Water in stal.....hoe slecht is dat?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Water in stal.....hoe slecht is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:16

@Marena, ja het hooit enzo is wel ok, als het niet zo is verwijderd hij dat direct eb zorgt voor nieuw.

Ben net op stal geweest en de stal waswel helemaal opgedroogd nu op de hoeken na, dus met regen is het beduidend erger dus moet er imo wel ergens een lek zijn en is de lekkende pomp nietalles.
Helaas heb ik hem net niet gezien, ik hoop hem vanmiddag nog te treffen!

Ik moet wel zeggen dat kreten als direct wegwezen niet heel veel helpen, je moet wel iets beters hebben he en plekken die goed zijn hebben niet ala minuut een stal leeg......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:22

Als je vermeld in welke regio je zit, hebben bokkers misschien wel een tip voor een goede, betaalbare stal bij je in de buurt? Voor het geval die stalhouder er echt niets aan wil doen. Bij zo'n boer was ik allang weggegaan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:27

Ik snap dat je het beste wil voor je paard maar als ik moet kiezen tussen een natte stal en een paar uur in de paddock óf een tijdelijk onderkomen waar ze een paar weken 24/7 op het hok moet staan..koos ik toch het laatste (en ik ben een voorstander van zoveel mogelijk buiten) Nu is het je stal die onder water staat..als je paard ziek is, is die dan wel bereid de DA te bellen of is dat dan ook teveel moeite? Als ik mijn stalhouder om 22u s avonds sms dat mijn paard een lek heeft in zijn stal, staat ie er binnen een minuut, daar betaal je toch voor, dat is toch de service die je mag verwachten??

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:28

Hoe is de afvoer in de stal? Zit er een fatsoenlijk putje op het laagste punt? Want al komt er water via de muur of het dak naar binnen, zou dat ook afgevoerd moeten kunnen worden.
Heb zelf een keer een stal gehad die lekte, en het water werd niet naar het putje afgevoerd want dat lag te hoog. Dat is opgelost door op de bodem een laag stoeptegels te leggen, waar het water doorheen kon lopen. Sindsdien bleef m'n stro, behalve op de lekplek, behoorlijk droog.

Lijkt me wel dat dit een tijdelijke oplossing is. Zo te lezen ben je dr een beetje ingeluisd, als er verder niemand is die die stal wilde gebruiken...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:32

Er zijn al legio staltopics geweest over zoektochten voor stallen hier in de regio en die hebben tot nu toe nog niets opgeleverd wat intressant was.

Anders zal ik gewoon verder moeten gaan reizen, maar ik wil ook niet over een nacht weer beslissen te gaan verhuizen.
Het is ook een hele onderneming, ook voor je paard, alles is niet bepaald stressloos zoals een ieder wel begrijpt, dus zal ik toch echt eerst iets beters moeten hebben voordat ik halsoverkop vertrek en wellicht weer in een zooi beland........ik ben nu toch al 3x tegen de lamp gelopen.......

@Percy, nee de man kijkt heus heel goed naar je dier, en belt direct als er een vermoeden van ziekheid is.
De stal staat ook niet blank, er loopt gewoon water in waardoor het vochtig word maar het is niet zo dat er 10 cm water in staat constant.

Ik kan mijn haflinger niet opsluiten, dan word hij doodongelukkig, dus dat is ABSOLUUT geen optie, hij heeft voorheen altijd buiten gelopen omdat hij in een stal compleet flipte en ongelukkig werd, dus nee ik verhuis niet zomaar even naar een andere stal waar hij maar 3 uurtjes buiten komt.
Verder heb je absoluut gelijk, ik meende ook echt DE STAL gevonden te hebben waar het goed geregeld was, helaas is dit een flinke drempel.

Ik hoop gewoon at ik hem straks tref en hij zegt neem die andere stal maar direct als hij vrijkomt!

@Sientje, ja ik ben echt een beetje bedonderd......helaas betreft het hier zo'n grote stal, echt een merrie/veueln stal en als ik die helemaal vol moet gaan leggen met tegels........mijn man gaat voorleggen om eventueel een stuk weg te frezenzodat er een afvoer word gecreeerd waar het water weg kan lopen, dit is mits er geen passende oplossing komt ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:36

Dat is het nadeel he, dat je afhankelijk bent, ik herken het wel hoor, ik sta inmiddels op stal nummer 3 en hier maken ze het eindelijk waar!

Ik snap alleen niet waarom je niet gewoon over mag naar die andere stal straks..wat is het probleem? Je man is zo te zien handig, kan hij het lek niet maken?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:39

als die man zo graag een pension stal wil dan zal hij ook moeten zorgen dat alles droog is.

Die man snapt dus duidelijk niet echt waar hij mee bezig is. Even de boel repareren lijkt me ook niet zo'n probleem. Hij krijgt immers ook inkomsten uit die stal.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:51

@Percy, ik heb geen idee.
Ik heb er ook met verschillende stalgenoten over gpraat, die dus ook eens in die stal stonden of hem kennen, en ook zij hebben gevraagd voor reperatie en toen heeft hij eens geroepen dat hij het dak niet op durft vanwege de slechte toestand........en dat hij het wil vervangen als het echt stuk is, tja dat is weer welles nietes.

