Rijbaan zonder vergunning aanleggen of uitloopbak aanvragen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:01

Embe schreef:
Ik vind het persoonlijk nog wel een risico om een baan van ca 30.000 euro zomaar neer te leggen.

gelukkig komt de aanleg van mijn bak bij lange niet in de buurt van dat bedrag ;)

Embe

Re: Rijbaan zonder vergunning aanleggen of uitloopbak aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:04

Dan zou ik de afweging makkelijker maken, maar als je professioneel met paarden bezig bent wil je een baan waar je altijd in kan rijden. Dan kom je toch al snel in op die bedragen uit. Dan vind ik het risico te groot.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:09

bij de aanleg van een professionele bak zou ik het risico ook echt niet nemen.

ik heb het geluk dat mijn bak 'hoog' ligt en dat de grond daar eigenlijk altijd droog is. heb dus alleen het witte naar boven laten halen, niks gedraineerd en geen profesionele zandlaag. dus had puur de kosten van het graven.

Embe

Re: Rijbaan zonder vergunning aanleggen of uitloopbak aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:40

@loulou: Tja, we denken er aan om de paddock en longeerring wel zo te doen. De grond ligt daar nl ook hoger en het is zandgrond. Blijft ie lang goed bij jullie?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:06

hij ligt er nu 3 dagen :D
de grond moet nog een week rusten voordat ik er gebruik van mag maken (door de hoge stand grondwater)

dus ik kan je er geen zinnig woord over vertellen ;)

het deel wat 15 jaar geleden gedaan is was altijd droog, maar volgens mij nooit onderhouden, dus heb ik opnieuw laten doen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:13

rapido schreef:
gezeur krijg je meestal pas als er buren geklaagd/geklikt hebben!

ja veel gemeentes zoeken niet zelf actief maar het risico van de buren blijft.
Als je buren over tien jaar hun huis verkopen en de kopers hebben er problemen mee en het ligt onvergund dan heb je een probleem. Logischerwijze zeg je dan: koop dat huis dan niet! Maar zo ligt het niet, jij zult dan moeten afbreken.
En ook een simpele burenruzie over een kat, over parkeren, snoeisel, lawaaioverlast,... je zult nergens over kunnen beginnen want als je mot krijgt en ze gaan lastig doen over je rijbak dan hang je.
Ik ben iig blij dat ik nu alles vergund heb.