Jep hier staan ze ook 24/7 buiten, ook van de winter! Als ze een plekkie hebben waar ze droog en uit de wind kunnen staan, prima toch?!
_Layco_
Geplaatst: 24-11-10 17:30
Tuurlijk kan dat. Jouw pony heeft ook nog eens een winterdeken op, dan kan het al helemaal. Pony's in de natuur hebben geeneens een schuilstal, dus waarom zou dit niet kunnen ? De meeste pony's vinden het fijner buiten dan binnen.
Met voldoende ruwvoer lekker buiten laten lopen Onze ponys lopen ook lekker buiten hoor, zelfs met -25°C zonder deken. We houden ze wel in de gaten, mochten ze het toch koud krijgen gaat er een deken op, maar tot op heden zijn ze lekker warm
mvdbijl
Geplaatst: 24-11-10 17:32
Mijn 2 fjorden staan 365 dagen per jaar 24/7 buiten.
Zolang ze voldoende ruwvoer krijgen om zich warm te stoken en een lekkere vacht hebben, en een schuilplekje. Zie ik geen problemen..
teun01
Geplaatst: 24-11-10 17:42
Ook mijn mening is om paarden/pony's zo lang mogelijk buiten te laten staan. In het wild doen ze toch ook niet anders?? Zorg inderdaad wel voor voldoende hooi, water en een liksteen en natuurlijk een stalletje waar ze in kunnen schuilen bij erg noodweer.
Jep, mijne staat ook buiten, en daar blijft ze ook :p schuilstal en er zal altijd een berg hooi liggen, sneeuw of geen sneeuw, -10 of niet Zeker als ze uit de wind/neersmag kunnen staan is het imo helemaal goed
Amalarab
Geplaatst: 24-11-10 18:25
Geen schuilstal maar wel bomen en dus 24/7 buiten. Tis een modderbende maar ze kunnen gelukkig op het droge stuk hun ruwvoer eten. De oude merrie heeft een winterdeken, de andere 2 niet. Tis wel behelpen met dit weer, maarja ik denk (en hoop ) dat zij dit fijner vinden dan elke nacht op stal!
Arzil
Geplaatst: 24-11-10 19:53
Mijn KWPN'er staat sinds 1,5 week ook 24/7 buiten zonder schuilstal, maar met beschutting. Wel met dekentje op. 's avonds krijgen ze flinke bult hooi en ik voer ze bij. 's ochtends krijgt ze niks, maar ze hebben nog flink wat hectares waar gras opstaat. Ik blijf haar gewicht en conditie goed in de gaten houden.
Dus denk dat het geen probleem is als je ze continu in de gaten blijft houden of ze op gewicht blijven (en dus teveel energie verbruiken).
Love_Mirra
Geplaatst: 25-11-10 00:41
genoeg ruwvoer en dan is het absoluut normaal om je paarden buiten te laten staan. Mijn paarden staan ook het hele jaar door buiten
hier staan ze ook gewoon 24/7 buiten (wel in een paddock want kleigrond is nat geen pretje ). ook sneeuw gaan ze niet dood van. als ze maar genoeg ruwvoer hebben. wij hebben overigens geen schuilstal, maar bomen en een muur. ze kunnen dus wel uit de wind staan als ze willen.
ELUNA
Geplaatst: 26-11-10 00:00
Mijn paarden staan dag en nacht buiten, ze hebben wel een schuilstal ze zeggen dat de paarden die dag en nacht buiten staan de gezondste paardjes zijn e
Zolang ze een schuilstal hebben, met droge voetjes kunnen staan en gewoon lekker onbeperkt hooi kunnen eten, dan is er echt niets aan de hand en kunnen ze er prima tegen.
marleen_usar
Geplaatst: 26-11-10 14:59
Mijn paard staat zonder schuilstal maar met regen deken als het nodig is.