Het is nu zo dat hij het liefste alle paarden bij elkaar heeft staan die samen naar buiten moeten, bij ns staat er een die helemaal naar de andere kant van het terrein moet om in de wei te gaan, hij wil eigenlijk die merrie in die stal die leeg komt en de mijne dan wss daarheen, dan hoeft hij minder ver te lopen en heeft hij minder werk, ja prima zou je denken maar die mensen willen niet verhuizen want hun paard kan daar heel slecht tegen en flipt dan 3 weken ;ang dus ik kan me dat ook voorstellen, verder staat hun andere paard ook daar en ze willen het bij elkaar houden ;) dus heb ik een beetje het idee dat de stalbaas daarover gepiekeerd is en dat ik net een beetje daartussen val, ik wil gewoon een stal die niet vol water loopt als het regent of dat nu stal A, B of C is boeit me niet, maar hij wil de mijne ook niet daar omdat hij hem dan verder moet lopen naar de wei, zo heb ik het begrepen.

Wellicht dat hij die mensen nog even de tijd wil geven erover te denken en dat hij daarom nog niets heeft teogezegt naar mij toen, ik ga het hem iig vragen als ik hem straks zie!
Nu loop ik al 3 dagen met een grafkop rond van ergernis!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:16

Misschien belangrijker dan de plassen water op de grond: staat je paardje wel veilig onder een dak waar de stalbaas niet op durft omdat het zo slecht is???

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:17

Dan heeft mijn stalhouder het maar zwaar, wij hebben een kleine 40 paarden op stal. sommige lopen aan de overkant van de stal op de grote weides, sommige lopen apart, sommigen met zijn 2en :(:) je bent stalhouder...dan doe je er toch ook maar moeite voor?? Ik ben benieuwd of je er uit gaat komen..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:19

er moet natuurlijk een oplossing komen, maar die stoeptegeloplossing is toch echt zo gek nog niet, en daar eventueel dan wat dichte rubbermatten op. Al zou je maar de helft van je stal kunnen opvullen. Stoeptegels zijn vaak gratis af te halen...
En is tijdelijk een zeil spannen over het stuk dak met het lek geen optie?
Of een vuilwaterpomp die het water bij die lekke waterpomp met lek dak uit die ruimte kan pompen zodat het niet meer jouw stal in loopt?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 17:12

Nou ik heb vanmiddag met de stalbaas gesproken en gezegd dat als hij niet wilde ruilen van stal om wat voor reden dan ook hij ervoor moet zorgen dat de stal die ik nu heb droog is.
Toen zei hij ernaar gekeken te hebben en dat hij een geul moet gaan frezen in die ruimte bij de pomp zodat het water weg kan lopen in het daarvoor bestemde gat in de grond.
KJa prima dan is mijn stal droog.

Afijn ik geef hem enkele dagen de tijd, maar voordat het weer link gaat regenen moet het worden opgelost heb ik gezegd.

Ik hoop dat hij het gaat regelen, had voorgesteld om het mijn man te laten doen maar nee hij wilde dat zelf doen dus prima.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:20

Vergeet niet dat de schimmel intussen tijd allang in de wanden zit en die ademt je pony nu in. Wat je niet ziet wil niet zeggen dat er niet is

Isistri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:17

Dit is wanprestatie. Dit kan een eventueel contract ontbinden, en ook een dwangmiddel zijn om de eigenaar zijn inkomsten niet mis te laten lopen, want als jij weggaat moet hij weer een andere zoeken.
Jij betaalt voor die stal, en hij behoort jou waar voor je geld te geven. Ik zou duidelijk maken dat je geen genoegen met het antwoord van de staleigenaar neemt, en per direct een andere stal eist.
Ik weet niet wat de nadelen op de langere termijn zijn voor de rest van het lichaam, maar ik neem aan dat als het paard continu op een natte ondergrond staat hij last van mok kan gaan krijgen, let daar dus ook goed op.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 12:28

Het is ongelooflijk maar waar, de stalbaas heeft in de ruimte achter mijn stal een gat in de grond gemaakt door het beton heen zodat het water weg kan lopen en niet meer tegen mijn muur aan blijft staan en dus zo ook niet doortrekt omdat hij geen water blijft staan.

Ik ben benieuwd en hoop dat het werkt, ben blij dat hij het probleem heeft aangepakt en nu afwachten.

Als het helemaal goed droog is ga ik de muur schoonspuiten en opnieuw verven.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:59

Koop ook gelijk maar een doos alabastine anti-vocht-verf... ;)

Fijn dat de boer in elk geval íets heeft gedaan. Ik hoop voor je dat het ook helpt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 15:07

Ja dat was ook de bedoeling, om gelijkstoortige verf te halen;)

Ja ik hoop het ook echt!!
Be in ieder geval blij dat hij dan toch geluisterd heeft.