Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Britt1 schreef:Ik heb een stal op het oog wat 250 euro kost. En ik woon niet eens in de randstad.
Deze stal is voor mij ideaal, want uitrijmogelijkheden de bossen in en de hele dag weidegang (heel belangrijk). Verder is alles ook all-in. Maar goed, 250 euro, dat is niet niks. Dan ben je er ook nog niet helemaal natuurlijk.
En ik heb ook nog een hypotheek te betalen en alle andere kosten die komen kijken bij een eenpersoons huishouden.
Lies21 schreef:Ik vind 250 in de maand voor stalling WEL duur.
ik woon ook niet in de randstad maar vind het uit principe duur....
Ik ben daarom van een 240 euro per maand overgegaan naar een andere stal waar ik in totaal 120 euro per maand kwijt ben. Wel een stuk minder luxe natuurlijk maar een blijer paard. Ook om in de toekomst misschien wel een 2e erbij te doen.
Ik doe dit nog niet zo heel lang helemaal alleen, en ik hou per maand nog net geen 500 euro over om vrij te besteden.
Dan staat mijn paard op ijzers en ik rij westrijden.
Van die 500 gaat er 200 naar de spaarrekening, en de rest hou ik over.... MAARRRR dit is zo op....
Een kapotte deken, kapot halster, tandarts, opsteophaat.
En van dit geld moet ik ook nog kleren kopen.
Dit geld is bijna elke maand op, en ik ben echt wel zuinig en denk na voor ik iets koop....
Ik ben het dus eens met een eerdere opmerking dat je eigenlijk wel minimaal 400/500 euro over moet hebben....
En goed je prioriteiten stellen, heeft jou paard, heb jij het nodig om op zo'n dure ( misschien luxe) stal te staan? Ben je bereid om elke avond even een paar drollen uit je stal te mesten, enz....
Lies21 schreef:Ik vind 250 in de maand voor stalling WEL duur.
...
Anoeska schreef:Lies21 schreef:Ik vind 250 in de maand voor stalling WEL duur.
...
Je kan het wel uit principe heel duur vinden, maar voor veel minder vind je het niet in de randstad. Dus dan is de keuze; verhuizen naar noord-oost groningen, waar het vast veel goedkoper is of gewoon de prijzen betalen die er gevraagd worden.