Hoeveel hiervoor betalen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:39

Hallo

Ik heb en behoorlijk stuk land voor ongeveer 175 euro per jaar !!
zelf voor alles zorgen omheinig enzo,. maar mijn paarden kunnen er hele
jaar opstaan ! allen winter nat maar toch winters heb je het liefs je paard binnen toch

vraagje_

Re: Hoeveel hiervoor betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:41

Tja randstad en vooral Leiden en omgeving.
Denk dat je gauw 200/250,- pm kwijt bent.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:51

Hier in de omgeving hoor ik jaar bedragen van 600,- euro voorbij komen per hectare. Ongerekend dus 50,- euro per maand.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 22:49

Bedankt voor de reacties zover!

Dani_ schreef:
moet verbetert worden

Oké... zie dit nu pas... :o? :o? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:08

easygoing schreef:
Roselie schreef:
Ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat dit de randstad is he....is alles veel duurder!

Ja idd, betaal je in andere delen van het land 150 per maand aan een goede pensionstal dan is dat hier al snel het dubbele. Verder denk ik dat 100 pm zeer redelijk is voor het land.

Als je dan alle kosten er nog bij opteld die je hebt. kun je je paard net zo goed in pension zetten.

1 ha is te weinig om een 1 paard van te laten leven. Dus tel daar nog minstens 100 euro hooi bij op. Dan nog water en brok. En je zit ong op de prijs van een pension stal..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:31

Anoniem schreef:
easygoing schreef:

Ja idd, betaal je in andere delen van het land 150 per maand aan een goede pensionstal dan is dat hier al snel het dubbele. Verder denk ik dat 100 pm zeer redelijk is voor het land.

Als je dan alle kosten er nog bij opteld die je hebt. kun je je paard net zo goed in pension zetten.

1 ha is te weinig om een 1 paard van te laten leven. Dus tel daar nog minstens 100 euro hooi bij op. Dan nog water en brok. En je zit ong op de prijs van een pension stal..

Das waar maar ik ging er vanuit dat TS meer dan 1 paard heeft ;). En dan zijn de kosten wel lager dan een pensionstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:37

easygoing schreef:
Anoniem schreef:

Das waar maar ik ging er vanuit dat TS meer dan 1 paard heeft ;). En dan zijn de kosten wel lager dan een pensionstal

Dan weer wel. Al vraag ik me dan af of het verstandig is om 2 paarden op 1 ha te zetten. met oog op modder enz. Dan word namelijk heel je weiland vertrapt en heb je alsnog geen gras. Want 1 ha splitsen in 2 weilanden is weer erg krapjes

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:40

Ts zou dan kunnen overwegen om een gedeelte op te geven voor een bakje/paddock met een gedeelte verhard.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 18:52

Ik doe het niet om goedkoper uit te zijn dan op een pensionstal, dat interesseert me niet ;).

En ik heb inderdaad maar één paard, maar het is zeker niet de bedoeling haar alleen te zetten.
De weide heeft een L vorm en de lange zijde wordt de zomerweide waar ik waarschijnlijk ga werken met stripbegrazing. En de korte zijde wordt de 'winterwei', waar ook de schuilstal staat en inderdaad een groot deel bestraat zal worden. Ze hoeven er niet een heel jaar rond van te kunnen eten, maar krijgen gewoon hooi bij indien nodig. Hoe ik het precies ga indelen ben ik nog helemaal niet uit. Maar daar ging dit topic ook niet over ;).

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:53

Bij mij is het 60 euro per paard en met een limiet van 2 paarden en 1 shetlander.

margriet78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:30

100 euro lijkt me een mooi bedrag