Paard ontsnapt op 101 manieren.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: Paard ontsnapt op 101 manieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:23

idd zoals hier boven genoemd word even een schrikdraadje plaatsen..flink stroom erop en een beetje mazzel en ze blijven binnen de paddock.. de drachtige merrie is niet veel anders als de andere paarden en blijft als ze slim is wel achter het stroomdraadje..

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:24

tegen het eten aan het hek zou je er diesel op kunnen smeren met een kwast. hertshoorn olie kan ook maar regend eraf.
verder zou ik een draadje plaatsen idd. wij hebben het zelfde probleem alleen ik heb 2 honden die ze binnen het hekwerk houden..
verder verveling tegen gaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:29

Onze dragende merries staan altijd zonder stroom. Ze doen het maar een 1x. En de jouwe ws. een paar keer, maar er zijn er weinig die écht door stroom gaan.

MAARRRR. Het is wintertijd, joepieeee. Dikke dekens houden het dus wel behoorlijk tegen.

Succes! Ik zou hem kluisteren! :')

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:32

Heb het met mijn vader overlegt.
En hij wil alleen schokdraad als het niet zichtbaar is,
''Anders kunnen we net zo goed het dure hek weg halen ,''
Het hengstenhek heb ik voorgesteld.

Hij:''Ik ga liever voor een hengste hek wat een dure grap is en dat het een stel gedetineerden lijken , dan dat ik zo'n koeienboer met schokdraad word.''

Ik piste in me broek van die laatste opmerking.

Iemand enig idee of ''Hengsten hek'' ook in houten western styl te koop is?
Of.
Hoe je schokdraad zo kan ophangen dat het niet zichtbaar is.
En kan je schokdraad in de kleur van hout gewoon mee verfen zonder dat het het schokdraad minder goed zijn werk kan doen.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:34

Chaos schreef:
Onze dragende merries staan altijd zonder stroom. Ze doen het maar een 1x. En de jouwe ws. een paar keer, maar er zijn er weinig die écht door stroom gaan.

MAARRRR. Het is wintertijd, joepieeee. Dikke dekens houden het dus wel behoorlijk tegen.

Succes! Ik zou hem kluisteren! :')

De draak die ontsnapt en de drachtige merrie zijn 2 verschillende.
En hem is een haar.

Wij hebben allemaal van die waterafstotende met gel gevulde dekens.
Voelen ze het dan nog wel?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:48

volgens mij is schrikdraad in vele kleuren te krijgen, in ieder geval zwart. weet niet hoe donker je hek is.
je kan het ook tijdelijk plaatsen en dan keer stroom er af laten. blijft die op z'n plek kan het draad als nog weg.

lastig hoor. maar wel erg mooi omschreven en moet er echt hilarsh uit hebben gezien. heb een shet die echt bij voldoende stroom alleen achter een enkel stroomdraadje blijft staan anders duikt die er mooi onder door of tussendoor om aan de andere kant meer te eten.

denk dat het wel nut heeft nu die het hout op eet. zijn neus is erg gevoelig en niet ingepakt. deken tegen draad tja dan voelt die nog niks.....

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:41

je kunt een strook van het schriklint, om het voorstuk van de deken knopen (waar de borstsluiting zit) dus wel er helemaal omheen zodat het aan de binnenkant tegen de borst komt. Paard van mijn vriendin had aan één schokje genoeg, heeft het nooit meer gedaan. Als mijn clown straks ook weer uit gaat breken krijgt ie ook een strook lint om zijn borstsluiting!

Maar ik verwacht wel dat je de volgende uitbraakpoging voor ons op film zet, hahahaa wat een slim paard heb jij zeg.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:07

Hahaha, geweldig, al die manieren.
Als je nog een keer een foto heb kunnen maken, wil je em dan laten zien? :+

Ik zou wel ff stroom proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:20

mijn toenmalige hengst kon heel goe klimmen.... Tot ik hem een x in de bak had gezet, en het was zo stil.... Ging ik kijken, stond hij daar met zijn voorbenen over het hek (voorhoeven in de wei dus) en achterbenen nog in debak, met zijn buik op het hek :') heeft me heel veel moeite gekregen om hem eraf te krijgen, was nog alleen ook :') ook in de trailer heeft hij over voorstamg gehangen met zijn hoofd ondersteboven voor in de trailer vanwege ruimtegebrek haha... Ik stond daar zowat te janken toen ze alles moesten losschroeven en het paard zat gewoon met zn kop ondersteboven hooi te eten wat op de grond lag in de trailer :Y)
die was echnie wijs!!

