Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ElCamino schreef:Helaas is hooi gewoon duur nu. Soms zit het mee, soms tegen.....ik voer nu ook grote kuilpakken op om mijn hooi een beetje te soparen , anders kom ik ook tekort, maar wat het ook mag gaan kosten, ik koop gewoon goed hooi voor ze ! Paarden kosten nou eenmaal geld, daar hou ik rekening mee, een keer ee dure DA rekening moet je ook kunnen betalen dus extra duur hooi ook denk ik dan maar....
Sannessep schreef:Dat is idd mijn probleem... ik heb niet zoveel plek, hooguit voor een baal of 100/120 afhankelijk van de grootte. En ik kan alleen kleine pakjes kwijt, das de elende. Grote balen zijn nog wel te krijgen, maar die moet ik dan buiten laten liggen en mijn ervaring is dat dat niet goed gaat. Ik woon in Overijssel
(volgend jaar ga ik verhuizen, dan kan ik waarschijnlijk zelf mijn land hooien en heb ik dus sowieso voldoende, maar goed. Nu nog niet)
lidia_egdom schreef:Overgang op kuil een optie?
BiancaDinja schreef:geef ze kuilgras dat is net zo ieds als hooi bij ons was ook hooi te kort maar wat wij hebben ge daan is het kuilgras van de koeie en zo gebruiken het moet wel licht kuilgras zijn
en de paarden en pony's vinden het vaak nog lekkerder!!
BiancaDinja schreef:ik lees hie ook nog dat je de paarden stro wil gaan geven dat is alhelemaal niet goed voor ze daar kunne ze ziek van worden
Sannessep schreef:Ik heb nu iets gevonden voor 5 euro per pakje. Hopen dat ze dat voor die prijs ook willen brengen (is in de buurt, bij zo'n hobbyboertje). Ik denk dat ik ook maar eens ga proberen wat meer stro te voeren of zo. Paardjes zijn toch iets te dik, maar ik wil graag dat ze de hele dag wat te knabbelen hebben, ik verspreid nu één baal over een dag, misschien dat ik dat wat op kan vangen met stro, zodat ik wat zuiniger kan zijn met het
hooi.