Anti-wortel doek in rijbak, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chriswint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:55

het anti worteldoek komt naar boven omdat men de toplaag niet dik genoeg heeft .
een toplaag moet minimaal 30 cm zijn .
je hebt anti worteldoek en gronddoek , het anti worteldoek is glad en dun . 100 gr p/m² , dit doek komt naar boven als de toplaag niet dik genoeg is .
gronddoek is veel dikker 225 gr p/m² , en is voorzien van een extra vlieslaagje aan de onderkant , en komt niet naar boven .
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-03-11 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commerciële uitlatingen verwijderd.

Anoniem

Re: Anti-wortel doek in rijbak, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:01

Wat is het verschil tussen een anti-wortel doek en een grond doek?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:05

DiamondHorse schreef:
Alleen als je paarden los in je bak laat lopen, dan bestaat natuurlijk altijd de kans dat ze gaan graven en dan graven ze het doek omhoog, maar het "kruipt" niet vanzelf omhoog ;)

Hier ook een soort witvilten doek onder het zand. De paarden graven het op, maken er gaten in. Losse flarden met gaten komen dus boven de grond waarin het paard zich zou kunnen blesseren tijdens het rijden. Persoonlijk vind ik het niet zo'n succes.

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:06

bij ons is het ook nooit een succes geweest

chriswint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:46

gem schreef:
DiamondHorse schreef:
Alleen als je paarden los in je bak laat lopen, dan bestaat natuurlijk altijd de kans dat ze gaan graven en dan graven ze het doek omhoog, maar het "kruipt" niet vanzelf omhoog ;)

Hier ook een soort witvilten doek onder het zand. De paarden graven het op, maken er gaten in. Losse flarden met gaten komen dus boven de grond waarin het paard zich zou kunnen blesseren tijdens het rijden. Persoonlijk vind ik het niet zo'n succes.

wat het wit vilten doek betreft , dan heeft u een verkeerd soort doek gekregen .
wij hebben al verschillende bakken liggen / laten aanleggen met dit soort doek , en nog nooit geen klachten gehad .
wij gebruiken de 200 gr non woven doek in de paardenbakken , dit doek is sterk genoeg en trappen de paarden zeker niet kapot

Shanna schreef:
Wat is het verschil tussen een anti-wortel doek en een grond doek?

anti worteldoek is geweven doek van 100 tot 120 gr p/m² , gronddoek is geweven doek van 225 gr p/m²
dit doek is anders geweven , grover van structuur en voorzien van een vlies / vilt laagje aan de onderkant .
dit doek wordt al veel toegepast in onder andere paarden bakken .
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-03-11 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd en commerciële uitlatingen verwijderd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:46

Ik heb van dat zwarte met groene ruit doek liggen en dat werkt prima hoor.
In een gewone rijbak werkt het super. Ik kan me voorstellen dat in een paddock als ze gaan graven dat doek omhoog komt. Maar dat gebeurt met elk doek als paarden er gaan graven.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:25

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal commerciële uitlatingen verwijderd, dit is een informatief forum, TS vraagt naar ervaingen met, niet naar verkoop adressen, dan zou dit topic ook op EA staan. Gelieve commerciële berichten op het daarvoor bestemde forum te plaatsen.
Dit topic is eigenlijk te oud om nog omhoog te halen maar bij deze toestemming om in dit topic verder te praten, Temmen hierop is dus niet meer nodig.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:47

Een beetje apart ingrijpen, maar goed. :roll:

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:52

Denk dat het wel kan en nuttig zou zijn, alleen moet er dan wel een flinke laag bovenop
als bodembedekking voor natte bak raad ik all-weather tuft laag aan.
Met van die vilt snippers zeg maar, IDEAAL. Bij ons op stal hebben we het nu 4 maanden ofzo en het is echt super.

Hier te zien (sorry heb geen 1 zonder paard :')
Afbeelding