Ennuh mijn toen 9mnd drachtige hafje van 1.50 wilde over het hek springen, en was ff vergeten dat ze een dikke pens had.... Gevolg: blijveb hangen met je buik en over de kop slaan... Grrrr....
Springen onder t zadel is ze neit zo goed in maar los vanuit stilstandd over 1.50..

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 11:51

VivaLaVida schreef:
mijn toenmalige hengst kon heel goe klimmen.... Tot ik hem een x in de bak had gezet, en het was zo stil.... Ging ik kijken, stond hij daar met zijn voorbenen over het hek (voorhoeven in de wei dus) en achterbenen nog in debak, met zijn buik op het hek :') heeft me heel veel moeite gekregen om hem eraf te krijgen, was nog alleen ook :') ook in de trailer heeft hij over voorstamg gehangen met zijn hoofd ondersteboven voor in de trailer vanwege ruimtegebrek haha... Ik stond daar zowat te janken toen ze alles moesten losschroeven en het paard zat gewoon met zn kop ondersteboven hooi te eten wat op de grond lag in de trailer :Y)
die was echnie wijs!!

Ennuh mijn toen 9mnd drachtige hafje van 1.50 wilde over het hek springen, en was ff vergeten dat ze een dikke pens had.... Gevolg: blijveb hangen met je buik en over de kop slaan... Grrrr....
Springen onder t zadel is ze neit zo goed in maar los vanuit stilstandd over 1.50..

Had een paard , grote ruin van 1,78 hij was zo homo als maar kon.
Hij was echt doodsbenauwd voor honden.
Op wedstrijd is hij een keer bijna door het voordeurtje van de trailer gegaan.
Was alleen vergeten dat zijn dikke kont niet onder de stang door kon.

Maar goed was 8 man nodig om hem aan zijn deken /staart terug de trailer in te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:05

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:18

Als ze 1x een goeie pets gekregen hebben dan kijken ze wel uit.
Dan hoef je waarschijnlijk niet eens elke dag het stroom aan te zetten,enkel als ie weer uitgetest heeft dat er niks op staat.
Wij hebben een minishet die ook 101 manieren weet om te peren hahaha maar voor de stroomdraad heeft ze respect!

svvliet96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:19

mischien verveeld ze zich wel. :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:28

@TS: wat funnyhorses zegt kan je serieus nemen...Trudy is een queen als jouwe een princess is ;)

Ik denk dat stroom toch wel een goed idee, is je hebt wel donkergroen/bruin stroomdraad, hoef je niet te verfen, kan je zo kopen!
En als het maar om 1 van de kudde gaat die debiel doet, kan je niet gewoon de rest in de paddock zetten en die ene in de wei? Alleen zal ze de boel wel niet zo slopen neem ik aan...

duncie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:29

samso1 schreef:
mischien verveeld ze zich wel. :)

Zat ik ook aan te denken.
Hooi in hooinetten doen?
Voetbal (paardenvoetbal) neerleggen?
Hebben ze iets te doen :+

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:30

Citaat:
Een foto uit de oude doos, Mevrouw haar Glory jaren.

Dit was geloof ik de M , maar ze kon nog hoger als dit.

is dat in leende? :o

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:46

Ik vrees toch dat heel veel mensen zich vergissen in de werking van schrikdraad, aangezien er zoveel zijn die roepen "één keer een flinke tik en dan weten ze het wel"

Ik had ooit een jonge hengst die over het gladde staaldraad ging hangen, waarbij dat draad dus ingeklemd werdt tussen een huidplooi die ontstond in zijn hals (doordat hij zijn hoofd aan de andere kant van het draad dus naar de grond bracht om daar gras te plukken, want dat was net even iets groener dan het gras waar hij op stond denk ik). Je hoorde het klappen daar in die huidplooi, maar reageren :n Hij had er helemaal niets van.... En het was nog zomer ook en hij een volbloed arabier, dus een korte vacht en dun huidje!

