Vreemde man in mijn weide?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vreemde man in mijn weide?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:03

Ben je alweer wezen kijken TS? Wat vindt je vader er eigenlijk van?

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 21:12

Ik ben inmiddels terug en niemand te bekennen, ook geen spullen meer.
Morgenvroeg ga ik weer even kijken, en dan 's middags ook.
Ik ga iig bordjes ophangen, en eventueel een camera ofzo, maar daar moet ik me nog iets verder in
verdiepen. Als ik hem nog een keer zie dan bel ik de politie denk ik.
Pff, vind het toch echt eng allemaal.

Mijn vader is het er helemaal mee eens, hij schrok zich rot toen ik het vertelde!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:21

Vervelende zaak. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je door het aanspreken van de meneer al van hem af bent, zoals ik het lees is het een verwarde persoon geweest die er een onderkomen wilde maken voor zichzelf. Ik heb nu 1,5 jaar een landje met stallen en daar sliep toen ik het overnam regelmatig een zwerver in een hoek van mijn land gehad, die had er zelfs een soort bed gemaakt / matras. Man deed niemand kwaad zei men, maar ik vond het wel vervelend. Ik heb hem nooit gezien, zag wel af en toe drankflessen en pakjes kant en klaar eten .... op een gegeven moment heb ik allles opgeruimd en tegen de plaatselijke imker gezegd dat hij er bijenkasten neer mocht zetten. Nooit meer iemand daar gehad :+

Bij mijn vorige wei ook mensen op de wei gehad, zelfs op mijn pony's. Daar heb ik toen alles afgezet met hoog schrikdraad, bordjes verboden toegang, niet voeren en camerabewaking opgehangen en aan aantal mensen gevraagd regelmatig te kijken of er mensen waren. Gelukkig hield dat dus ook op.

Het is heel vervelend maar je kunt het nooit 100% voorkomen ook al heb je ze achter je huis staan. Maar bordjes verboden toegang, schrikdraad op goede plaatsen, paarden zo neerzetten dat ze altijd stukje van 1e draad af moeten blijven, dat is alles wat je kunt doen.

Bij mij deed de politie niets. Bij de zwerver heb ik hem dus zelf nooit gezien, bij de mensen in het land zeiden ze dat ze wel wat beters te doen hadden en als mijn pony's niets werd aangedaan (er op rijden was blijkbaar niet erg genoeg) deden ze niets :(

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:26

Brr.. wat een enge situaties komen er hier allemaal naar boven zeg! Je zou toch denken dat mensen meer respect voor andermans eigendommen hebben en er van weg blijven.. nou ja.. Hopelijk blijft dat figuur nu weg van je paardje!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:38

Heel vervelend, spannend en beangstigend voor je TS. Brrr. Zeker omdat het ook zo afgelegen is.
Maar ik denk dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken.
Als deze man rottigheid uit had willen halen had ie daar al alle gelegenheid voor gehad. Hij komt zo uit je beginpost te lezen al langer in de buurt van je paarden.
Ik vermoed ook dat je nu wel van hem af bent.
Wél slim om een melding bij de politie te maken, dit bespreken met de wijkagent, en de mensen van de huizen die vlakbij staan te waarschuwen.
Succes ermee!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:50

zodiacje schreef:
Mag ik zeggen dat ik het redelijk logisch vindt dat de politie geen tijd heeft/ vrijmaakt voor kinderen op een wei...

En zeer agressieve moeder...!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 23:55

Gewoon de politie bellen. Je hebt grote kans dat het een bekende van hen is en dat de man al lang in het hulpverleningscircuit zit.
Neem ook eens iemand mee naar je wei en probeer een gesprek met de man aan te knopen. Vraag zijn naam en waar hij woont. Vertel hem dat hij wel je paarden mag aaien, maar dat je niet wil dat hij in je wei komt. Het lijkt er niet op dat hij je paarden kwaad wil doen.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 01:05

Het idee alleen al dat er iemand in je wei aan het rondstruinen is bij je paarden.Je zou ´s avonds in het donker angst hebben om naar je paarden te gaan omdat die meneer daar ineens zou kunnen staan.

Hopelijk blijft het bij deze ene keer dat je hem betrapt hebt en dat dat hem heeft afgeschrikt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:19

Ik weet neit of er een sloot omheen ligt? Maar als dat het geval is en je het weiland maar op 1 manier kan bereiken, namelijk door een hek dan zou ik aan beide kanten van het hek een slot ophangen zodat ze hem niet open kunnen maken d.m.v. hem aan 1 kant uit de bouten te tillen. Op die manier wordt de kans dat je paarden ineens weg zijn een stuk kleiner. Wat je ook kan doen is het hek onder stroom zetten door er een stroomdraadje tegen aan te plaatsen, zodat ie het wel uit z'n hoofd laat om over het hek te klimmen.

Ameena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 18:58

daffie1986 schreef:
Ik weet neit of er een sloot omheen ligt? Maar als dat het geval is en je het weiland maar op 1 manier kan bereiken, namelijk door een hek dan zou ik aan beide kanten van het hek een slot ophangen zodat ze hem niet open kunnen maken d.m.v. hem aan 1 kant uit de bouten te tillen. Op die manier wordt de kans dat je paarden ineens weg zijn een stuk kleiner. Wat je ook kan doen is het hek onder stroom zetten door er een stroomdraadje tegen aan te plaatsen, zodat ie het wel uit z'n hoofd laat om over het hek te klimmen.

Er ligt geen sloot omheen, maar ik denk toch dat ik zo'n tweede slot ophang, geeft me wel een veilig gevoel denk ik.

