Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
JoyCiej007 schreef:Kon even geen betere titel bedenken.
De uitloop naar de (schuil)stal is helaas al enkele weken geleden getransformeerd tot een gigantische baggerbende; echt zuigende modder waar m'n pony's soms tot hun enkels in komen. Nu heb ik afgelopen jaren ervaart dat, wanneer dit gaat aanvriezen, er allemaal putten en gaten ontstaan waar ze hebben gelopen. Voor de pony's loopt dat niet alleen ongemakkelijk, ik breek er ook vaak haast m'n nek over.
Nu dacht ik: wat als ik nou vlak voor de vorst (v/h weekend zal het 's avonds -4 gaan worden volgens de voorspellingen) die modderpoel mooi glad maak met een hark en schep? Dan kan het egaal aanvriezen, en als het eenmaal uitgehard is door de vorst, zijn er ook geen putten en gaten meer.
Als het vriezen niet goed genoeg doorzet, wordt het dan misschien wel weer een bende, geen idee.
Heeft iemand hier ervaring mee, zou dit een goed idee zijn of is er weinig aan te doen? Ik weet dat het meest ideale is als de uitloop bestraat/betegeld/verhard zou worden, dat zou ik ook héel graag willen, maar helaas is de weide niet van mij en het zal ook nog wel een hele investering zijn qua werk en geld, omdat het zo'n baggerzooi is dat er echt flink afgegraven moet worden, willen tegels niet verzakken.
Zidore schreef:ik bedenk me opeens iets...zou het ook met kattengrit dan kunnen in de stal?
Zidore schreef:en houtkorrels kan dat ook?
Zidore schreef:ik zou het zeker harken, scheelt je zoveel gehobbel en gestrompel
wij hebben lekkage hier gehad (toen het ging dooien) boven de stal van onze welsh
die staat nu dus voor de helft in de modder (zandbodem onderin de stal, de rest stro)
lek is wel gerepareerd, maar die plek blijft nat.
hoe kan ik dit weer droog krijgen, iemand een idee??