Nu hebben we een merrie welke vanuit stand nog 1.70 probeert te springen (1.50 haalt ze net), ze wandelt dwars door hout én stroomdraad, maar niet als deze 2 gecombineerd zijn (dan vangt ze te veel stroom in de tijd die het haar kost om de planken kapot te duwen). Nu hebben we 2 meter hoog gaas met een spandraad helemaal boven en helemaal onder, zo is er voldoende weerstand ook onder om te voorkomen dat ze er onderdoor gaan (en we laten het gras of onkruid aan de andere kant groeien zodat het mooi lang is en zo ook weerstand bied als ze hun hoofd er onderdoor willen steken).
We wilden eerst 1.50 hoog als tussenafscheidingen doen, maar 1 van de bijna-3-jarige mannen doet dan zijn hoofd erover en eet het gras aan de andere kant, waardoor het gaas zo krom gaat staan en steeds opnieuw strak gespannen moet worden...

in geval van TS zou ik een stoomlintje (van een cm breed ofzo, in kleuren wit, groen en bruin verkrijgbaar overigens, dus bruin zou een goede oplossing zijn qua kleur) direct boven en onder (1 cm boven en 1 cm onder, of precies voor de randen van de plank, dus alsof je de omtrek van de plank ervoor tekent met schriklint) de planken doen. Zo kan ze niet kauwen aan de plank en zal ze ook niet zo snel meer tussen of door de planken gaan. Voor drachtige merrie's maakt het geen zier uit, er staan er talloze dagelijks in met schriklint omheinde landjes over héél de wereld, dus dat komt vast in orde ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 01:57

Pff lastig TS.
Hoger hek plaatsen hoeft ook niet uit te maken. Mijn merrie is alleen veilig in de binnenbak.
Verder springt ze ook overal overheen.
Ze heeft ook een hek van 1.80 genomen, wat helaas wel voor een wond zorgde, maar dat even los ervan.
Als je echt zo'n uitbreekdraak hebt, blijven er weinig opties over

paschja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:04

Quandro schreef:
Afbeelding

Een foto uit de oude doos, Mevrouw haar Glory jaren.

Dit was geloof ik de M , maar ze kon nog hoger als dit.

Sorry hoor, maar is dat "Princes"? Volgens mij is dat toch echt "Belle étincelle", gereden door Caron Kommers (heeft nationaal 1.40 gesprongen)....
Zie ook http://www.stalkommers.nl/dressuur%20en%20springen.htm

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:19

Oeps..... Verklaar je nader Quandro. Hier ben ik toch wel heel benieuwd naar.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:20

Kijk, nu wordt het interessant. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:22

Oeps. Nu ga ik het ook even volgen :))

Antwoord op je vraag ts: ik zou schrikdraad proberen inderdaad.

vieux2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:35

ben benieuw wat de reactie is van ts.....................
en of ze die ook geeft.
en natuurlijk gewoon schrikdraadje erlangs en dan goed stroom erop. moet je eens kijken hoe lang ze het dan nog doet

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:37

Ik heb gewoon een ijzeren schrikdraad op mijn houten hek staan, dat zie je niet...kijk je zo doorheen. Ik hoef hem niet continu aan te zetten. Als ze er eenmaal aan gehangen hebben, dan zijn ze een hele tijd errug voorzichtig.

Maarrr, mijn Opa had vroeger Ijslanders, die er gewoon tegenaan gingen hangen. En als ik dan voelde of de schrikdraad wel aanstond, dan kreeg ik me toch een klap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:41

Het is toch een kwestie van uitproberen denk ik. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk. Maar het is in ieder geval het proberen waard :j