Ik ben vanmorgen vroeg weer wezen kijken, en een uurtje terug ook, ik heb niemand meer gezien.
Hopelijk blijft het zo.... Ik vind het nog steeds echt vreemd, ik heb toch geleerd van mijn ouders dat je niet zomaar
op andermans terrein gaat, maarja

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:44

Zeker naar de politie gaan!!!! Misschien ook de dierenbescherming inschakelen??
Het gaat om het welzijn van jou paarden.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:43

pandora1 schreef:
Zeker naar de politie gaan!!!! Misschien ook de dierenbescherming inschakelen??
Het gaat om het welzijn van jou paarden.

nou volgens mij is de dierenbescherming puur om het gezondheid van de paarden, denk niet dat zij voor die man zullen komen!

ts, de man nog gespot? of is hij vertrokken?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:03

Ameena schreef:
Weet iemand waar ik een goede camera kan krijgen? .

www.conrad.nl hebben ook een snelle levertijd, wij hebben ze ook daar gekocht.
en ik zou zeker ook naar de politie gaan.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:07

Misschien was die man echt wel zo naief dat hij dacht dat hij die 'arme beestjes' echt wel aan een schuilplaats mocht helpen :')
straks beschouwt hij ze als zijn huisdieren haha :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:15

Mijn weiland ligt naast een Psychiatrische Instelling en ook bij mij komen wel eens mensen in het weiland.Er was een keer een patiënt die had 4 borden met eten mee genomen en netjes op een rijtje gezet voor de paarden.Op de borden zat karbonade,gekookte aard.en boontjes.
Ik kon er wel om lachen toen.
Maaar ook komt er wel eens jeugd in het weiland en die gooien met stokken,blikjes,jagen de paarden op enz.Dat vind ik dus minder,maar je doet er nix aan.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:21

Lijkt me dat die man enorm in de war is? Is hij al wat ouder?
Zou het zeker ergens gaan melden bij het bureau, kan de politie het in de gaten houden!
(en stel er gebeurt echt iets dat ze er al van op de hoogte zijn dat het al langer speelt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:41

Ik zal het melden aan de politie..
en verder voorlopig niet meer alleen gaan en ten allentijde iemand meenemen.
zolang jij kan aantonen dat alles van jou is heeft hij totaal geen recht van spreken.
het zou anders zijn als jij een verzorger zou hebben die met jou de kosten zou delen...
en jullie zouden onderling problemen krijgen..dan zou diegene je paard kunnen claimen mits
hij/zij kan aantonen dat de kosten gedeeld worden.
maar als ik het zo lees is daar hier geen sprake van.
nogmaals melden aan politie, en zorgen dat je samen met iemand bent.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:08

Moderatoropmerking:
enkele offtopic opmerkingen verwijderd. Graag alleen reageren als je iets inhoudelijks hebt bij te dragen. Opmerkingen als "yuck" heeft niemand veel aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:05

Ik heb ook zoiets gehad een jaar of wat terug. Elke keer als ik bij de paarden kwam stond de waterbak ergens anders. Ik dacht echt dat ik gek was, snapte er helemaal niks van. Totdat ik van iemand hoorde dat ze regelmatig een man in de wei zag die mijn waterbak verplaatste.
Nou, je maag draait zich om. Maar dat bleek ook een psychiatrische patient te zijn, die dacht dat ons veulentje ziek was (sliep natuurlijk veel naast de moeder op de grond) en die sleepte vervolgens telkens die waterbak naar het veulentje toe...
Ik heb hem zelf aangesproken, we hebben het aangegeven bij de politie, en iemand die bij de instelling werkte waar hij woonde heeft hem ook aangesproken, dat leek wel te werken.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:18

Even een stom vraagje tussendoor... Stel dat jouw paard iemand iets aandoet die onbevoegd in de wei komt, in hoeverre ben jij dan verantwoordelijk daarvoor?

Natuurlijk moet diegene daar niet zijn, aanspreken en bordjes zouden genoeg moeten zijn (als het een verwarde man is)... Maar las net ook een voorbeeld dat kinderen gewoon op de pony's waren gaan rijden... De kans dat die de "eerste" keer betrapt worden...

Ben zelf ook een keer bij een paard in de wei geklommen die niet van mij was... Maar dat beestje was gaan rollen aan de kant van de wei en zat met zijn been achter een paal vast en raakte helemaal in paniek... (nood breekt wet dan maar?) Dan kun je niet gewoon doorfietsen (althans ik niet...) Bij de tegenoverburen van die wei (ook mensen met paarden) aangebeld en toen het beest uiteindelijk los gekregen... De man van wie de paarden waren, kwam 1x per dag met de auto voorbij om te kijken of het er allemaal nog stond... Hoeven van die beesten super lang, gescheurd en alles... (N) beetje jammer altijd...) Maar normaal gesproken... als je niets in een wei te zoeken hebt, dan kom je er gewoon niet in...

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:52

wat eng en wat raar!
Bij ons staan de paarden s'nachts ook niet buiten.. is er geen mogelijkheid om die paarden binnen te zetten s'nachts? Of zijn het allemaal jonge paarden met de leeftijd van 0 t/m 3 jaar?
Misschien als je een keer niet hoeft te werken een keer nacht wacht houden en kijken wat er dan gebeurd? Wat je ook kan doen is een lamp op hangen die automatisch aan gaat wanneer er iemand in de straal loopt. Dit schrikt ze ook af! :j.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:24

Misschien heeft deze man vroeger paarden gehad, en huurde hij toen deze weide en is hij in de war?

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:32

wat raar zeg! ik hoop voor je dat hij wegblijft!