oude paarden 24/7 buiten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:41

zafina1 schreef:
de paarden staan normaal altijd met een gevoerde deken op buiten vanaf oktober maar die dekens moeten wel aanwezig zijn..!!
als de eigenaar die dekens niet heeft.!!

Dit snap ik niet: als de paarden (of bedoel je soms die van jouzelf?) normaal met een gevoerde deken staan, waarom heeft de eigenaar dan nu ineens geen dekens meer?

Verder denk ik dat je je een beetje vergist hebt met temperaturen: 30 graden kan echt niet. Daarbij is het voor deze tijd van het jaar heel zacht buiten, en is onderkoeling volgens mij bijna niet mogelijk.

Als ik het goed begrijp, hebben de paarden zowel een schuilstal als onbeperkt kuil? Als dit inderdaad zo is, denk ik dat je de paarden er geen plezier mee doet om ze zomaar binnen te zetten. Daarbij: juist oudjes moeten veel bewegen om ze aan de gang te houden.

zafina1

Re: oude paarden 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 19:37

ik heb wel goed getemperatuurt ik weet heus wel hoe dat moet.
deze merrie is best mager en ontwikkeld ook bijna geen winter vacht meer haar vorige deken was kapot gevreten door de muizen dus moest wachten op een nieuwe het zijn niet mijn paarden...
ze staan op stal.
ik heb overleg gehad met de eigenaar en hij vind dat ik ze maar lekker op stal moet laten aangezien ze bij mij aan huis staan kan ik ze veel kuil geven.
en snappen jullie nu ook waarom ik deze paarden binnen heb gezet?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:43

Ik vind dat je het prima doet. Het zou mij ook erg aan het hart gaan als ik zie dat paarden (zeker van die leeftijd) buiten staan in de stromende regen en als ze geen kans krijgen om op te drogen. Is volgens mij alleen maar menselijk.