'n geld zit, gaat m'n spaargeld naar ASN, de manier waarop zij met de wereld omgaan bevalt me wel :)

Rutger101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:04

Ben ook blij dat ik mn paard verzekerd heb, hij heeft twee maanden geleden koliek gehad en bij de kliniek vroegen ze of ze mochten opereren als dat nodig zou zijn. Als je weet dat deze kosten verzekerd zijn, is dat toch een hele opluchting en dat maakt de beslissing een stuk makkelijker. Gelukkig is een operatie achteraf niet nodig geweest en is 'ie weer helemaal de oude :D
Had toch wel medelijden met mn spaarrekening gehad...

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:50

Rutger101 schreef:
Ben ook blij dat ik mn paard verzekerd heb, hij heeft twee maanden geleden koliek gehad en bij de kliniek vroegen ze of ze mochten opereren als dat nodig zou zijn. Als je weet dat deze kosten verzekerd zijn, is dat toch een hele opluchting en dat maakt de beslissing een stuk makkelijker. Gelukkig is een operatie achteraf niet nodig geweest en is 'ie weer helemaal de oude :D
Had toch wel medelijden met mn spaarrekening gehad...

Zeker als je weet dat bijvoorbeeld een koliekoperatie tussen de 3000 en 5000 euro kan kosten. En dan ligt het er nog aan waar de operatie plaatsvind.

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 23:42

En dan nog, even los van het geld.
Hoeveel paarden redden het toch niet na zo'n koliekoperatie...

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:16

Mijn spaarpotje is afgelopen voorjaar/zomer helemaal leeggeraakt. Heb een 'beetje' pech gehad met schuilstallen die gaan vliegen tijdens een storm, uiteraard op je omheining terechtkomen, en dan plots met 2 paarden moeten verhuizen naar de eerste de beste stal die plaats én vervoer heeft (en dus uiteraard niet de goedkoopste oplossing is) omdat ze toch echt diezelfde avond nog weg moesten. Verder nog een leuke rekening van foto's in de kliniek (paard afgekeurd voor verkoop, dus dan is die rekening natuurlijk ook voor mij), nog hooi aankopen voor 3 paarden voor een jaar. En toen was het geld wel op eigenlijk :+

Spaarpotje is nog niet aangevuld geraakt, dus mocht er nu wat gebeuren, dan kan ik dat niet zelf betalen. Gelukkig heb ik goed met mijn ouders overlegd. Zij zijn op de hoogte van mijn financiële situatie, en mocht er wat gebeuren zullen ze mijn paard echt niet laten sterven.

Het is niet ideaal, ik haat het om afhankelijk te zijn van andere mensen, maar geld groeit helaas niet aan de bomen, dus het kan even niet anders...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:20

Marloes schreef:
Amalarab, dat is inderdaad wel handig :j
Ik denk dat dit alleen handiger is voor ons, aangezien er bij ons thuis sowieso veel uitgegeven wordt door omstandigheden is het fijn dat die verzekering er sowieso is. Als we geld gaan sparen weet ik bijna zeker dat dat vroeg of laat aan iets anders uitgegeven wordt ipv mn paard als ze ziek is ;)

Okee, en je zegt alles boven je eigen risico wordt verzekerd. Maar is dat wel zo? :)

Wij hebben onze paarden verzekerd gehad bij verschillende verzekeringen, tot we operaties niet vergoed kregen. Nu hebben we niks meer verzekerd.
Ik probeer ook altijd wat apart te leggen, maar als studente die samenwoont is dat knap lastig. :+

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:54

ik leg sinds ik 4 weken geleden weer een paardje heb 20euro per maand apart!ik gebruik dat geld mocht het nodig zijn alleen voor de dierenarts en plotselinge dingen die ECHT nodig zijn!ik heb 7 jaar een eigen haflinger gehad die verzekerd was voor ong 36euro per maand en alles werd voor 90% gedekt
in die 7 jaar heeft de verzekering nooit iets uit hoeven keren en na de verkoop was ik de maandelijkse 36euro ook kwijt....dus tel uit je winst!!!ik heb er wel van geleerd

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:25

Ik heb mijn palomino merrie nu een kleine 4 jaar. En heb der meteen uitegbreid verzekerd. Ik betaal zo'n 500 euro per jaar aan verzekering. Heeft ze gelukkig nog nooit wat ergs gehad. Je een keer een dikke knie door een ontstoken wondje. Maar dit werd niet vergoed voor de verzekering. Ik heb nu al minimaal 2000 euro naar de verzekering gebracht. En nog nooit wat uitgekeerd gehad. Ik denk er dan ook elk jaar weer aan om hem op te zeggen. Maar ben bag dat als ik hem opzeg er wat gebeurd.
Mijn andere paard zit dan ook niet in de verzekering.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:31

ik heb mijn paard niet verzekerd en ook geen spaarpotje voor haar.

als er iets gebeurd met haar betaal ik het gewoon, desnoods in termijnen, er is toch altijd wel wat te regelen.?

ik heb nog nooit van een da gehoord dat ze zeggen geen geld geen operatie..

alles is tegewoordig zo duur.. ik vind het echt knap dat er mensen zijn die nog kunnen sparen!