veranderen van stal, gedrag van het paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zomer09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 23:39

Nou, hij is verhuisd. En hij staat nu het grootste gedeelte van de dag buiten. Prima. Maar hij is inderdaad erg kijkerig en druk. Als ik hem binnen zet aan twee "touwen" om te borstelen ed, is hij heel onrustig, schraapt de hele tijd met zijn hoeven en zijn oren staan vaak achterover. Hij kijkt ook erg gestresst.

Hij staat er nu bijna twee weken en bijna één week bij de andere paarden. De eerste week in een "eigen" weiland ernaast. Eenmaal in de kudde heeft hij de eerste dag menig paard een schop verkocht. En dat verbaasde mij enorm, echt waar. Nu lijkt het wel goed te gaan.
Je kunt hem wel berijden, maar hij dribbelt meer dan anders en is heeeel kijkerig. Een buitenritje wacht ik nog wel even mee. :D

mika11

Re: veranderen van stal, gedrag van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:58

Dan moet hij duidelijk nog wennen. Soms duurt dat wel een paar weken voor ze hun plekje hebben gevonden.

Miracle_

Re: veranderen van stal, gedrag van het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:15

Het is echt heel verschillend per paard. Ik ben nu 2 keer van stal verhuisd. De eerste keer was ze heel relaxed, en nu ben ik vorige week verhuisd, en nu is ze best onhandelbaar moet ik zeggen. Normaal gesproken is het echt de rust zelve, maar nu is ze erg hyper.
Ik gun haar gewoon even een paar weekjes, en dan zal het vast wel over gaan.

Gewoon verhuizen, dan kom je er vanzelf achter. En als jij denkt dat het beter voor je paard is om te gaan, dan moet je het echt niet laten.